Tuesday, September 09, 2008

Psycholog a chlapi...

Neviem preco, ale tak ako ziadny chlap (cest vynimkàm) sa nechce spytat na cestu, ked sa stratia v spleti uliciek, tak ziadny z nich (cest vynimkàm)neuznàva psychologa! Ten moj este zastavi, aby som sa spytala na cestu, ale co sa tyka psychologa, tak tam ma prekvapil. Jedna veta a mne zostala visiet sànka. "Neviem, na co beries malù ku psychologovi, ale je to ùplne zbytocné. Ja psychologov neuznàvam!" Ked som sa spytala, ze preco a ci bol uz u nejakého, dostala som odpoved, ze nie, ale aj tak ich neuznàva! O com je tàto ich nedovera, priam panicky strach?! Boja sa snàd, ze psycholog z nich dostane nieco, co nechcù nikomu povedat, ci snàd sa citia ohrozeni, lebo by o nich niekto vedel nieco, co sa im dari skryvat az kdesi na dne duse!? Alebo je to fakt, ze by ukàzali svoje citové vnimanie okolitého sveta a tym vlastne oslabili svoju poziciu chlapa v spolocnosti?! Neviem, odpoved som nedostala. Len zanovité mlcanie na znak nesùhlasu s mojim rozhodnutim a tvrdà poznàmka: "Karate dà malej do zivota viac, ako nejakà nàvsteva u psychologa!!!" Tak a ja teraz bojujem so svojim vnùtrom, ci je naozaj spràvne a nàpomocné brat malù ku psychologovi, alebo ju jednoducho dat na to karate a verit, ze to je to spràvne riesenie v dnesnej dobe, preplnenej agresivitou?! Aj po deviatich rokoch prejdenia kadecoho spolocne, ma ten moj chlap este stàle dokàze prekvapit! Skoda len, ze to nie je niecim pozitivnejsim, ako predsudkami spojenymi s nàvstevou psychologa :(

26 comments:

Pustovníčka said...

Nuz s tymi chlapmi je to tazke ... :-)))) Ten moj ma rovnaky nazor a ku tomu je este aj vystudovany psycholog, takze ... :-))))))) Ja myslim, ze navsteva u dobreho psychologa nic nepokazi.

palculienka said...

pus, tak to vysvetluje vela :)))) a ideme dnes doobeda na druhé sedenie, tak uvidim, co zahlàsi malà, bude totiz sama, minule som bola "vypocùvanà" ja, teraz je rada na nej ;)

germa said...

tak a zasa sa mi potvrdilo, že som chlap:)
P.S. Prečo chceš brať malú k psychológovi?

palculienka said...

germa :))))) kvoli tomu minulému roku este, lebo tu to trvà kym sa dostanes ku psychologovi, malà mà este stàle mindràky za tù stredu z minulého roka, uz nàm vtlkala do hlàv, ze ona v stredu ide do skoly, hoci je v stredu skola zrusenà, je volny den! a nie je nadsenà zo skoly velmi, nejak zaryto mlci (velmi neobviklé na nu, inak jej ide puska ako rapkàcik), co robia, jednoducho, vsetko je fajn, ùlohy nemàme a dokomunikované, akuràt prehodi nieco o tom, ze sa hrali cez prestàvku a ze porozdàvala desiatu tym, co nemali nic, v tomto sa potatila, tiez zatlka a potom vybuchne a kto si to odnesie?! no skùs dva kràt hàdat :) tak uvidim, co na to psycholog, mozno je to len tym, ze sa meni jej osobnost, neviem

Anonymous said...

palculienka, psychológ snáď nič nepokazí, u nás pomohol...manžel tiež bol proti, potom bol rád, že sme išli, keď videl ako to väčšej pomohlo...teraz skôr uvažujem, že pôjdem so sebou, lebo zmena osobnosti našej menšej je neuveriteľná...vadí sa už aj s učiteľkami a také pokojné dieťa to bolo...pripomínam si slová mojej psycho, ktorá, keď ju ako bábo zažívala ma pripravla na to, že sa jej povaha môže radikálne zmeniť...dnešné ráno bolo totálny horor, bojkotovali obe opičky! uff, sa tu ukludňujem... :)

palculienka said...

