Tuesday, September 02, 2008

Koniec pràzdnin...

Od dnes je nasa hviezda oficiàlne prvacka :) Na to, ze uz po dvoch tyzdnoch pràzdnin sa ma pytala, kedy uz pojde do skoly, dnes ràno sa jej velmi nechcelo! :)Ono, vlastne, zacalo to uz vcera vecer...

Sedime pri veceri a malà zahlàsi, ze ju boli brusko. Nezvykne màvat nevysvetlitelne bolesti brucha. Tak sme to nejako ukecali a isla si teda lahnùt. Na dnes ràno som si nadstavila budik, kedze zvyknem v poslednej dobe vstàvat okolo obeda (v noci sa mi zle spi, tak dohànam zameskané ràno). Budik zanotil nejakù zvucku a do toho sa ozvalo stebotavym hlasom: "Good mooooorning!" viac som nepocula, vypla som ho. Celù noc som nespala! Tento kràt to nebolo moje brucho, ale fakt, ze malà ide do skoly, ktory mi nedal spat spànkom spravodlivych! Este si v duchu nadàvam do blbych, ved malà ide do skoly a nie ja, ale nezaberalo to. Budim malù, ktorà mi zahlàsi: "Mami, ved je este hlbokà noc!" Tak inokedy sa uprostred noci zobudi a za ùplnej tmy dojde do obyvacky, kde sedi otec, a povie mu, aby jej spravil kakao! Dnes za ùplneho svetla, ràno o pol osmej, mi zahlàsi, ze je este hlboka noc!!! No nazdar, hovorim si, zaciname dobre :) Bez vacsich problémov sme sa obliekli, najedli, hodili nabliskanù tasku na chrbàt a vyrazili...

Neviem preco, ale nemala som chut vobec ist, asi som tù moju nechut preniesla aj na malù :( Citila som sa, akoby som mala ist do jamy levovej. Zasa vsetky tie pohlady, stupidné otàzky na ktoré musite odpovedat s ùsmevom, aj keby ste najradsej hryzli! Ale zvlàdli sme to. Malà stretla kamaràtky a mne zavesila na krk skolskù tasku a ona sa odbehla hrat na dvor. Tak som tam stàla ako kol v plote, usmievala sa ako blbà a tvàrila sa, ze je vsetko v poriadku! V hrdle navretà hrca, ktorù nie a nie prehltnùt. Ucitel vyzerà na prvy dojem prijemny, jediné co sa mi nepàci je, ze su zmiesanà trieda!!! Jedenàst prvàkov a osem druhàkov! Bojim sa, ze malà bude pozerat na pràcu tych starsich ako na jej vlastnù, teda bude sa rozptylovat. Este k tomu dostali do triedy chlapca, ktory stvàra psie kusy na zastàvke, tak dùfam, ze v skole je aspon o nieco kludnejsi! Ja teda kludnà nie som. Cakàm s napatim, co zahlàsi hviezda dnes poobede. Jedinà vec, ktorà ma potesila je, ze nedostali triedu bez okien! Ano, u nàs v skole majù jednu triedu bez okien, teda denného svetla a slnecnych lùcov! Aspon, ze o to sa nemusim starat ;) Neviem, asi som prehnane nàrocnà a robim z komàra somàra, ale màlokedy ma sklame moj prvy dojem. No a ten dnes ràno nebol velmi dobry. Ak by sme to bodovali, tak dàm: 3 body z desiatich!!! Ale, v tom lepsom pripade to budù len moje vzbùrené hormony a cas ukàze, ze moje obavy boli zbytocné :) Preco si ja vzdy musim zbytocne komplikovat zivot?! Akoby sme toho nemali dost :)

Tak zelàm vsetkym mamàm skolàkov, nech sa nemusia zbytocne "nervovat" tak ako ja :) Ucitelkàm pevné nervy a vydrzte to s nami, vecne nespokojnymi mamami :) HOWG!

