Wednesday, December 12, 2007

Navsteva Kadhafiho alebo...

... kolko stoji ludska dostojnost a cest?! Jooj, nebojte sa pokracovat v citani! Nejdem tu pisat ziadne hlboke analyticko zurnalisticke zvasty. Len take male postrehy politicky nevzdelanej zeny z vidieka. Podam to tu tak, ako to vnimam ja. Ved ma poznate, to by som nebola ja, keby tu este nebolo veselo :)No, kde zacat, aby to tu nevyznelo prilis seriozne a depresivne. Tak dobre... Raz sa jeden maly skriatok rozhodol, ze vsetkym tym obrom ukaze, aky on dokaze byt megaloman. Nazvyme tohto skriatka (naozaj je krpaty) Maly Napoleon. Tak sa politicky snazil az sa mu raz splnil sen, dnes ho kazdy nazyva pan prezident............... Uvod mame za sebou a teraz uz k veci. Urcite kazdy z vas ma aspon aku taku predstavu o kolonelovi Kadhafim. Okrem toho ze to je vraj "byvaly" terorista je aj diktator, ktory sa nestiti zabijania. Nas maly skriatok si zmyslel, ze by sa mu zisiel velky kamarat. A ked nie velky tak aspon bohaty :) Kolonel Kadhafi figuroval medzi prvymi desiatimi menami na jeho listine "velkych kamaratov". A tak ..en-ten-ticky dva spendlicky... volba padla nanho. Oficialne bol pozvany na navstevu Francuzskej krajiny. Vecer pred prichodom cele Francuzsko vrie.Jedna cast na cele s malym Napoleonom sa tesi a madli si ruky pri predstave, ze do statnej pokladnice pribudne minimalne 10 miliard eur. Ovsem, ak vsetko prebehne hladko a bez nejakych vacsich kixov. Pariz meni farbu. Modre uniformy su na kazdom kroku. Druha cast Francuzska je pohorsena a znechutena, kedze Francuzsko takto verejne otvorilo dvere teroristovi a diktatorovi, ktory ma na svedomi vela ludskych zivotov. Ale, este nebolo tak zle, aby sme sa nemali na com zasmiat... Tak teraz, ak ste ma este nezacali, ma zacnite brat s velkou rezervou :) Den prichodu. V obednajsich spravach len kratky shot, ze prisiel, stastlivo, caka ho (ak som spravne rozumela, moze byt, ze som prepocula, takze ak mate niekto presnejsie informacie, kludne ma opravte) 200 aut, aby previezli jeho spolu s jeho osobnym doprovodom do Pariza. Tak to rozculene vysvetlujem drahemu, nepozeral spravy so mnou a ten mi s kludom jemu podobnym hovori: "No, Kadhafi si prisiel zastanovat do Pariza?!" Ja mu rozculene odpovedam:'to iste, ten bude stanovat v hoteli za 2500 eur na noc!' Drahy sa len usmial..... Vecer som si pozrela spravy zvedava na to, aky ohlas to bude mat s obyvatelstvom. Dlhocizny zaber na samotneho kolonela Kadhafiho ako vystupuje z lietadla a na tvari mu pohrava vitazno-opovrhovacny usmev. Predstavte si Boleka Polivku v Kurva hosi.. ked vyslovi onu znamu vetu: " A TED SI VAS VSECHNI KOUPIM!!!" Kadhafi ziaril ako vyprany vo Vizire, tiez som len zirala. No neviem kolko vriec popola si vysypal na hlavu na znak pokania. Keby bolo to mnozstvo adekvatne jeho priestupkom proti ludskosti, tak ani Vizir mu nepomoze. Z mojich "hlbokych uvah" ma prebral zaber na obrovsky beduinsky stan uprostred Pariza. Cumim na tu obrazovku ako zaba z prachu a on naozaj stanuje. Takze drahy mal pravdu a ja som ho uz chcela posielat na psychiatriu. Jeho osobne tanecnice sa v originalnych kostymoch prechadzaju po Ch.lyse. Okoloiduci su fascinovani. Aspon trochu kulturneho vzrusa so sebou Kadhafi priniesol. Este som cakala, ze ci niekto nepojde vyvencit tavy a prebehnut sa aspon s piatimi arabskymi plnokrvnikmi. Joj, sklamali ma. Ved ked tych 200 aut, uz mohli aspon jednu tavu a kona doviezt.Ale aby som nie len negativne veci pisala, lebo u nas sa nesmie len negativne pisat! Co nam priniese tato navsteva? No uz spominanych 10 miliard eur. Ze za co? No, kedze Kadhafi skoncil s terorizmom a nuklearnym zbrojenim, my mu velkodusne za dobru cenu predame niekolko vojenskych lietadiel a vrtulnikov a este k tomu pridame jeden atomovy reaktor. Ved je to nas velky kamarat (je asi tak o hlavu a pol vyssi ako maly Napoleon) a kamarati si maju v nudzi pomahat, no nie? Ale su este aj politici a obcania, ktori verejne protestuju proti rozhodnutiu maleho Napoleona. Nie velmi nahlas len tak potichucku, ved co ak raz budeme potrebovat aj my velkeho kamarata?! Niektori politici odmietli stretnutie s kolonelom, ale ziadne ostrejsie protesty som nepostrehla. Neviem ako tuto navstevu vnima zvysok Europy a sveta, kedze v spravach sa neobjavilo nic o postojoch susedskych statov. Mozno len nepozeram tie spravne Spravy :) Takze kontrolna otazka; Kolko stoji cest cloveka? V tomto pripade 10 miliard minus nejake tie drobne miliony, ktore stal cely tento karneval a mate vysledok. No a ze nemate tolko, aby ste si mohli dovolit kupit cest? Treba si najst velkeho kamarata alebo aspon prefikaneho skriatka, ktory dokaze opit miliony cajovm rozkom. Da sa este aj tak, ze budete zit poctivo, ale dnes druh "Clovek vzpriameny- cestny" je na pokraji vyhynutia.... PS: Vsetky postavy a okolnosti su vymyslene, zhoda mien osob, miest a udalosti je ciste nahodna. Nie som momentalne (hop mentalne tam malo byt) za seba zodpovedna a ten co je za mna zodpovedny o tomto nevie, takze jeho zodpovednost je tymto anulovana.....

8 comments:

Anonymous said...

Palculienka, keďže som svojím spôsobom mentálne tiež postihnutá, jediné správy, ktoré pozerávam sú tie naše...a ak náhodou nevysielajú, tak siaham po archívnych záberoch, v ktorých reční už spomínaný Bolek, prípadne Lolek, alebo Bambulka...nuž a pokiaľ potrebujem nazrieť do manuálov, tak to istia Opice z police...

palculienka said...

rosa :))))))

germa said...

palculienka, tak takéto veci mi už dávno nestoja za rozčuľovanie!

luna said...

pridávam sa do klubu :)))

Palculienka,tiež som dúfala,že budú ťavy... ;):))

Rosa,my sme prešli o level vyššie...pozeráme spiderman,ninja korytnačky,asterix a vikingovia...:P :))

palculienka said...

germa, ale ved ja sa nerozculujem, vcelku som sa pobavila :)

palculienka said...

luna, no aspon som nebola sama sklamana :) na tavy budeme musiet ist pozriet do ZOO ;) alebo popripade podaktorym(mne)staci pozriet aj do zrkadla

luna said...

ty sa mas :)...ja v zrkadle vidim akurat kozu :))))

palculienka said...

luna, ale koza je v cinskom horoskope celkom dobre znamenie :) kdezto tava v cinskom horoskope ani neexistuje :))))