rosa, napadlo ma to s tou zmenou osobnosti, lebo nemali sme obdobie vzdoru, vzdy a kazdému sa vedela podakovat, poprosit no a dnes u psychologicky, total ignorant, takù ju este nepoznàm, pohlady, ktoré hovorili za vsetko -nezàujem, nezàujem a este raz nezàujem :( dùfam, ze v skole sa tvàri aspon trochu entuziastickejsie :)

Anonymous said...

palculienka, ver tomu ze ano, lebo keby si videla moje deti dnes poobede a v skole, tak nechapes...vzdy mi ucky hovoria, ze by mali byt v skolach zabudovane dake kamery, aby rodicia v tajnej komnate mohli pozorovat svoje deti...vraj akokeby ani nase neboli...su obdobia, kedy im davam pred meno NE...od slov, nebudem, nechcem, neurobim, nepozdravim atd. ...ale jedno som sa uz naucila, ze ked su des a hroza a potom cosi chcu, tak nepoviem, NIE, ale poviem, ze MOZES, ked urobis...dnes som z nich ako rozburene more... :D

palculienka said...

rosa, nestras, hlavne teraz, ked mà prist druhé na svet, ako zvlàdnem naraz jedno nemluvna a jednu odutù "hubu", zacina mat maniere pubertiacky :) dùfam, ze sa to este "nevykrystalizuje" ked sa nàm narodi druhé, co je dost mozné, momentàlne sa este stàle tesi, ale az tu bude, tak neviem :)

Anonymous said...

palculienka, neboj, to sa poddá :)

palculienka said...

rosa, alebo ja :)

luna said...

... mozno je to tak, ze chlapi to beru ako zbytocnost... riesit svoje problemy s nejakym cudzim clovekom, ktory ma na to papier nie je zarukou, ze by im to pomohlo... problemy si ma clovek vyriesit sam a nie vykecavat sa s nejakym psychologom, ktory vie o nom prd... a koho by bavilo oboznamovat ho s detailami /napr. svojej povahy, alebo problemu/, ked je to zbytocna strata casu, kym sa prepracuju k rieseni a lepsie sa pokeca s kamosom pri pive napr. :P:D... asi tak ;)

... mna by k psychologovi nedotiahol nikto... ale ak by moj syn potreboval odbornu pomoc, lebo by som to nedokazala riesit sama, isla by som, ale s tym, zeby sa nesmel rypat vo mne :D... alebo by som poslala draheho, ten by to bral sportovo ;):))

... a ak das Hviezdu aj na karate nic tym nepokazis ;)... aspon o nu nebudes mat strach, ked sa s kamoskami bude flakat po vonku :)

palculienka said...

luna :))) hoci ides s malym ku psychologovi, musis nieco povedat aj o rodine, lebo len tak dokàze psycholog pochopit kadejaké nàvaznosti v spràvani dietata, nie ze by si musela hovorit podrobnosti, ale dolezité veci, ktoré nemusia byt prilis osobné :) to len aby si mala predstavu, az by si nàhodou potrebovala, dùfam, ze nebudes :) prvé sedenie, som kecala ja, nieco o rodine, o nàs, stahovani, pràci atd., jednoducho nepodstatne dolezité veci ale ziadne vytahovacky, ze ako to bolo, ked som bola dieta,alebo nieco také :)) druhé sedenie bolo s malou, ale ako som pisala, mala psychologicku srdecne na hàku ;) bavila sa s nou stylom, a ty to nepoznàs a nevies, ze toto je garàz a este k tomu odfukla, ako kon, este aj pery jej otrcila :))))
tak uvidim, ideme na budùci tyzden, dokopy sest sedeni :) ak to bude takto pokracovat, k nejakému pozitivnemu, alebo prinosnému zàveru nepridu :))))
este navyse dnes zavolali, kvoli dalsiemu sedeniu, dvihol to drahy a dorazil to (mna), ze aj tak je to na vsetko na prd! mozno bude mat nakoniec pravdu :)))))) samozrejme, ze to mu nepoviem, keby ju aj hned mal :)))))) moja zenskà jesitnost mi to nedovoli :D
a to karate mi nevadi, aspon jej to dodà reflex, ona je taky dobràk, ju aj kojenec vyplieska a ona bude drzat, ako hluchy dvere :)

luna said...