20 comments:

sas said...

ale teda taka zmesna trieda nie je vyhra:( a nemate vacsiu skolu niekde v okoli? lenze zase by bolo treba ovela skor vstavat, vsak?
mala si iste zvykne na skolu, ved to je velmi komunikativne dieta :)) drzte sa :))

Anonymous said...

palculienka, zmiesana trieda nemusi byt zla...zalezi od ucitela...v jednej takej sme boli a veru som bola prekvapena, ako to tam fungovalo...to bola dokonca trieda, kde boli spolu deti od 5-8r. ...nuz, verim, ze sa malej bude pacit a darit :)

palculienka said...

sas, tiez nie som z toho nadsenà, dà sa ist do mesta, mala by chodila autobusom ràno o siedmej a prisla vecer o siestej!!! osobne som nazoru, ze to by bol neuveritelne dlhy den, dalsia moznost je vozit ju do susednej dediny, ak sa nebude dat inak, budem to musietn nejako zvlàdnut - novorodnec, podnik, malà a pràca, no na zblàznenie ;) snàd sa tomu vyhneme, uvidime ako to bude zvlàdat ucitel :)

palculienka said...

rosa, no malà prisla a sucho sjkonstatovala: Tato, ale ja uz budem furt prvàcka!!! asi si myslela, ze jeden den a potom pojd naspat do skolky :) dnes ideme k tomu psychologovi konecne, tak som zvedavà co povie, ale asi nic, ved pokial nàm deti nevyskakuju z okien, vsetko OK :( odpoved psychologa na kazdy problém: Ona z toho vyrastie!!! to àno, ale ja nie!!! :))))

slonica said...

Palculienka, myslim, ze nase deti zvladaju veci (aj to: ist prvy krat do skoly) podstatne lahsie, ako to zvladame my ich mamy. Na skole je najdolezitejsia ucitelka a spoluziaci, tak vam drzim palce, nech mate tych najlepsich a nech tam mala chodi rada.
No teda ale trieda bez okien?! To nemyslis vazne! Po chvili by som mala klaustrofobiu ako vysitu.

palculienka said...

slonica, ved to, uz tri roky bojujem s ucitelkami (pisala som clànok pred koncom minuleho sk.roka, tu si vybaju osobne ucty dospeli cez deti a hlavne v skole, ked sa dà) :( lebo kazdy rok je ina a kazdy rok nejaky problem! minuly rok som ignorovala, do skolky ani nechodila a nakoniec mala prisla a povedala nam co sa deje a teraz to riesim, lebo tu sa dostat ku psychologovi nie je také jednoduché :( kamaratky mà fajn dievcatà, len tie autority sù tu "iné", nàs stary soc. system v skole je zlato oproti tomuto tu, dostala som radu, radsej sa nestazovat, aby som malej nenarobila este viac zla!!! co k tomu dodat?!
no a naozaj màme triedu bez okien, ale to by bolo uz ich posledné, keby ich zavreli do tej! ;)
dnes psychologicka bola celkom v pohode, este musime ist pat kràt, aby dokazali vyvodit nejaky zàver :)
a je pravda, ze nase ratolesti zvlàdajù veci lavou zadnou, zatial co my, maminy, to prezivame, akoby sa to bytostne dotykalo nàs :))) len nechcem nieco prehliadnut a spoliehat sa na to, ze ved sa to vyriesi, aby mi raz nepovedala, ze ma nezaujimalo, co sa dialo okolo nej a nepomohla som, tiez som si presla posmeskami v skole za to, ze ako som bola oblecenà atd., jediné co ma ako tak zachrànilo bol fakt, ze som sa dobre ucila... aj ked clovek sa pocase nad tym povznesie, nezabudne a obcas ho dobehne vlastnà minulost a ustedri ranu pod pàs! a preto nechcem, aby raz moje dieta dobiehala neblahà minulost, ak sa dà tomu predist :)

femma said...

tiež si myslím, že zmiešaná trieda nemusí byť na škodu, mladší žiaci veľa ,,odkukávajú" od starších a napredujú možno rýchlejšie ako v bežnej triede:-)
skôr ma znepokojila tá trieda bez okien - je to vôbec možné?
Ale na druhej strane - učiteľ - muž to je dnes veľká vzácnosť /aspoň u nás/, tak dúfam, že to vyjde a deťúrence si ho obľúbia:-))

palculienka said...

