Sunday, August 05, 2007

Ked vàm sen takmer znici den!

'Kràcame po strkovom vale, ktory z oboh stràn obmyva kalnà voda. Uz len z pohladu do nej màm zly pocit. Malà bezi kùsok pred nami, ked sa zrazu z celej sily rozbehne, nekricim na nu, kedze viem, ze by nieco také hlùpe ako je skocit, neurobila. Mylim sa. Na konci valu sa hodi do vody! Muz sa rozbehol za nou a bezhlavo skàce do vody. Prvé co mi prejde hlavou je: "Jezisi, sak on nevi plàvat, blb! Aby som ich tahala z vody von oboh!' (to bolo moje trnavské nàrecie, aby to bolo autentické, v skratovych situàciàch reagujem tak, ako mi zobàk naràstol) Dobieham ku okraju a zùfalo ich hladàm na hladine. Vo vode je obrovsky mrtvy strom s korenmi. Konecne sa vynàra muz, malù vsak nemà, nikde ju nevidim. Vyzùvam si topànky a dàvam dolu bundu a skàcem do ladovej vody. Ponàram sa a zamotàvam sa v korenoch. Po malej ani slychu ani chyru. Zùfalo sa ponàram este raz, kricim na muza, nech ju hladà aj on! Na dne je vela blata a zelin. Voda je ovela hlbsia ako sa zdalo z valu. Uvedomujem si, ze cas ubieha a musime ju okamzite nàjst, inak....' Zobùdzam sa! Do pekla so snami! Preco sa mne nemozu snivat normàlne veci?! Len mne sa mozu snivat takéto hovadiny .

To bol tùto noc uz treti sen. Tie dva predtym sa este ako tak dali, ale tiez v nich bolo dost vody, ryb a psov. A jedla som hrozno, ktorého bobule boli velké ako slivky :)

Vstala som, celà stastnà, ze to bol len sen. Urobila som si kàvu a naranajkovala som sa. Zazvonil telefon a muz zodvihol. Vraj ci nezavezie deti znàmej na kùpalisko. O druhej som malù dala do plaviek a natrela faktorom 60, neriskujem, aj ked mà malà olivovù pokozku, s tym, ze ked sa vràtia, zavolàm susede a pojdeme ku nej na bazén. Dobre. Ja som sa zatial opalovala na dvore. Konecne màme letné pocasie. Ale len do zajtra:) Asi po hodine a pol sa vràtil muz a malej nikde! Povedal mi, ze ju nechal s detmi na kùpalisku. No s detmi, dievcina mà 18 rokov. Do mna sto certov. Hned sa mi vyjavil sen z ràna. Zachvàtila ma panika a nahucala som na drahého, chudàk ani nevedel za co. Trochu kludnejsie som mu vysvetlila, co sa mi snivalo a vravim mu, nech ide malù zobrat! Najprv sme sa pohàdali, samozrejme. Nakoniec som sa hodila do plaviek a kricim nanho, nech mi vysvetli, kde je to kùpalisko. Bol statne vytoceny, tak mi povedal, nech ho nasledujem autom, on ma tam zavedie. Cas sa tahal a nevedela som sa koncentrovat na jazdu. Po nekonecnych desiatych minùtach jazdy som dorazila, este zaplatit vstupné a zaparkovat. Bezim ku bazénu a nàhodou som zastavila pri uteràkoch deti, s ktorymi bola moja hviezda. Malà nebola na deke. Hladim smerom ku bazénu. Ostrim, ostrim, nic nevidim. Skladàm si slnecné okuliare a konecne ju zbadàm. Hviezda celà stastnà, vrhà sa do vody, ktorà jej siaha po kolenà. V bazéne je sama, bez dozoru. Uf, stihla som to. Nic sa nestalo, teda okrem tej hàdky s drahym, ktorà bola zbytocnà. Tak som celé poobedie sedela v chlàdku a sledovala hviezdu. Jej radost bola obrovskà. Pery od zimy fialové, ale dostat ju z vody von bolo, ako vyhnat blchu z kozucha :) Nakoniec o pol siedmej sme to zabalili a islo sa domov. Hviezda zabalenà v mojej koseli, kedze v tej rychlosti som nestihala zbalit veci, ci jedlo. Len uteràky, vestu na plàvanie a vodu na pitie. Stastlivo sa nalodit do auta a ficat domov. Rychlo som pripravila veceru. Malà si nalozila tri kràt :) No, je desat hodin a este stàle nespi. Momentàlne odtrhla pol bagety a zuje chleba, lebo ju vraj hlad kvàri. Ale idem zasiahnut, lebo uz vyjednàva, ze bude spat s tatinkom :)

