Wednesday, June 25, 2008

Zivot ide dalej...

... len my akosi postàvame a nestacime sa divit ako ten cas plynie...

Tak v skratke opisem nase peripetie so stavebnou firmou! Najprv sme si najali experta, ktory skusil oslovit onù firmu, avsak firma nejavila zàujem. Naopak, ked nas jej majitel stretol v meste, este nàs verbàlne napadol! Myslel si, ze nàs zastrasi. Tak po styroch mesiacoch nàm expert povedal, ze treba s nasim pripadom ist na sùd. Drahy vybral pràvnika, ktory nevàhal a uz o tyzden sme mali sùdne konanie. No, mali ako mali :) Majitel firmy poslal odvolanie, vraj je na dovolenke, kedze to padlo akuràt pocas skolskych pràzdnin. V poriadku, odrocené o dva tyzdne. O dva tyzdne drahy dofrcal na sùd, hoci pràvnik povedal, ze nemusi. Tento kràt majitel sa neunùval poslat ani list, ani pràvnika, ani sa dostavit osobne. Sudca si urobil svoj nàzor a prisùdil nàm experta na stavby, aby prisiel zhodnotit jeho pràcu! Ten poslal doporuceny list majitelovi firmy, aby sa dostavil a obhàjil si svoju pràcu. Prisiel inkriminovany den, nàs expert, pràvnik, expert prisùdeny sùdom a drahy cakali, ci sa dostavi. Este to tak! Co by asi obhajoval! Takze expert skonstatoval to, co mi uz vieme dàvno :) Pràca je odflàknutà a navyse nebezpecnà. Sùdne trovy, vydavky na pràvnika a experta pojdu z jeho vacku! Takze, az teraz mozeme zacat dokoncovat to, co on zacal. Predtym sme sa nemohli pohnùt! Preco?! No keby prisiel majitel firmy, tak este on nàs zazaluje a vymàha odskodné! Ja viem, postavené na hlavu, ale tak to tu je. Tak sme v pondelok osmirglovali interiérové dvere a namorili ich, lebo sa na ne podpisala vlhkost. V izbàch, kde sù dlazby mozeme vymalovat. Takze padol nàm velky kamen zo srdca. Teraz uz len vysùdit odskodné. Nemal by to byt problém, kedze mà dom a firmu. Aj ked sme poculi, ze sa snazi dom predat! Takze pràvnik musi zacat konat aby sa pozastavil jeho ùcet. Hlavné je, ze mozeme zacat dokoncovat a coskoro fungovat naplno! Do toho vsetkého ma este zacali boliet zuby! Tak vcera som uz musela ist pozriet mojho zubàra. Mily to clovek, skoda ze je zubàr :) Kedze chcel zminimalizovat RTGovanie, tak teda chytil do ruky sondu! Ha, to nemal robit. Pichol mi do zuba a mne automaticky vyletela ruka, nastastie lavà a takmer mu odleteli okuliare z nosa! Trapas! Na svoju obranu hovorim, ze som ho upozornovala, ze som nervozny pacient! Potom si na mna radsej zavolal posilu. Sestricka stàla vedla, keby bolo treba nàhodou zasiahnut :) Takze od povodného plànu neumrtvovat upustil a zub opichol. Na hrudnik mi polozil servitku a milo mi povedal, aby som si ruku polozila na nu a keby som citila bolest, tak màm dvihnùt prsty, nie celù ruku :) Poslusne som si co najkludnejsie ruku polozila na hrudnik a druhu zarila do operadla. Este sme sa trochu zasmiali, ked sa pytal, ze kde je, tahal mi nerv. Tak som ukàzala az kdesi na celo. Na co pohotovo odpovedal, ze az tam nie, kedze vlasy este cez zubny kanàl von netahà :)Potom som sa uz len hodinu potila v kresle, malé v bruchu to tiez prezivalo intenzivne, som myslela, ze vyskoci von :) Po hodine bol problém dorieseny. Nakoniec RTG, ktory odhalil, ze màm hlboké kanàliky (korene) a este navyse pokrùtené! Takze ziadna slàva, tie moje zubàky! Ale, hlavne ze nàm jest chuti :) Dnes ideme na polhodinovy ultrazvuk, beriem aj malù a mamu. Tak dùfam, ze malà nebude zasa sklamanà, ze ona nevidela ako ide to bebecko von! :) Zasa bude veselo, az na to, ze mama bude urcite plakat od dojatia :) Prvy kràt v zivote bude vidiet ultrazvuk dietata. V jej casoch sa este ultrazvuky nerobili :) Takze, tak nàm plynie cas a my len sucho konstatujeme, ze zasa klopù letné pràzdniny na dvere :)

4 comments:

germa said...

jaaaaaaaj, to by som aj ja chcela vidiet, ten ultrazvuk!!!!

Lev bez hrivy said...

Ked tak nad tym premyslam a premietam si to do slovenskej reality... bud rada, ze ste tam, kde ste, tu by ste na sude mozno este stale nahanali prve pojednavanie a rozhodnutie vo hviezdach.

palculienka said...

germa, tak az stihnes prist pred tym cirkusom (porod), tak pojdes so mnou, lebo menim lekàra, moj ide na dochodok a ten novy nevie, ze som mamu uz zobrala :) vsetko tam kde mà byt, takze v poriadku ;)

palculienka said...

lev, vidis a to mi mama tvrdi, ze tu màme bordel ako v tanku, co sa tyka sùdov :) uz nemàm sil jej tvrdit, ze u nàs by to bolo o inom ;) je pravda, ze byrokracia je tu neuveritelnà, ale ked sa nieco zacne hybat, tak potom je uz dobre, len to rozhybat :)