... takze z hviezdy sa vyklula mala kobylka co pery oduva a drzi dvere jak hlucha :DDD, asi je pacifistka ;):))

... jooj, tu zensku jesitnost dobre poznam ;):DDD

palculienka said...

luna :)))) pochopila si to spràvne, ze som to ja hned nezbadala, mohla som si usetrit kopu casu a nevystavovat takto svoju jesitnost do prvej linie :))) nestudovala si ty nàhodou psychologiu ?!

luna said...

... no ta jaaak :DDD... este stastie, ze som ju nestudovala, lebo to by uz so mnou bolo fakt na nevydrzanie ;):DDD

palculienka said...

luna :) budes robit sedenia cez net?! :D

luna said...

ak mi za to bude niekto platit, tak preco nie ;):DDDDDD

palculienka said...

luna, urcite by sa nasli aj taki :))))))))))))))

Anonymous said...

Ahoj,
ja som tu u Teba nova, zacinam citat, doplavala som sem pri hladani cesty do Modreho zalivu.

Ja mam s fr. psychologmi dost mizernu skusenost: moj syn hrozne pisal a ucitelka mala pozozrenie na disgrafiu: tristvrte roka im trvala diagnostika, navstivili sme snad kazde dvere v Pd.- psy. centre pre deti a mladez (tusim sme vynechali len kumbal pre uratovacky :)), potom nastali prazdniny, potom sa museli v sept. spamatat z prazdnin a potom mu konecne pridelili drafomotricku, ktora s nim hravala clovece nezlob sa! Strateny cas aj peniaze!

Pred rokom a pol som zacala mat problemy so spankom. Zodpovedne som sa vybrala k psychiatrovi, hrozne daco, vyspovedal ma az do desiateho pokolenia, nijako mi to nepomohlo, skor som bola pred kazdym sedenim nervozna, ze co mu dnes mam rozpravat, ked ja som mu uz fakt povedala vsetko!!! Nakoniec som nahodne svoj problem porozpravala mojej gynekologicke a ta mi poradila homeopatikum, ktore ma v priebehu dvoch mesiacov vyliecilo.

Prajem Ti z celeho srdca, aby Tvojej dcere pomohli, i ked som silne skepticka.
Dufam, ze mas dost casu a dobru mutuelle.

leja

Anonymous said...

leja, vitam ta u mna, je mi luto, ze mas taku skusenost, tiez som radila mamine, ktora ma problem s dcerou, podla mna je hyperaktivna a ma problem s koncentraciou, psycholog jej povedal, ze z toho vyastie!!! tak sme sa bavili a moje rady padli na urodnu podu, a mala je trochu ovladatelnejsia, aj ked, stale je to pre nich tazke :) takze som nemala velku doveru, ale isla som preto, lebo na malu minuly rok v skolke uctelka nebola v celku objektivna a ja by som to obcas nazvala az diskriminaciou, a preto som isla, ci to bola len ucitelkyna sprostst, alebo nieco hlbsie, zatial sme boli trikrat, amli sme isttento tyzden k pedopsychologovi, ale kedze musim lezat, neboli sme, musi pockat :)
no a s tou mutuelle je to pravda, ale v tomto centre sme neplatili nic, je to CMPP (CENTRE MEDICO-PSYCHO-PEDAGOGIQUE) sukromni psychologovia nie su hradeni vobec!!! len psychiatrovia a aj tam je cakacia doba neuveritelnà! tiez uvidim, co to prinesie, ale nemam velke nadeje, ja to robim kvoli tomu, az by bolo treba, tak malej zmenim skolu, ale nechcem to robit unahlene a zbytocne ju vytrhnut z kolektivu kamaratiek ;)
ak sa smiem spytat, v ktorom regione si a ako dlho tu uz si? Nepoznam vela sloveniek zijucich vo Fr. :)
palculienka

Anonymous said...

