Friday, February 08, 2008

Dat sancu byt dobry... dodatok

V minulom poste som vàm opisala, ako som "zvlàdla" problémové dieta :) Teraz budù dva tyzdne pràzdnin, tak sa chystàm na den s hviezdou a L ;) Citim, ze este bude veselo, ked nie mne, tak aspon im dvom :)

Viaceri ste sa sa pytali, ci by nepomohlo porozpràvat sa s ucitelkou a nejak taktne jej dat najavo, ako by mohla skùsit s malou L. jednat. Tak aby ste mali predstavu o tunajsom systéme. Drahy bol u danovnika a mal cas sa porozpràvat s mamou L. Drahy sa postazoval, ze nasa malà nechce chodit do skolskej jedàlne. Zmenili kuchàra a zrejme jej nechuti. Mama L. na to povedala drahému: "Vàm nechce chodit len do jedàlne, ale odkedy bola moja malà u vàs, tak je v skolke cim dalej horsie. Uz nechce chodit do skolky, lebo bud je postavenà v kùte za trest, alebo sedi sama za pracovnym stolikom, bokom od deti, kde musi robit, co jej ucitelka prikàze!" Bolo mi do placu pri tej predstave, ako tam sama sedi, bez akéhokolvek porozumenia, ci prejavu pochopenia. A bariera medzi detmi sa prehlbuje cim dalej, tym viac. Este aj teraz ma desi tà predstava, ze by to bolo moje dieta. Neviem, ci by som to nechala len tak. Asi by som sa z toho zblàznila. Nechcem vsak kydat len na ucitelku, lebo nie je jedinà. Naslo by sa ich takych viac! Len ma tràpi, co bude s L. v skole. Do speciàlnej skoly ju dat nemozu, kedze psychiater nenasiel, ci nepotvrdil nic "nenormàlne". Takze malù L. cakà peklo na zemi, v podobe skolského roka. To dieta musi byt nehoràzne frustrované, no a ako si vybije svoju frustràciu?! Domyslite si ... Obàvam sa, ze sa to neskonci len postrihanymi zàclonami :(

A tak sa musim pripravit na nàs spolocny den. Vymysliet nejaky plàn a ak by bolo pekne, tak by sme isli von. Takze, az to zrealizujeme, "pochvàlim" sa, ako som dopadla ;) Ale màm posilu. Mama nàm prisla trochu pomoct, tak uz budeme dve a urcite bude mat aj mama nejaké nàpady, ako ich zamestnat :)

Zelàm vsetkym prijemny vikend :)

10 comments:

femma said...

pekný víkend aj vám:-) o vás sa nebojím, lebo určite pre malú niečo dobré spoločne s mamou vymyslíte:-)
ľúto mi je tej malej, takýto spôsob jednania učiteľky zvyšuje u nej vzdor a nechuť prispôsobiť sa, asi by to chcelo spoluprácu so psychológom - som zvedavá na pokračovanie:-))

luna said...

...aj ja som zvedava na pokracovanie...a tak ako Femme,aj mne je luto malej L...v triede je jedina,ktora by potrebovala specialnejsi/viac ludsky a chapavejsi/ pristu...sak by ucitelku nezabilo,keby sa o to pokusila...sa budem zas opakovat/jooj/,ze vsetko je to o ludoch...skoda,ze takou zdravou ludskostou je obdarenych tak malo...jak safranu ich je :(

a k mame malej L,ta musi byt z toho fest na prasky...mna by asi porazilo s mojou povahou,by som vkuse zudrala do ucitelky aky pristup je vhodny pre moje dieta...a ak by som nepochodila na jednej skole hladala by som taku,kde to s takymi detmi vedia...ale zas,niekto si skolu vyberat nemoze/to chapem/...ta tak som sa zamyslela...trosku :)

a pekny vikend vam prajem plny napadov a kreativity :)...a ze nech ta mama poriadne poprehana,nech mas veselo a o com pisat/sa rada pobavim pri dalsich tvojich riadkov :))/... ;):)

palculienka said...