femma, :) tiez sa spolieham na to, ze ucitel to tento kràt zvlàdne lepsie, ako ucitelky predtym, ti poviem perlicku, bola som s malou sama v skolke, ucitelka ma horko-tazko odzdravila, prisla som s drahym, takmer vyvalila dvere, co sa ponahlala mu povedat dobre rano :))) tu je to velmi realne, ze zena nema taky respekt ako muz, ked pride nieco vybavovat a je jedno o aky uradny blok ide a ja som nebola na toto zvyknutà, clovek sa uci cely zivot :))))

slonica said...

Palculienka veeelmi dobre poznam to "nechcem aby som si raz musela vycitat..." :D Urcite je lepsie, ked sme naprogramovane ako "mamy- kvôčky" ako keby sme na deturence kaslali. Akurat si obcas vravim, ci to neprehanam a ci sa zbytocne nestresujem. Pripustam, ze asi ano ;) No vsetko za nich vyriesit nemozeme. Nieco si musia vybojovat aj sami.
Hm, kazda skusenost nas poznaci, aj ta dobra. Ja som z detstva pripravena na dobre veci, lenze zivot vie obcas nemilo prekvapit. Skor ci neskor sa clovek stretne aj so zlom. Ak je to pre teba nove, zaskoci ta to, ci mas 5, alebo 50 rokov. Uznavam, ze dospely sa s tym vyrovnava inak ;)

palculienka said...

slonica, co dodat, len 100%ny sùhlas :) drahy je radikalnejsi, ide ju dat na karate a nech sa neskor dokaze postarat sama :)))))
u nàs sa hovori, ze je lepsie do zivota niekoho naucit chytat ryby, ako ho cely zivot krmit :) len ked tak tazko sa toho drzi ;)

luna said...

... ja sa o svojho krpca furt bojim a neviem sa toho zbavit... prvy den, ked nastupil do skolky, namiesto toho, aby ucitelky tisili uplakane dieta, tisili mna... som ani netusila, ze ma to tak vezme :DDD... ale skolka bola super aj ucitelky... potom sme sa prestahovali a s tym prisla nova skolka, z ktorej som hned prvy den mala zly dojem a ten sa mi aj potvrdil :(... neviem, co tie ucitelky robili v tej skolke, ale Kubko mi prisiel hned na druhy den s krvavym okom, neskor s modrinou na hlave a lici a ruke, a to nepocitam mnozstvo skrabancov... o cosi neskor ho jeden chlapec napadol a pohryzol na ruke /mal skaredu krvavu podliatinu/ a hned na dalsi den ho pohryzol do krvy, ale tak, ze som sa az zlakla, to nam uz volali, lebo maly plakal odusu, drahy hodil s nimi rec, ale nic sa tym nevyriesilo... je pravda, ze ho uz nehryzol, ale robil inu zlu neplechu... a Kubko nebol jediny koho napadal... tak sme sa rozhodli ho zo skolky vziat a aj preto, lebo ten cas, co tam stravil bol neproduktivny /take tie klasicke veci co robili v tej predchadzajucej skolke, ako kreslenie, strihanie, lepenie, mali vselijake sutaze atd., v tej akosi nefungovalo/ Kubko sa do predchadzajucej velmi tesil, ked boli prazdniny tak plakal, lebo chcel ist do skolky :)), do tej zas plakal, lebo tam ist nechcel... teraz cakame, kedy nam zavolaju zo skolo-skolky/alebo ako mam nazvat skolu, do ktorej chodia deti od 4roch rokov/, ci nastupi teraz 10, alebo az v january :/... a musim sa priznat, ze mam neskutocny strach ako to zvladne, pretoze aj napriek tomu, ze sme v anglicku rok a maly bol v kontakte s detmi po anglicky nehovori, zaryto odmieta a ja nedokazem ho nutit... take dristy, ako pocitanie a predstavenie sa a par slovicok vie, ale to nie je dost na to, aby sa dohovoril... pri pomysleni ako bude fungovat v skole, co sa tyka ucenia mi je zle :(... takze mi neostava nic ine, len verit, ze horisie uz byt nemoze a mozno budem milo prekvapena ;) /aspon sa snazim samu seba presvedcit... zatial to nefunguje... asi preto, ze vzdy, ked si poviem, ze uz horsie byt nemoze, cuduj sa svete moze :D/... tak som sa vykecala, dufam, ze nevadi ;):)

