Monday, September 22, 2008

Takmer mama...

Konecne sa mi trochu ulavilo a mozem sediet chvilu za pocitacom a nieco rychlo napisat. . .

Minuly tyzden zo stredy na stvrtok som vélmi zle spala.Kazdé otocenie v posteli ma stàlo neuveritelnù nàmahu a ràno som vstala ako zbity pes. Rebrà dokopané, zaludok vykrùteny a nakopnuty az kdesi na chrbtici! Vravim si, ze uz muselo byt aj horsie, len si nepamatàm kedy presne, ved nie som len tak nejakà padavka, rozchodim to, hlavne, ked ma cakà upratovanie. Navyse, dohodnuté so znàmou, ze mi pride pomoct. Tak sme o desiatej zacali. Trochu som sa pomotala, viacej sedela ako robila! Nedalo sa. Ràno som chcela zavolat svojmu gynekologovi, len tak, pre strycka prihodu. Ordinoval az od devat tridsat, tak som to vzdala :) Cez obed sa moj brucha -rebro bol vystupnoval a este som stihla umyt schody pred tym, nez som predsa len zavolala gynekologiu. V hlave svietila akasi kontrolka! Prikaz jasny: ukàzte sa na pohotovosti! Tak som isla domov, osprchovat sa a pockala na znàmu, ze ma odvezie, predsa ma nenechà vykrùcat sa za volantom samù :) Vykrùcali sme sa po ceste dve :) Ona od nervov, ja od bolesti! Drahého sme nechali v bare, ved bude treba ist aj pre malù a urcite sa nestihneme otocit pred pol piatou, kedze bolo uz pol tretej! Dorazili sme na porodnictvo, kedze som uz pred terminom a zacal krizovy vysluch :) Aké bolesti, kde, ako, kedy, kolko?! Ja pozeràm ako puk :) A co ja viem, ci sù to kontrakcie?! V zivote som ziadne nemala! Ano, mam dieta, ale narodilo sa cisàrskym rezom, bez moznosti citenia kontrakcii, takze zbytocne sa ma pytate, neviem :) Nakoniec ma napojili na CTG a cakali sme. Ja nerozumela nicomu, len znàmej sa akosi prevracali oci stlpkom. Vraj: Teraz ta to boli?! Odpovedam, ze len krize, ale dà sa to zniest :) Prisla porodnà baba (teda ujo v tomto pripade). Tvàril sa velmi dolezito a zacal nieco blabotat a ja sa akosi nechytala ;) Doviezol infuzny stojan a nejakù injekciu. Este sa spytam, ze ked infuzka vykvapkà mozem ist domov, nie?! Ved kopec roboty cakà a kto sa bude starat o malù, ked drahy cely den makà?! No, pozrel na mna tym svojim kukuc a skoro mu oci vypadli! Tak mi vééélmi jemne oznàmil, ze dnes urcite domov nepojdem a zajtra tiez nie! Rozdychala som to a v duchu si myslim: Uff, este ze som stihla vsetko oprat v pondelok a utorok, len nemàm este veci kùpené do porodnice pre mna. Kuà, ako to stihnem. Pri predstave, ze drahého poslem kupit hygienické potreby sa mi zatocila hlava, urcite mi kùpi plienky, lebo malà ho presvedci, ze mama si dàva plienky, ked mà svoje dnicky! Znàma odisla s tym, ze drahému oznàmi vysledok nasej nàvstevy.

Drahému som uz z lozka zavolala, ze co mi mà doniest. Nieco na prezlecenie, uteràky, pyzamo, hygienické potreby. Jasné, zvlàdame a kde to nàjdem?! Skoro ma trafilo. Tak veci asi v skrini, a ostatné v kùpelni! Ale ved snàd nieco donesie! Doniesol :) Zubnù kefku, ktorù som nechala na cistenie flakov a bola uz neviemkolkokràt namocenà v save, vsetky vyradené nohavicky, az na jedny pouzitelné, nejaké ponozky a to vsetko vo velkom, obludnom kufri, hlavne ze màme malé cestovné kufriky :) Ale, hlavne ze nieco doniesol :) Malà celà bez seba, aj si poplakala. Zostala som sama. Prvà noc, strach a hroza. Zasa ten maly konik v bruchu robil saltà a nozky som mala az kdesi v zalùdku. Vacsinu noci som prebdela nad knihou a snazila sa zabudnùt, ze ma niekde nieco boli :) Nedarilo sa. Zaspala som az o pol siedmej ràno....

