Tuesday, October 16, 2007

Zàkon, pokracovanie...

... volného pokracovania :)

No teda aby ste mali predstavu o tom, co sa deje v tom nasom Kocùrkove :)

Starosta nàm poslal list, kde nàs ziada o kontrolu bezpecnosti na zàklade pràva, teda on konà ako predlzenà ruka zàkona. Na tom by nebolo nic zlé, keby...

Vzdy je nejaké keby. Upravil si zàkon a to tak, ze rozdelil ciarkou vetu a tym pàdom zmenil znenie. Boli sme teda u poziarnikov a pytali sa na presné znenie zàkona. Znie tak ako ho napisal starosta, ibaze bez ciarky! Tak si ho drahy vymàkol v sobotu a pytal sa ho na presnù novelu zàkona. Doniesol mu ju v pondelok. Tak mu vysvetlil, ze ciarka tam nepatri a to co podciarkol zvyraznovacom mà pokracovanie. Takze 1. az 4. kategoria podnikov, sù to podniky, ktoré zhromazdujù viac ako 200 ludi, ci na jednom, alebo viacerych podlaziach. Konkrétne, hotely, nemocnice, discotéky... Piata kategoria, to sme my, kedze do podniku naraz nenapracem viac ako 200 ludi. Piata kategoria spadà pod danù novelu zàkona, ak poskytuje ubytovanie zàkaznikom, nie majitelom. Nàs sa to netyka, kedze na poschodi je nàs byt. Starosta ignoroval klauzulu za oznacenim 5tej kategorie, kde je upresnené, ak je poskytované ubytovanie zàkaznikom. Teda, ak by boli na poschodi izby na prenàjom, novela sa nàs tyka. Dalsia vec je, ze ak boli horeuvedené kategorie podnikov zavreté viac ako 10 mesiacov. Novela zàkona je doplnenà o dalsiu, v ktorej je vysvetlené, ze 5tej kategorie podnikov sa netyka ani 10 mesacné zastavenie prevàdzky, ak neposkytuje hotelové ubytovanie. To starosta pekne oddelil ciarkou, aby to zahrnalo aj nàs. Ked ho drahy konfrontoval, tak odpoved znela: ' To nie ja, sekretàrka to pisala!' Hlavne, ze to podpisal, mudrlant jeden. Potom sa este vyjadril, ze pravdepodobne nàm nemà pràvo zakàzat prevàdzku. Takze cakàme, co vytasi z rukàva na poslednù chvilu. Ale poucili sme sa. Otvorime v piatok poobede, kedze on sàm nemoze vydat rozhodnutie o zastaveni prevàdzky. Potrebuje na to peciatku od prefektùry a ti v piatok poobede nerobia! Okrem iného potrebuje na to (s prepàcenim za vyraz) kurevsky dobry dovod, aby nàs zavrel, kedze pràvo a zàkon nie je celkom na jeho strane :) Ale, ja to tvrdim uz dàvno, kto chce psa bit, palicu si vzdy nàjde :) V pondelok prisiel jeden velmi namosùreny pàn, obleceny akoby pràve dokydal hnoj. Predstavil sa, vraj je inzinier z DDE ( je to stàtna organizàcia, ktorà kontroluje novostavby a ak oni nedajù potvrdenie o bezpecnosti, nemozete sa nastahovat do domu). Tak ho drahy previedol interiérom, odpovedal na otàzky a dotycny pàn sa vyjadril, ze nemà nàmietky, teda podla neho je stavba bezpecnà. Starosta tvrdil, ze on ho neposlal. Zrejme to bude prezident dedinskej organizàcie, aj to oblecenie sedi, akoby boli z jednej rodiny, nakolko pracuje v DDE. :) Ale, ved nevadi, hlavne ze povedal, ze je to OK :)

No, ale aby som nekrivdila len starostovi... Stavebnà firma sa tiez nejako zadrhàva. Najprv volali, ze vo stvrtok pridu inzinieri obzriet tù renovàciu. Tak cakàme ako na spasenie a nic. Tak som zavolala firme a ze vraj stretnutie inzinier odvolal. Vraj pridu v pondelok. V piatok sme boli vo firme (socotek), ktorà nàm mà dat potvrdenie. Este stàle nemali potrebné papiere od stavebnej firmy. Ziadne stretnutie nebolo dohodnuté!!! Dnes drahy volal opat Socotek a o tom pondelku nevedeli absolùtne nic! Takze aj stavebnà firma mà pravdepodobne za usami. Jà mat flintu ludia a istotu, ze sa mi nic nestane, ja to tu strielam ako skodnù, doradu, aj loveckà sezona je uz otvorenà! Takze pràce nepokracujù, vsetko je nedokoncené a na trhy otvàrame stànky a bar urobime docasne v restike. Takze tak to vsetko vypàlilo. Len neviem preco màm pocit, ze som zasa jedinà so spàlenymi prstami!