Dnes som tak vynervovanà a unavenà, ze dùfam, ze mi uz nezostane ziadna energia na trhlé sny! Navyse ma pàlia plecia, kedze som sa neopalovala uz viac ako tri roky a krém na opalovanie som v tej rychlosti zabudla pribalit :) Ano, som jeden z tych stastlivcov, ktori sa priskvaria i v chlàdku!

PS: Hladàm zaklinadlo na dobré sny :)

14 comments:

luna said...

Na začiatku som skoro zinfarktovala...uf,že sen,odľahlo :)

Aj my sme dnes mali krásne teplúčko a boli sme pri vode :)A tiež som malého natrela a na seba som zabudla,a to som nebola ani v zhone :)

Tak nech sa ti dnes sníva niečo pekné ;)
Dobrú nôcku a sladké sny :)

germa said...

páni, priznaj, čím si sa nadlabala v noci, že si mala taký sen?!

palculienka said...

luna, nesnivalo sa mi nic :)
tak nech vàm to pocasie co najdlhsie vydrzi :)
my màme pred sebou den plny mrakov, neskor dazdu a vetra :(

palculienka said...

germa, toto uz bolo ràno, som sa zobudila a este sa mi nechcelo vyliest z postele, tak som znovu zaspala :) zeby od hladu takéto sny?!

Anonymous said...

tiez si ma vydesila... ten zaciatok..
myslím, ze sny prichadzaju podla toho, na co myslíme, ked zaspavame.
ale to sa asi neda ovplyvnit, lebo pri zaspavani sme uz niekde mimo bdeleho vedomia, takze :(
Smiali sme sa, ze hovoris trnavcinou, ked si v strese :)) to bolo chutne..

palculienka said...

sas, neviem ci je to tak, ze sa ti sniva o tom, na co vecer myslis :) skor to bude podnietené vizuàlnymi vnemami pocas dna; (boli sme v sobotu pri jazere)tri sny odlisné a naozaj nie som az taky rozmyslavy typ :)))
no a tà trnafcina je mi blizka, vyrastala som snàd 15km od Trnavy a pre mna mà ten jazyk svoje caro :) mozno raz hodim clànok v trnafcine, nech sa pobavite trosku :)

motýľ said...

Jaj, palculienka, v tych nasich hlavach vznikaju cudne veci. Je to take neprebadane uzemie :( a potom mame pokazeny den :(

palculienka said...

motylik, presne tak, tie nase hlavy sù ako minové polia, nikdy nevies, kedy natrafis na minu a odpàlis ju;
len keby tie sny neboli také zivé, plné strachu, beznàdeje a niekedy aj velmi bolavé :(

snehulienka said...

aj mna obcas kvaria tazke sny ale vacinou do rana zabudnem :-)

palculienka said...

snehulienka, pràve to je problém, ze ja si pamatàm a cim hroznejsi, tym hlbsie zapisany v pamati :(

I love you said...

zaklinadlo na dobre sny je pohar sampusu a potom sladke obiatie a potom - ved vies :>)

palculienka said...

i love you, vitam ta u mna :) no ten pohàr sampusu nie je zly nàpad a to ostatné je tiez hodné zvàzenia :))) urcite vyskùsam a dàm vediet, ako to dopadlo :)

pluto said...

palculienka, ty taka vesela baba mas tazke sny? to moze byt jedine zo zanedbaneho sexu :-D ty len vybavujes, prestavujes, okna prerabas a potom toto ? :-D

palculienka said...

pluto, no neviem, ved pràve preto, ze stàle vybavujem a behàm nemàm cas mysliet na nic iné okrem vybavovaciek :)))
neviem, kde beriem tù energiu este aj tak divoko snivat :))