Thursday, August 02, 2007

Ked sa praktickost vyplàca...

Dnes poobede som sa zastavila v bare. Vcera som stratila nàusnicu, tak som sa bola spytat robotnikov, ci nàhodou nenasli nàusnicu. Ani nàhodou, najradsej by som sa vyfackala za to, ze som ju stratila. Priniesla som si ich z dovolenky a boli naozaj kràsne, uz je len jedna! Tak sa snazim stràvit moju bolestivù stratu :(

Na spiatocnej ceste som sa zastavila u znàmej, ktorej boli "majstri" merat to "unavené" okno :) Uz mala rozpocet hotovy. Vraj 1200 eùr, jedno okno, ale ked si budù moct dat reklamnù tabulu na jej plot pocas vymeny okna, tak jej dajù zlavu 150 eùr! Ha, a to chcù to jedno okno menit tyzden, ci co?! Najprv sme spekulovali. Vravim, v obchodoch sa dà obcas nàjst okno robené na mieru, ktoré zàkaznik odmietne, lebo rozmery presne nesedia a mozno nàjde jedno, ktoré sa bude hodit. Takéto odmietnuté zàkazky sa predàvajù za babku, kedze nàjst niekoho, komu presne sadne takéto okno, je velmi tazké. Nedà mi to pokoj a poziadala som ju, nech mi ukàze to okno. Zaviedla ma k oknu. Nic moc, dve okienka, ktoré boli v strede oddelené listou. Tak som si vypytala meter a rozmerala som si to. Poznacila som si ùdaje a vypytala si katalog nemenovaného obchodu so stavebnym materiàlom. Pytam sa jej:'nepotrebujete tam mat na mieru robené dve oknà, ak nàjdem jedno standartné, ktoré bude sediet?!' Potvrdila mi, ze jej to je jedno, ak tam bude jedno okno a nie dve. Na mieru robené oknà sù velmi drahé, pretoze sa nevyràbajù v pàsovej vyrobe, teda aj nàklady sù ovela vyssie. Ak nie aj presne, tak sa dokùpi drevo a vyplni sa medzera medzi mùrom a ràmom! Tak mi to vysvetloval "séf", ktory nàm renovuje bar. Vzdy som bola dobrà v pocùvani a nàslednom pouziti danych informàcii. Asi som bola v minulom zivote opica. Opicenie mi ide velmi dobre :))) Dobre, odobrila mi moj myslienkovy pochod. Nalistovala som si strànku v katalogu s oknami a hladàm. Takze okno aj s ràmom mà rozmer 100x156 cm. Hladàm prislusné okno. Màm 95x140cm bez ràmu, s ràmom 98x145cm. Takze potrebujem vyplnit 11cm fugu. Nad tabulkou si vsimnem vyznacené akési drevené hranoly. Potom citam, zvacsovace! Heuréka! Zvacsovacie listy 57 mm! Super, takze ak dàm z kazdej strany jednu listu, màm to 114 mm. Diskutujeme a nahlas premyslame. Takze màme 4 mm navyse. Vravim, ziadny problém, z kazdej listy zbrùsit, ci ohoblovat 2mm a màme to perfekt! No a tie dva centrimetre, s tym sa tiez bude dat nieco spravit, to tiez nie je problém. Takze cena okna- drevené, dvojsklenné okno, rozmer 95x140 cm- 116.00 Eùr, cena listy-12.00 Eùr, potrebujeme dve, takze 24.00 Eùr. Celkovà cena za materiàl 140.00 Eùr, plus nejakych 6.00 Eùr za izolacnù penu. Ak sa spytam znàmeho, tak hàdam sa vmesti do 200.00 Eùr aj s fixàciou okna, vràtane materiàlu. Usetrili sme cca 800.00 Eùr. Obidve sme sa usmievali a zapili to kàvou. Uz len dotiahnut toho znàmeho, ktory to premeria, omrkne a snàd potvrdi, ze je to mozné takto spravit! Som to ja ale sikula! Kam sa hrabù taki umelci zo seriàlu "A je to"!

PS:Pockajte, ako mi moju bublinu (som to ja ale sikula) zajtra znàmy praskne, ked zahlàsi, ze to nie je také jednoduché, ako si to ja predstavujem. Mi hned povie:"Dievca, si to predstavujes jako Hurvinek vàlku!" Urcite majù francùzi ekvivalent aj na toto prirovnanie! :) No ale, ked som sa pochvàlila drahému s mojim geniàlnym riesenim, tak mi to potvrdil. Vraj to je mozné! No, ale na drahého sa radsej nespolieham, kedze nevedel pustit pràcku :) Zajtra sa spyta znàmeho a uvidime, ale dnes sa tesim z toho, akà som ja len neuveritelne praktickà a sikovnà :)

8 comments:

luna said...

:D si ty ale šikuľka.Som zvedavá ako zajtra pochodíš.
A kúpeľňu vybratú už máš?:)

palculienka said...

luna, no uvidime, ci sa este budem citit takà "sikovnà" aj dnes :) a kùpelnu nemàm :( ale pozerali sme kuchyne, tie ceny sù nehoràzne!!! ale budem musiet nieco vybrat :(

Lev bez hrivy said...

No, ono 1200 je skutocne trochu moc... nema to nahodou strieborne ramy prelepene drevenou dyhou? :-)

palculienka said...

lev, tu je to tak, cim mensi podnikatel, tym drahsi a zisiel s cenou dolu na 1000 s tym, ze si umiestni reklamu na plot! :) a oknà na mieru sù tu neskutocne drahé
ale uz sme boli so znàmim a potvrdil mi moju teoriu, vraj to nie je velkà veda, presne, ako som sa domnievala :) jeden den pràce a cena 200 eùr vràtane materiàlu!

sas said...

sa smejeme, ze "opicenie mi ide dobre" :))
u nas fičia teraz plastove okna.akoze francuzi su konzervativni a stale pri drevenych? :)

Anonymous said...

ty si sikulka v tom pravom zmysle :o)

palculienka said...

sas, plastove sù drahsie, drevené to sù ako tie nase eurooknà-tusim sa im tak nadàva :) tiez majù dvojité, odizolované sklà, a màs napriklad oblasti, ako je nasa dedina, kde màme zàmok a nesmiem dat plastové oknà, len drevené a presne taky isty tvar aké boli originàlne, s dvomi listami, ktoré rozdelujù sklo na tri casti :); tak isto je to aj s farbou fasàdy, tiez ti ju musi schvàlit nejakà historickà komisia :) ty si to vsetko zacvakàs a druhio za teba rozhodnù! :(

palculienka said...

snehulienka, vitam ta u mna :) no sikulka ako sikulka :) kazim ksefty firmàm, urcite by ma dotycnà firma nenazvala sikulkou :)))