Este off topic: neviem, ci si pamatàte, ale pisala som clànok, ako sme hladali vhodnù firmu na renovàciu. Prvà firma nàm urobila rozpocet, ze by som si potrebovala este asi tak 50 000 tisic pozicat z banky, aby im siahalo. A to nàm poistovna preplatila tolko, ze ludia tu za to stavajù nové domy! Jemu sa vsak màlilo. Ha, pamatàte, ked som pisala o bozich mlynoch? Ze drahy mà to stastie, ked mu niekto skodi, vzdy sa mu ujde zadostucinenia? No hàdajte co! Neuhàdnete :) V sobotu drahy po dvoch mesiacoch ùplne nàhodou kùpil noviny a tam sù vzdy oznamy o bankrotoch. Danà firma vyhlàsila bankrot. Takze také sù bozie mlyny... No aj tento nàs ortiel je bozi mlyn, len by bolo dobre, keby uz prestal fùkat ten vietor a mlyn by sa konecne zastavil... Ale zasa, bude kopec mùky na kolàce :D

Takze prepàcte, ze som sa neozvala skor, ale neviem, kde mi hlava stoji a som nabrùsenà jak britva. Kade chodim, tade nadàvam, este ze k-k-t a pi-c-un sù tu pekné vyrazy. Takze si vsetci myslia, akà som len strasne milà, ked ich vsetkych volàm 'milàcikovia'. Este ze to nie je v pisme, inak by ma odhalili, kedze Francùzsky k-k-t sa nepise ako ten nàs po slovensky :)

12 comments:

Lev bez hrivy said...

Lovecka sezona? Tak to sa lev do Francuzska nechysta, co keby si nahodou niekde tu flintu vystrachala... takze xenofobia pokracuje, hm. Podla kniziek cudzincov o Francuzsku, ktore som cital, ma to ani velmi neprekvapuje.

Anonymous said...

neboj, božie mlyny melú pomaly, ale -veď vieš. A zober ma na poľovačku. Rada strieľam.

femma said...

palc, je fajn, že popri tých peripetiách čo máte, nestrácaš zmysel pre humor - napriek opisovaným starostiam mi čítanie nakoniec vylúdilo úsmev na tvári - neboj, všetko bude dobré:-)))

sas said...

je to bulo! (ten starosta)
ono sa nam to asi krasne cita,ze ako sa nedate, ako si vykonzultujete a tak... ale zrejme si ani netusime, kolko vas to stoji nervov.. tak drzime palce, nech to cele dobre dopadne a aby ste uz nemali do cinenia s tupcami!

palculienka said...

lev,ja strielam len skodnù :) levy sù tu vzàcne, inak som dnes na ceste domov skoro zrazila srnu
no starosta nàm hrà divadlo Blbci bez zàbran :) a sàm sa predstavil v hlavnej ùlohe, mali by sme ho nominovat na oscara :) ten jeho vykon by si ho zaslùzil

palculienka said...

germa, prid, ty ich budes nadhànat (nenarobis sa vela, obecny ùrad je hned cez cestu) a ja strielat a poobede sa vymenime :) aby sme sa obidve pobavili :D

palculienka said...

femma, mala si ma pocut v nedelu, nebolo by ti do smiechu :( ale nebudem predsa plakat a este aj tak im dàvat zadostucinenie, momentàlne sa chystàme na sobotu a pravdepodobne na budùci tyzden to balim a idem s malou domov na dva tyzdne, uz je to tak na 90% rozhodnuté, pridem sa pobavit na slovenskom Kocùrkove, také som uz dàvno nemala :)

palculienka said...

sasn tie nervy, keby sa dali predàvat uz som milionàr :) hlavne je to zdlhavé, premàrnime vzdy kopu casu na ùradoch a pre nic!!! to ma rozculuje najviac a ja vravim: keby sprostost nadnàsala, tak nàsho starostu uz nevidno, lebo by bol uz v stratosfére :) a este jedno màm, osobnà skùsenost: blbost sa nedà obist, ani preskocit, jednoducho ju musis nechat aby ta prevalcovala a potom sa postavit a byt ràd, ze sa to zaobislo bez vàznej ujmy :) a posledné, ludskà sprostost je nekonecnà ako priamka...takze dakujem za zelanie a neboj, este som sa nestretla s takou blbostou, ktorà by na mne zanechala vàzne nàsledky :D (ps: asi to bude tym, ze som blbsia ako tà blbost, co ma valcuje:D)

luna said...

nakoniec zajtra otvárate :),tak prajem nech máte krásny slnečný deň :)

...a ten zvyšok už dúfam pôjde ľahko ;),veď starosta tiež nervy nevyhral v lotérii :D...a myslím si,že tým,ako veľmi vám chcel zabrániť v otvorení baru,sa musel poriadne vyšťaviť,keďže nepočítal s tak inteligentným a pohotovým súperom :)))

Prajem veľa šťastia :)

motýľ said...

Palculka, do bodky s tebou suhlasim, co sa tyka ludskej sprostosti. a plati to aj o ludskej "dobroprajnosti"

palculienka said...

takze v sobotu sme mali otvorene a ludia ta priamka blbosti bola teda riadne dlha ;) aj ma prevalcovalo ale uz som otrasena postnem detaily ;)

iviatko said...

ja som tu dho nebola, mam co citat :o)