... Hviezde prajem vela peknych dni v skole a tebe pevne nervy a pokoj na dusicke ;):)

palculienka said...

luna, zlato :) tak tie problemy ti nezàvidim, moje oproti tym tvojim sù len malichernost, mna by asi porazilo, ale najprv by to schytala ucitelka, ja som mala v UK uplne ine skusenosti, pozitivne zo skolky, mala nastupila ako 2 a pol rocna a ani raz neprisla so skrabancom, ci modrinou sposobenou niekym inym, nasa skolka bola mala dedinskà skolka, max pocet deti 13! a tri dospele osoby na 13 deti!!! Ked sme prisli sem mala tiez nevedela po Fr. ale o tri mesiace sa aklimatizovala a rozumela, aj ked nevedela toho povedat vela, skùsila si zàjst do inej skoly (skolky), mas pràvo zmenit skolu, ak nie si spokojnà, myslim, nie som si tym istà, a napisat staznost, s foto dokumentaciou na inspektoràt, alebo sa im aspon staznostou pohrozit, tu robilo zàzraky, zrazu boli vsetci ochotni riesit problém a zaujimali sa :( ked dobré slovo nefunguje, treba siahnut po tvrdsich zbraniach, ja som nekompromisnà; co sa tohoto tyka, a malého nùtit, vies ako to dopadne, odpor na zvysok zivota ;) este by som skusila si vymoct, ze zostanem s nim v skole, aby som videla, ako to tam prebieha a preco sù deti ohrozované tymto malym terorom, ci je to chyba uciteliek, ze si nevsimaju co sa okolo nich deje? alebo je problem v chlapcovi, jednoducho ma nejaku poruchu spràvania a kazdy kràt ked by mi prisiel statne modry ci pokusany by som ho zobrala k lekàrovi, aby mi dal potvrdenie, ze sa to stalo v skole, alebo ucitelky ti musia napisat, ako a kde sa to stalo, aspon tu je to tak, teda malo byt, tiez som uz za to dohovarala ucitelke! nepotrebujem, aby ma niekto obvinil, ze tyram vlastné dieta!
neviem, co ine ti k tomu napisat, ale viem, ako sa citis, bezmocnà, so zviazanymi rukami a srdce ti pukà, ked vidis malého s novou modrinou :(
PS: vies co v UK velmi funguje, ak pouzijes slovo diskriminàcia, uvidis, ako sa budù fùrie obracat, aby sa malému ani vlàsok na hlave neskrivil :))) aby ti dokàzali, ze oni nie sù rasistky ;) to vzdy zabralo aj v pràci drahého, ak bol problém, vzdy sa vyriesil, ani sme nevedeli ako, keby to hned aj nebola pravda, obvineni z diskriminacie sa velmi boja, my sme dokonca vyhrali s danovym uradom na zaklade toho, ze sme ich obvinili z diskriminacie ;) a treba im poslat doporuceny list, riaditelstvu, ak by sa to opakovalo, ved az by si potrebovala, rada poradim a urobim, co by bolo v mojich silàch, takàto nespravodlivost voci malym detom ma vie chytit za srdce a som ochotna ist hlavou proti muru! ozvi sa mi, az by si potrebovala, myslim to vazne :)
zelam teba aj Kubkovi, nech to vsetko dopadne super xxx

germa said...

som zvedavá na ďalšie dojmy:)
Naša hviezda už chce ísť za učiteľkou, aby im konečne dala nejaké úlohy! Asi bude patriť k "obľúbeným" - hlavne u chalanov.

palculienka said...

germa, no malej to vstùplo nejak do hlavy, v tom negativnom zmysle slova :) ja som uz skolàcka a som velkà, tak mozem robit co chcem!!!
ulohy nedostàvajù, je to len akasi pripravka, tak uvidime, co bude dalej :)
emmke drzim palce, nech sa jej dari :)

luna said...