My sme s manzelom a troma detmi vsetcia slovaci. Pred desiatimi rokmi sme sa prestahovali do Grenoblu, lebo tu ziskal zaujimavy post a momentalne byvame asi 12km za mestom.
Devat rokov som nestretla ziadnu slovenku, az minuly rok nam v Grenobli uviedli do funkcie honorarneho konzula a na tejto slavnosti som dostala kontakt na jednu fajn babu a ta ma zoznamila s dalsimi dvoma, takze momentalne mam dostatok prilezitosti svitorit v rodnom jazyku. Ovsem deticky sa na nasich slov. dychankoch vacsinou bavia aj tak po fr.
Velmi vela veci sa mi vo Fr. paci, ale z ich skolskeho systemu som velmi sklamana. Ich skolka to je vlastne skola - deti sedia a skoro kazdy den preberaju nejake ucivo; u nas v dedine mala moja dcera predosle dva roky ziapajucu kreaturu na tridsadva deti v triede. Nastastie moja najmladsia je kludne a bezproblemove dieta, otriasla sa z toho, ale do skolky chodi nerada.
Trpnem, co bude o rok v skole: susedkin syn ma dve ucitelky na polovicny uvazok a este su aj spojeni s druhakmi, tak ma z toho chudak v hlave chaos paniku. Susedovci tiez rozmyslaju o zmene skoly a tiez vahaju kvoli tomu, ze tu ma aspon v triede kamaratov s ktorymi vyrastol.

leja

Anonymous said...

leja, mam ten isty pocit z ich skolstva, tento rok som takmer "padla" do ich systemu ako ucitelka anglictiny, ale zdravotne tazkosti spojene s tehotenstvom mi zabranili, tiez je mala v CP a su spolu s CE1, zatial nepozorujem problem, ale az bude, tak urcite menim skolu, moj drahy je Fr :) ale za malu sa chodim do skoly, predtym skolky "bit" ja, tiez mame skusenosti s revucimi ucitelkami, tento rok sa zacal v celku OK, tak uvidime ako to bude pokracovat, neviem presne kde je Grenoble, ale mam takeho tucha, ze za rohom to nebude :) my sme v regione 89 mala dedina a preto tie zmiesane triedy, lebo nemaju dost ziakov na to, aby zaplnili jednu triedu! slovenky tu nepoznàm, ale uprimne, nechybaju mi, este v UK mam velmi zle skusenosti ci so slovenkami alebo ceskami, ale obcas by bodlo pokecat s niekym, kto ma deti a podobne problemy ako ja, aj ked vela zvysneho casu nie je :))) tak aspon takto, spriaznena dusa :) este raz, cit sa tu ako doma :)
palculienka

Anonymous said...

Dakujem :))

Momentalne mam dost narocny program, az sa trochu spomalim, tak zacnem citat aj Tvoje starsie prispevky.
Opatrujte sa aj babatkom, myslim na Vas a drzim palce.
leja

Anonymous said...

leja :) dakujeme :)

Lev bez hrivy said...

No, vies ako to je s psychologmi.

Stretnu sa dvaja znami:
"Cau, kam ides?"
"K psychologovi, mam taky problem..."

Stretnu sa ti isti dvaja za tri mesiace:
"Cau, tak ako?"
"Ale dobre."
"Tak ten psycholog Ti pomohol, vyriesil Tvoj problem?"
"No, problem sice nevyriesil, ale uz mi to aspon nevadi."

Anonymous said...

lev, asi to ten vtip vystihuje :)