femma, dakujeme, dnes bol nàdherny den, tak sme robili v zàhrade :) co sa tyka psychologa, asi tazko nieco vyriesi, ked sa vyjadril, ze malà je v poriadku a vyrastie z toho :( takze tudy cesta nevedie

palculienka said...

luna, nepomohlo by jej to, ako "problémové" dieta, mala by problém ju umiestnit v inej skolke, tu ju akceptujù, lebo musia a potom to aj tak vyzerà, ucitel by mal byt v prvom rade dobry psycholog, moje osobné skùsenosti s ucitelkami sù tiez zlé, jedna dokonca na mna nahucala, ked som jej povedala, ze malù v skolke nenechàm spat na zemi, potom isiel do skolky drahy a doriesil to, lebo mne uz dosli slovà, ale videla som, ako tu jednajù s detmi, malé trojrocné dieta si naslo menovku, na ktorej malo svoje meno, bolo nesmierne stastné, tak namiesto toho, aby ho pochvàlili, ze poznà svoje napisané meno, nanho zacali hucat, ze si nezalozilo svoje meno do spràvneho riadku, kedze mà pri mene cervenù bodku a ono si zalozilo meno do riadku so zltou bodkou!! som tam stàla ako vyoranà mys, neschopnà slova; dokonca malà sa doma hrala tak, ze bàbiky posadila do rady a zacala na ne kricat: Kto je tu ucitelka, ja! tak sedte a budte ticho!!! a hlasky, ze ucitelka im povedala, ze je unavenà a uz chce ist domov, tak nech "neotravujù", sù tu bezné takze o ludskom pristupe nemoze byt ani reci, viem, ze pràca s detmi je nàrocnà, ale nikto im nepovedal, ze MUSIA byt ucitelky, vybrali si to povolanie, ktoré by malo byt aj poslanim, dobrovolne a podla toho by sa mali aj spràvat, v skolke nie sù este az také problémy, ako s vacsimi detmi a teda mal by tam byt aj iny pristup, ale to je len moj nàzor, kedze nie som pedagog, tazko mi to posùdit z profesionàlnej strànky

luna said...

Palculienka,presne ako si napisala,nikto ich nenutil byt ucitelom...a preto ani nechcem pochopit ich neludky pristup...moj drahy studoval pedagogigu a preto viem,ze tej psychologie mali dost,ta nechapem ako mozu byt niektori ucetelia taki pakovia,ked vdomosti maju,ale ich pristup je obcas dych vyrazajuci/mne sa zda,ze na slovensku,za taky plat aky poberaju ucitelia,mizerny,su pedagogovia viac ludskejsi ako tam u vas aj kreativnejsi ;):)...napriklad viem,ze na slovensku sa v niektorych skolach zriadil v triede hraci kutik pre prvy stupen,cez prestavky sa tam deti mozu hrat,sa zacina brat ohlad na deti z psychologickeho hladiska,ze predsa len prestup zo skolky do skolky by nemal byt tak radikalny,ale plynuly,deti sa este nevedia sustredit zo zaciatku na celych 45 minut. aobsediet na jednom mieste tak dlho ;)...ze sa stale nieco vymysla ako im to ulahcit,dokonca sa zavadza pristup ucenie formou hry ;):)/... moj nazor je taky,ze by mali ucitelom robi aj EQ testy...aby sa oddelili ti kvalitni od plevelu...;):))
...a este,niektori ucitelia si neuvedomuju,ze skolka/skola je druhy "domov" dietata a oni by im mali byt prikladom,dieta je vnimave a osvojuje si to,co okolo seba vidi,konanie druhych...a potom to tak vyzera,ze krpec pride domov a vrieska po hrackach ;)...

ta som sa zas roztukala :DDD...mna take veci dokazu normalne rozculit...idem rozdychat ku kave,dnes je dalsi slnieckovy den:))...peknu nedelu prajem ;):)

palculienka said...