Piatok sa niesol v znameni, ze ak infuzka pomoze, budem moct ist cez vikend domov, ale absolutne NIC nerobit!!! Lezat, lezat a lezat!!! Tak som cakala ako na spasenie na masinku, co povie. Masinka sa tento kràt nepriecila a odpojili mi infuzku. Este vecer prezit tù nechutnù injekciu a sme v suchu. Prisiel moj gynekolog, popytal sa co a ako a potvrdil, ze dnes (piatok) musim este zostat :) Piatok bol kludnejsi. V bruchu sa to ukludnilo a ja som oddychovala. Drahy mi cez obed doniesol, co pozabudal prvy kràt a hodili sme rec :) Malà bola v skole. Takze malà nastahovanà v mojej posteli :) Ked sa mu znami ponùkli, ze malà moze zostat u nich cez vikend, tak zahlàsila, ze ona nemoze, lebo kto bude zastupovat mamu?! No, takze sa nemusim bat, ze by si drahy "vyhadzoval" z kopytka :)))) O dozor màm postarané :) Vecer sa este zastavil s malou a potom isli spolu do cinskej na veceru :) Malà celà bez seba, ze bude jest s palickami :)

V sobotu som dostala od sefa gynekologie zelenù ;) Vraj ten moj myom, ktory je niekde dolu na zadnej stene maternice, spolu s jazvou po predchàdzajucom cisàrskom sa dohodli, ze zatarasia vychod! A tak, ked prisiel cas pre malé zosunut sa dolu vdaka mojim predcasnym kontrakciàm, nebolo miesta. Preto ten tanec harmatanec v mojom bruchu! Malé sa asi snazilo udrzat na rebràch, aby nemuselo zist do toho ùzkeho tunela :D Pri odchode z nemocnice si sestricky prikvacili drahého a hustili donho, ze nesmiem nic robit, ani riad umyt, ci poriadit byt. Drahy na to sucho skonstatuje: No tak a je to tu! Pre toto sa mozu moslimovia ozenit viac kràt! Ked sa jedna zena "pokazi", tak ju zastupi druhà!!! Sestricky sa smiali ale poviem vàm, este dnes mi nie je do smiechu. Tanec pokracuje veselo dalej, ja màm svalovicu na celom bruchu a brànici. Dnes v noci som nespala dobre. Akuràt, ze tie kontrakcie màme zatial pod kontrolou (teda dufam), vdaka liekom, samozrejme.

Musim pochvàlit tatina. Na to, ze veci do nemocnice doniesol na dva kràt a aj to polovicu od veci :) som mala obavy, ze v akom stave nàjdem chalupu. Bol tu riadny binec, ked som naposledy odchàdzala, nemala som cas nieco urobit. Doma upratané, riady umyté, vecko cisté, kùpelna bez skvrnky, no som nestihala! V nedelu navaril obed (co nie je problém, kedze je kuchàr) aj veceru, poumyval riad, no ziram. Tak mu hovorim, ze ked mu to ide tak od ruky, odteraz to moze robit stàle :) Skoro ma preklial pohladom :) Vcera dokonca vesal pràdlo, prvy kràt v zivote :) Ale islo mu to. Sàm povedal, vsetko spravi, len to pranie, takze pustit pràcku, nie je az takà pràca a to zvlàdnem aj v mojom stave :) Dnes "budeme" asi zehlit, tak uvidim, ako mu to pojde :) No takto mal tatino aspon rozcvicku a mà predstavu, ako to bude, ked pojdeme na ostro,kedze lekàr rozhodol, ze tento kràt to bude tiez cisàrsky rez spojeny s tyzdnovym pobytom v nemocnici ako bonus k tomu, aby sme zbytocne neriskovali :(

Tak drzte palce, aby sme este aspon dva tyzdne vydrzali, lebo potom uz bude malé za vodou a i ked sa narodi skor, ako bolo plànované, bude to bez zdravotnych problémov! A ja sa musim ist hrosit do postele, ale uz som takà otlacenà, ze mi je zle uz len z tej predstavy, ze si màm ist lahnùt :(

16 comments:

germa said...

vydrž, lebo si donesie domov ešte tri a to len bude harmatanec! :)
Nohy hore a držať spolu!!!!

Pustovníčka said...

Palculienka, drzim Ti palce. Tie noci aj mna desia, mam pocit, akoby som bola na grile, kazdu chvilu sa musim otacat :-)))) No nakoniec ma predbehnes, no toto !!! :-)))

Anonymous said...

