Saturday, March 22, 2008

Dilema vyriesenà...

... docasne...

A tak to vsetko dobre zacalo... Bar sa dàva pomaly dokopy, aj pràvnik je pozitivny, proces s firmou vraj màme naisto vyhrany. Zaujimavà pràca v skole, aj ked som si nebola celkom ista, bol uz len krok k tomu, aby som povedala àno. Vo stvrtok som chcela ist za riaditelom skoly a podiskutovat o jeho a mojich predstavàch... To by vsak nebol zivot, keby mi zasa nieco nevymrskol do tvàre, ked to najmenej cakàte a potrebujete.

Streda, poobedie. Citila som sa zle uz od ràna. Malù som este zaviezla do tanecnej, vyzdvihla som ju pred obedom a vràtili sme sa domov. Poobede som radikàlne odmietla zaviest ju na klavir. Musel ist drahy, aj ked nebol nadseny! Iné mu neostàvalo. Ulozila som sa na gauci a oddychovala som...

Teraz sa vràtite so mnou v case. 15 februàra. Menzes meskà uz tyzden. Nerobim si z toho velkù hlavu, ved to nie je nic nezvycajné. Tak si pre istotu urobim tehotensky test. Negativny. Ved co ak by. Nedalo mi to a po pol hodine ho vytahujem z kosa. Neviem, ci sa mi to mari, alebo je tam takà slabà druhà ciarka. A tak to chodim okukovat. Nie som si istà, ci tam tà ciarka je naozaj, alebo ju tam chciem vidiet. No nic. Pockat do pondelka a urobit si dalsi test. Vikend sa vliekol ako 90 rocny starec po zlomenine bedrového klbu. Konecne pondelok. este tak nàjst nejakù lekàren otvorenù! Podarilo sa a kùpila som dalsi test. Urobila som si ho hned, ako sme prisli domov, ziadne také, ze pockat az do druhého dna, aby boli vysledky istejsie. Druhy test bol jasne pozitivny. V utorok som to vysypala na drahého, ten chudàk nevedel co povedat! Vraj uz je objednany u lekàra! No vravim, ze uz ani nemusi ist :) Tak to dva dni vstrebàval a potom sa zacal tesit. Vsetko v pohode, az po piaty tyzden. Trochu krvàcania, nic vàzne, pre istotu sme isli na pohotovost. Vraj embryo je dobre zahniezdené a odisla som s liekmi proti krcom, ktoré som nebrala, kedze nebolo treba. No a potom som zacala jest aj to, co by som v zivote pred tym do ùst nedala :) Vsetko v poriadku, dokonca ani nevolnosti sa nehlàsili, super.

Teraz skok do reality. Nepisala som o tom, ze cakàme prirastok do rodiny, chcela som pockat az po prvom ultrazvuku, ktory som mala mat vcera (piatok). Mala, lebo v stredu, ako mi bolo zle, zasa som krvàcala a hned som volala svojmu gynekologovi. Teda asistentke, ktorà mi odporucila okamzite prist. A tak som o pol piatej poobede ficala do ambulancie. Mala som stastie, lekàr tam este bol. Je to viacej ambulancii a ujal sa ma moj lekàr, ktory jediny o tejto dobe este ordinoval. Tak sme presli rutinnymi otàzkami, pozreli krvné testy a nakoniec ultrazvuk. Najprv ma vystrasil, ze ziadne tehotenstvo nevidi! Potom si zobral druhy nàdstavec ultrazvuku a uz sa na obrazovke mihal taky maly "cervicek" :) Tu sa hovori, ze krevetka :) Srdiecko bilo, malé sa tam mihalo, ako by zàvodilo s ultrazvukovymi vlnami o preteky :) Vsetko v poriadku az na to, ze sa ciastocne oddelila placenta a preto krvàcanie! Takze, naordinoval mi klud na lozku, ziadne divé jazdy autom, ani také kludnejsie! Tanec neprichàdza vobec do ùvahy no a tym pàdom, ze nemozem jazdit, ani ucenie! No a som tam, kde som bola! V ri-i!!! Ked sa jeden problém podari ako tak poriesit, "vyskytne" sa druhy! To aby som si zasa velmi nezvykla na dobré veci v zivote!!! Takze od stredy lezim na gauci ako velryba, snazim sa mysliet pozitivne, co nie je lahké a netrpezlivo cakàm do budùceho pondelka na dalsi ultrazvuk, ktory hàdam potvrdi, ze tà placenta sa umùdrila a bude nadalej pomàhat tomu malému cervickovi ràst. Este ze tu je mama a mozem sa na nu spolahnùt. So vsetkym mi pomoze, takze mozem lebedit (hrosit) na pohovke od ràna do vecera :) Ked to bude musiet takto pokracovat o chvilu budem naozaj ako velryba, nie len takà nemotornà ale aj takà obrovskà!

Ak by ste mali nejakù tù volnù myslienku v tom Velkonocnom zhone, tak "nàm" ju venujte, ti co sa modlite, obetujte jednu modlitbu za nàs :) Prajem vàm prijemné Velkonocné sviatky, uzite si ich v klude, pohode a zdravi. Ja sa idem "vylodit" na gauc a zachovat klud(-nù paniku), aj ked ma tam uz mrle zerù! Najradsej bych vybehla do zàhrady a isla narùbat dreva, alebo vybehat sa, az by som od ùnavy prestala mysliet na vsetko, co sa moze stat! Tak nàm drzte palce... Dakujem :)

13 comments:

femma said...

