Wednesday, October 08, 2008

There is a God...

Prace v bare a v byte su takmer hotove, az na par detailov, s ktorymi sa da zit. Uz len dokoncit komin z kotla a zapojit ho a mozeme sa stahovat. Dnes som kupila zaclony. Uz to zacina byt vazne realne! Takmer po dvoch rokoch sa mozeme vratit do nasho domu c.1 :°) Niekde som tu uz pisala, ze danovy urad nam dlzi peniaze- DPH v celkovej hodnote 22k+eur a ich meskanie s platenim nas stoji peniaze v banke, kedze tuto sumu sme si museli pozicat, aby sme mohli pokracovat v pracach a banka nam ju pozicala s tym, ved do troch mesiacov nam DPHcku vratia!!! Uz je to vyse roka, co cakame!

No a dnes bol big bang!!!! Ono to teda zacalo asi pred tromi tyzdnami, kedy sa k nam dostala novina. Aj ked, netesim sa z toho, ze sudca, ktory je (bol)velmi dobry kamarat so sefom stavebnej firmy a ktory mu vsemozne pomahal preplavat zakonom, kedze poznal ludi na spravnych miestach, zomrel. Po chorobe to jeho telo vzdalo. Nie sme jedini, ktori vdaka jeho znamostiam, nedokazu pohnut systemom. Ano, budete si mysliet, ze si vymyslam, ale kedysi pracoval na danovom urade a pozna tam ludi dost vysokopostavenych na to, aby nam vyse roka drzali peniaze bez jedineho slovka vysvetlenia preco!! Ako kazdy urad, ked vam zamietne ziadost, musi vas doporucenym listom oboznamit z akych dovodov bola ziadost zamietnuta! Nam nic neprislo, ani po tom, co nas danovnik poslal doporuceny list, v ktorom ziadal vysvetlenie. Nic sa nedialo ani po troch faxoch odoslanych danovnikom! Jednoducho niekto (vieme kto) sa postaral o to, aby sme peniaze nedostali a ak, tak co s najdlhsim odstupom casu! Rok aj tri mesiace im to trvalo a ktovie ako dlho este, keby dotycny pan nebol zomrel. Takze, dnes volala banka a drahemu oznamila radostnu spravu: Danovy urad nam konecne poslal 18k plus nejake drobne z povodnej sumy 22k+priamo na ucet. Predvcerom som oznamila drahemu, ze v piatok idem na danovy, priputam sa ku zabradliu a nepohnem sa, dokial nezavolaju hoci aj ministra vnutra, aby mi vysvetlil, preco nemam svoju DPHcku po vyse roku vyplatenu. Aj za cenu, ze tam v pondelok rano porodim! Asi ma poculi :°) a radsej to poslali. Presne to iste sa mi stalo, ked som povedala drahemu, ze zavolam tomu sudcovi (je povodom Poliak) a nemam zabrany mu z mosta do sprosta vysvetlit a povedat, co si o nom myslim. O dva dni mi volal zasa drahy, vraj zomrel, uz to nestihnem!!! To bolo pred troma tyzdnami a cuduj sa svete, vsetko sa akosi hybe. Ani si neviete predstavit, kolko hadok a nervov sme si kvoli tomu uzili a ako sa nam konecne ulavilo.

A tak ma zasa raz napada: Bozie mlyny melu pomaly, ale isto. Na kazdeho z nas raz pride. No a ja sa chystam napisat list ministrovi vnutra o tom, ako sa k nam danovy urad zachoval. Viem, ze mi to prd pomoze, ale aspon budem mat dobry pocit :°) Totiz stavaju sa tu aj horsie veci. Bol tu policajt, ktory sa rozhodol, ze zacne cistit Augiasov chliev. Vela deti vysokopostavenych ludi ma namocene prsty v drogach. No a to nemal zacat robit. Spachal samovrazdu, strelil si dve gulky do hlavy!!! Ano, aj to je mozne. Sudcova dcera bola namocena v predaji a uzivani tvrdych drog, jedno dieta mu dokonca zomrelo na predavkovanie! Takychto ludi neviem pochopit a nikdy nepochopim. Doma chodi v srackach po kolena a cez to vsetko este dokaze ublizovat druhym! Neviem, ci ho to tesi, ze niekomu ublizil alebo mu to pomaha zabudat na jeho vlastnu bolest?! Odpoved sa nedozviem, ale co si tu vsimam, cim horsi neporiadok maju ludia doma o to zakernejsie sa spravaju k druhym. Je to len bleda zavist?! Naozaj neviem.

Je to napisane trochu chaoticky, nedokazala som si nejako zocelit a usporiadat myslienky, ale aby som dosiahla aspon nejaku uroven tohoto post-u musela by som to tu rozpisovat a to by ste urcite cele necitali. Bolo by to tak na pat stran, minimalne :°) Ale musela som sa niekde "pochvalit" a viem, ze vy ma pochopite a nechytite sa slamky a neodsudite ma, ze sa tesim zo smrti nejakeho choreho nestastnika.

Tak a teraz idem relaxovat, vylozim nohy a budem sa nablblo usmievat a mentalne sa pripravovat na pondelok. Uff, este ze nemusim ist rodit na danovy urad :°)

10 comments:

Anonymous said...

...asi niečo ako vyhrať lotto... :)

Anonymous said...

rosa, ;) mi hovor, za danych okolnosti, ked ti banka dycha na krk ako nam, to nemohlo prist ani vo vhodnejsi cas :°)

germa said...

uz len stastne odrodit a mas po problemoch :)

slonica said...

Tiez ma napadlo, ze uz len odrodit :D
...a dnes odchadza na matersku moja kolegina-kinderko - to len tak, aby rec nestala.
Hmmm, taky vonavy ruzovy balicek, to by som vystiskala rada aj ja... a potom sup-sup! nech ide k mamicke! :D

Anonymous said...

germa, hadam to bude stastne, kedze to nie je len na mne :°) ale myslim pozitivne a v hlave Lolli pop -melodia, nananananana-lalalala pop.....

Anonymous said...

slonica, mozes prist, zisla by sa pestunka na par tyzdnov :°) vraj 2008 je velmi urodny rok, zasa sa to potvrdzuje, dalsia buduca mamina, tu su detske vecicky maximalne vykupene, co som si stihla vsimnut, este ze mam kopec veci po malej a nevyhodila som to :°)

slonica said...

Palculienka, to sup-sup! som asi dostatocne nezdoraznila, ze? :)

...aj ked, take francuzsko sa mi velmi paci... (teda to co som z neho videla - vela toho nebolo)
Moj sen je raz sa naucit aj francuzstinu. Ale teraz mam trosku ine priority.
Mozno ta raz prekvapime s Rosou :D

Anonymous said...

slonica, ja som to sup sup pochopila ;), tiez som bola taka :°) ale ved by si to babo supla ku mne, a vybehla si von predychat to :-D
a preco nie, potesili by ste ma, mam rada prekvapenia, lebo ako spravna matka, ja sa staram v rodine o prekvapka, a musim sa postarat aj o tie svoje :)))))
no a francuzstina, tiez by som ju rada ovladala aspon ako moja hviezda ;)

Anonymous said...

takze stastny pondelok zelame :)) a uz potom rychlo zabudni na stare trubles a uz si len uzivaj svoje malicke :)

SaM

Anonymous said...

S&M, dakujem a myslim, ze pri tom celom kolotoci, mi uz ani neozstane vela casu mysliet na tie stare troubles :°) bude za vlecku novych :)))))