... aj ja som mala z prvej skolky pozitivne skusenosti, som z nej bola nadsena, boli tam 5 uciteliek, kazda kvalifikovana, nadupana vedomostami zo psychologie a pedagogiky s uzasnym pristupom k detom a rodicom, s mnozstvom aktivit pre deti, ci fyzicka, alebo kreativna, Kubko vzdy prisiel s nejakou nalepkou, alebo vykresom, co sam vytvoril, a to nepocitam to mnozstvo pozornosti, co deti dostavali ;)... Kubko uz z dialky krical na ucitelku, ked ju videl, tak sa tesil ;):))

... preto som bola nemilo prekvapena z tej druhej skolky :(... nakoniec sme ho z nej vzali prec :( ... to bolo mesiac dozadu, lebo som uz nemala nervy na ten stres, ktory som prezivala, ked bol v skolke, ze co sa mu zas stane... ten chlapec, co napadal deti bol problemovy, ucitelky sa sami k tomu priznali, ze s nim maju problemy od zaciatku, ze uz to riesili s rodicmi a ze bol uz kludny /len neviem kedy to bolo, kedze za cele tri mesiace, co tam Kubko chodil som to nepostrehla/...

... taketo spravanie dietata podla mna nie je normalne, myslim taku neumernu agresivitu voci ostatnym detom a fyzicke napadanie... u stvorrocneho dietata je to signal, ze nieco nie je v poriadku predsa?!!... keby som bola na slovensku tak bez vahania to riesim, lenze s mojou mizernou anglictinou som mimo... drahy to riesil, ucitelky boli ako vyorane mysi zakoktane, a ked odchadzal, ten krpaty agresor este zakrical, ze nech uz vypadne/ drahy mal sto chuti mu jednu plesnut cez pysky :D... a ucitelky?... zahanbene/... ja by som to dieta urcite poslala za psychologom, pretoze ak sa neda do poriadku teraz, kym je este maly, tak si ani nechcem predstavit, co z neho za cloveka vyrastie :O

... a mna vtedy ani nenapadlo to odfotit a riesit tak ako si mi napisala... v takych chvilach mam tusim vypnute racionalne myslenie :D... ale nabuduce uz budem vediet ;) /no, dufam, ze uz take stresy zazivat nebudem/

... zajtra Kubko nastupuje do novej skoly, tak som zvedava ake prve dojmy bude mat on a drahy, ja si ten dojem utvorim, az ked si ho pridem vyzdvihnut a dufam, ze ho najdem bez draheho navigovania po telefone a v tej budove nepobludim :D

... prajem vam pekny den ;):)

palculienka said...

luna, to je uplne normalne, ze v takychto pripadoch racionalne myslenie vypadàva, tiez ma zaplavia emocie a som nahrata, ale ja som zasa v takychto situaciach ako levica :) ja som dokonca tu vo francùzsku vynadala (elegantne,bez silnych slov) starostovi obce, drahy sàm mal oci vypulene, ze kde sa vo mne nabrala, takà dobrà francùzstina :))) ale zo skolky som tiez utekala s hrcou v hrdle, ked mala malà hrcu ako vajce na cele - vtedy spadla na
smiklàvke :( ale az by si v budùcnosti potrebovala pomoct napisat list- staznost (nie len ohladom skolky), kludne mi daj vediet, rada pomozem, vravim, tiez sme toho dost riesili v UK :)
zelàm teda zajtra prijemny den pre malého a aj pre teba, drzim palce, aby vsetko dobre dopadlo :)

luna said...

Palculienka, urcite ta zneuzijem :D ak budem v uzkych ;):)... a DAKUJEM :)

palculienka said...

luna, kedykolvek :) s potesenim

Lev bez hrivy said...

Len na okraj: ja ziadnu jamu nemam, to je bohapuste ohovaranie. :-)

Anonymous said...

lev :°) ty vtipkar, inak ozaj, preco sa hovori jama levova :°) teraz, ked si nacal tuto temu, ma to napadlo, levy si fakt nerobia jamy :)))