Palculienka, krajšiu správu si nám ani nemohla oznámiť - priznám sa -zarosili sa mi oči od dojatia - gratulujem!!! a veľmi, veľmi držím palce!

germa said...

tak k tej krásnej správe som túto komplikáciu skutočne nečakala. Držím všetky palculienky:) a modlím sa.

palculienka said...

femma, germa, dakujem, vcera som skoncila na pohotovosti, zhorsilo sa to, nàsledne- injekcia, lieky a klud na lozku a prekrizit prsty, ruky, nohy a dùfat, ze to bude OK! Nastastie som natrafila na dobrù lekàrku aj sestricky, ktoré poradili a snazili sa pomoct a dodat mi nàdeje, aj ked, ùprimne, velmi to nepomohlo ;) takze teraz hràme hru na cakanie, v kazdom pripade sa niecoho dockàm, len tazko povedat, ci to bude pozitivny, alebo negativny vysledok :( tak idem poprosit na vyssich miestach, aby mali zlutovanie a dopriali nàm tù radost :)

Anonymous said...

Palculienka, po stresovom tyzdni som sa konecne dostala aj k citaniu blogov a tesim sa nesmierne, z tej uzasnej spravy a drzim aj na nohach. A referuj, ako sa ti hrosi a ci si uz v stadiu uhorky+kremese a pod. :)

palculienka said...

rosa, stadium uhorky+kremese ma uz preslo, co som ja pojedla, radsej ani nemyslim na to, len malà "bonzovala" tatinovi, ze mamina jej vypila mlieko a mamina NIKDY nepije mlieko, este stàle sme jej nepovedali, aj ked asi tusi, minule zahlàsila: Mama, ked ta furt tak boli to brucho (byvavalo mi zle), nemàs v nom nàhodou bàbatko? nepovedala som nic, tak potom sa este zamyslela a dodala Cool!!! :) teraz jem uz len tak po troskàch, ved ked sa nehybem, nemàm chut ani jest :( a som nadopovanà liekmi, takze apetit klesol, aj ked chut by bola, len tazko povedat, ze na co, najvacsiu chut màm asi revat, momentàlne :)

Lev bez hrivy said...

Tak toto je riadna zverina, cool! Male palculienca... ;-)

luna said...

konecne som sa dostala k prevetravaniu stranok a tu take prekvapenie :)... tak aj ja sa pridavam k drzaniu palcekov a palcov... nech to cakanie mas cim skor za sebou a pred sebou len vytesovanie sa z rastuceho bruska... a mozes potom v osmom mesiaci vyskusat ako sa citi velryba na susi... si napustis vanu, si v nej porochnis a potom vypustis vodu... ja som dostala zachvat smiechu, ze to fakt funguje... drahy ma musel prist vylovit /tusim na chvilu sa aj prelakol, ze mi docasne preskocilo ;):))/... :DDD

sas said...

tedaaaa... :)) tak ja sa jej pytam na kapusticky a ona nist..tajomnicka :))
Och, palculienka, gratulujeme, modlime a drzime vám palce,aby vsetko islo tak, ako ma :)) cmuk

palculienka said...

lev, aj malà reagovala, ze cool! tak uvidime, ci sa dockàme stastného konca :)

palculienka said...

luna, pamatàm si, pri malej, ked som si napustila vanu, tak mi isli kruhy od brucha :) pri malej som nebola obrovskà, ale teraz som v druhom mesiaci takà, ako som s malou bola v piatom, tak budem asi obrovskà ;) teda ak to vsetko dobre dopadne, vyzerà to tak, ze sa to trochu polepsilo, v pondelok idem na ultrazvuk, tak uvidime, ci sa to dalo do kopy, alebo nie :) dakujem za drzanie palcov :) potrebujeme to

palculienka said...

sas, ked som to o tej kapusticke citala, tak som sa usmievala, len som to nechcela zakriknut, no a ukàzalo sa, ze som mala dovod, akysi siesty zmysel mi nieco nasepkàval, ze nie je vsetko s kostolnym poriadkom :(, dakujem za modlitby a drzanie palcov, zatial sa drzime :) uvidime ako to dopadne, v kazdom pripade dàm vediet :)

luna said...

palculienka, ta si ma potesila :)... verim, ze v pondelok sa po ultrazvuku budes uz iba vytesovat :)... no a ze si väcsia ako pri hviezde je dobre znamenie, sa mozes velrybit uz od teraz ;):)... len ked budes lezat vo vani, tak nevypust celu vodu pokial nemas draheho nablizku, aby si tam nemrzla az do jeho prichodu ;):DDD

Anonymous said...

luna :) zàsadne nevypùstam vodu, ked este sedim vo vani, az ked z nej vyleziem :) uz sme sa s mamou smiali, ze ked to pojde takto dalej, tak budù musiet kùpit vysokozdvizny vozik a nakladat ma a vykladat z postele :))) som nemotornà ako slon v porcelàne, ale to asi z toho, ze sa nehybem, len minimàlna trasa z postele na zàchod a naspat, este ze mi treba tak casto cikat, lebo inak by som uz asi nevedela ani chodit poriadne ;)