...tak ponatriasame vankúšik, perinu, vyvetráme izbu, pomasírujeme čo sa dá a doprajeme mamičke a bábätku pokoj na lôžku a keď bude treba, prečítame jej rozprávku o zajačej rodinke :)
Palculienka, vydržať!

Pustovníčka, že na grile...som si skoro obrazovku oplula...tak nech sa aj tebe pekne hroší :)

palculienka said...

germa, no neviem, kde by nasiel dalsie tri také "blbé" ako ja :)))

palculienka said...

pus :) ja som uz aj cervenà ako grilované kurca, od liekov ma zalievaju horucavy a som cervenà ;)
vies, ja sa neponahlam, to len tomu drobcovi sa tam akosi nepaci, tak si povedal, dokopem mamu pokial mozem, lebo ked vyleziem, uz si nebudem moct udriet, ani zo len zartu :)))) dnes sa spalo trochu lepsie, ale stale nic moc
:( a dakujem, tiez zelam, aby ste dorazili do ciela bez ujmy :)))) ak vydrzime tuto simbiozu, tak my sme ready 13teho oktobra, planovany cisarsky :°]

palculienka said...

rosa, okno otvorené celù noc :) drahy ma uz ritku zmrznutù :)a mne horko ako v peci :°) citim sa ako princeznà na hràsku, samé vankùse, deky, popodkladané kade tade, a fuuurt tlaci obluda jedna ;) rozpravky si citam sama, akurat mala vecer ked pride zo skoly s clankom tak mi precita novy text :))) ale vadim sama sebe! neviem co so sebou, lebo aj by som chcela, ale telo je ako z gumy, bodà z vysoka na to!
zatial drzime, aj ked véééélmi bolestivo ;)

slonica said...

Mila Palculienka, a aj Pustovnicka, tolko ludi Vam drzi palce, ze to ani nemoze dopadnut inak ako dobre :D Tak len gril-negril vydrzat!

...Chmch, vcera som sa dozvedela, ze aj moja sesternica je v piatom-tom! :D

palculienka said...

slonica :°) si zlatà, dakujeme
vyzera to, ze rok 2008 je urodny, tu je tiez polovica dediny v tom, a ta druha uz ma uzlicky stastia :)

S. said...

drzim palce, aj tie co nemam!!!

sas said...

auu! :( takze to kopanie sposobuje take problemy? a pritom sa hovori, ze to je normalny a fyziologicky stav tela.ale toto je dost nanic :(
teraz by sa ti tam zisla mamina i ako pomoc i ako podpora :(
ale aj tak, asi by si nemala teraz upratovat a fachat. len ci ty vydrzis bez dakeho worku? :) tak my vam drzime palce, aby vsetko slo hladko a dobre dopadlo :)) cmuky od nas SaM

palculienka said...

s. vitaj u mna :) a dakujem :°) zatial sa drzime ;)

palculienka said...

S&M, no za normalnych okolnosti je to vsetko supis, len ja mam tento krat stigro :°( prvy krat to vobec nebolo taketo, ale uz to vydrzime a zajtra je uz 37 tt takze uz sme za vodou, teoreticy, uvidme, co povie lekar a prax :°) no a vydrzala som to az do dnes bez vaznej pràce, len tak motacky, ale dnes som to uz nevydrzala! tak dufam, ze sa to neodzrkadli :) dakujem za drzanie palcov a tiez prajem prijemny zvysok vikendu :°)

femma said...

moja rada - tie dva týždne maximálne oddychuj, nechaj sa obskakovať a rozmaznávať, však potom si už pokoja neužiješ:-))
a ozaj - Pustovníčka sa už teší zo synčeka:-)))

Anonymous said...

fema, snazim sa, ale vies ako sa hovori, ked je krave dobre, tak sa ide smykat na lad ;) dnes som navarila a oprala, tak dufam, ze zajtra v poho, iba som trochu viac vyradena ako obycajne (unavena):)
teda pustovnicka, nakoniec ma predbehla ona a vyzeralo to, ze my sme nedockavi:)), ale mam pocit, ze tiez sa dlho nezabavime :)) p :)

Lev bez hrivy said...

Hm, ako to tak sledujem, cisto zensky klub. Hm. Tak ja nebudem rusit... :-P

Anonymous said...

ale, lev, vitaj medzi nami dievcatami, chlapsky nazor vzdy potesi :))