luna, sùhlas, lenze tu skolka ako takà ani nie je, hned od zaciatku ich vyucujù formou v skole, nie cely den samozrejme, ale majù aspon 45 minùt vyucby! po prvej nàvsteve v skolke, predtym, nez sme sa nastahovali, tak som povedala drahému, ze malù do skolky ani nedàm, ked som videla na tabuli abecedu, cislice atd. teraz nàm prislo polrocné hodnotenie zo skolky na tri strany :( este veci ako delenie s inymi detmi, pockat na rad v hre, to sa dà pochopit, ale hodnotenie v skolke pisanie a citanie, ci tlacenym alebo pisanym pismom, to je naozaj na tych stuplov vela! nepomozem si a musim ju dat do skolky, inak by bola mimo, ked by isla do prvej triedy, fakt som zvedavà, co budù robit o rok, ked bude prvàcka
tiez som sa rozculovala, ale hlavou proti mùru sa nedà ist a potom by bola malà ùplne ignorovanà a mozno by sedela s L. pri jednom stoliku prec od deti :( teraz ked màm problém, tak vzdy pohrozim, ze napisem inspektorovi a hned sa vsetko riesi :) inak sa s nimi nedà prist nakoniec

Anonymous said...

palculienka, v našej školo-škôlke sa deti začínajú tiež učiť abecedu a písať, abecedu sa učia tak, že si spievajú anglické pesničky, tak ako to robievajú deti v británii, tak sa tiež začína v 4. rokoch a deťom sa to páči...najmenšia opička je celá happy, keď sa jej podarí napísať dáke písmenká...myslím, že problém je skôr to, aká forma sa zvolí...ja sa desím dňa, keď pôjde najmenšia opička do školy, lebo dostane ešte horšiu učiteľku ako má opička veľká...ak sa nestane zázrak ...a čo sa malej L.týka, tak mi jej je úprimne ľúto...nemôže zmeniť školu?

palculienka said...

rosa, ako som napisala, pre tych sikovnejsich je to zaujimavé, ale nezohladnujù sa deti, ktoré sù trosku pomalsie v chàpani a preto sa mi to zdà nàrocné, ked mama videla co robia v skolke, nestihala, oni majù pracovné zosity, kde sa ucia pisat nie len tlacenym, ale aj pisanym, ciarkujù tak ako mi v prvej triede, rozvijajù jemnù motoriku, na com by nebolo nic zlé, keby to nebolo hodnotené, sù tu hodnoteni formou semaforov, uz som to tu pisala, cerveny krùzok- zle, oranzovy krùzok- priemerne a zeleny- dobre
:( pràve takyto systém sa mi zdà prehnany, mozu ich nejakou formou hry zaujat a tak sa nieco naucit, ale aby do nich od troch rokov hustili, sa mi zdà nezdravé :) malej tento systém prospieva, ale zasa na druhej strane slabsie deti majù problém sa prisposobit
zmenit skolu nepomoze, kedze vsade sù triedy nahustené a praskajù vo svikoch a tak sù ucitelky este vytazenejsie a limitovanejsie v individuàlnom pristupe ako u nàs na dedine, hoci aj tu sù mnohopocetné triedy, stàle je to lepsie ako v meste
este ked sa ucia pisat nie nùtenim, tak je dobre, malà sa musela podpisat v skolke ako trojrocnà, tlacenymi pismenami samozrejme a teraz nàm poslala ucitelka papier, ako sa majù spràvne pisat pisané pismenà, keby sme mali zàujem ucit svoje dieta pisat! takze nenùtime, ale bolo by dobré, keby vedela! dalej porovnàvajù slovà- napisané malymi tlacenymi pismenami, potom velkymi a este pisanymi a majù nàjst a zakrùzkovat rovnaké slovà a to je len spicka ladovca z toho, co sa ucia, pridaj si k tomu matematiku, uz aj literatùru a naposledy prisla malà s umenim, nejaké dielo od maliara, ktorého ani ja nepoznàm, "rozoberali" netvrdim, ze je to na skodu veci, len keby to bolo trochu volnejsim a hravejsim sposobom, tot vsjo :)

Anonymous said...

Palculienka,a ze sa cudujem,ako to tam vo francuzsku chodi,ked len na hraniciach sme uz dvakrat mali s nimi problem /ked pojdeme v lete znova na ska uz sa na cestu spät poriane vyzbrojim :DDD/;):))

palculienka said...

luna, nepomoze, proti ludskej hlùposti sa nedà vyzbrojit :) len to pretrpiet :)