Friday, August 31, 2007

Tanecnà mània...

Tak dnes sme boli hviezdu oficiàlne prihlàsit do tanecnej a hudobnej skoly :) Pred odchodom z domu sme jej vysvetlili, kam ideme a na co. Okrem iného sme jej vysvetlili, ze budeme musiet ist kùpit aj veci do tanecnej. Tak hned vybehla na nàs, ze ona chce ruzové :) Tak jej vysvetlujem, ze neviem, pre akù farbu sa skola rozhodla. Totiz, skola si vyberà farbu :) Tak malà hned velké slzy, ze ona chce ruzovù! Tak jej vysvetlujem, ze uvidime. Neprestàva plakat a s "muzikou" sa vydàvame na cestu. Nakoniec sa ukludnila :)

Hned pri dveràch tanecnej sa spytala, ci uz dnes moze zostat :) Berie to zhurta, dùfam, ze ju ten entuziazmus bude drzat pocas celèho roka. Tak sme vyplnili prihlàsku, porozpràvali sa s prijemnou sekretàrkou a odisli so zoznamom veci, ktoré treba kùpit. Ruzové sponovky, vrch a piskotky :)

Kedze sa blizilo k obedu, rychlo sme este zasli do hudobnej a zapisali ju na hodiny klaviru. Vsetko vybavené, az na malickost, bude potrebovat vseobecnù hudobnù pripravu, ktorà sa vyucuje v tanecnej skole a bez ktorej nemoze navstevovat hodiny klaviru. No dobre, tak po obede zàjdeme este raz do tanecnej, vybavit tù hudobnù. Jà viem, ako v kocùrkove :) Bol cas obeda a bolo treba este zbehnùt do banky, ktorù otvàrajù az o pol druhej a vràtit sa do tacnej po o bednajsej prestàvke, cize po 14.00 tej :) Tak vravim, podme kùpit tie veci do tanecnej, ked sme uz tu. Malà radostou celà bez seba, takmer zabudla dychat od vzrusenia. Nastastie obchod je otvoreny cez obed a aspon nàm prejde cas do druhej. Dorazili sme do predajne, nasla som ruzovy vrch a ruzové sponovky. Este tie piskotky. Nevedeli sme ich nàjst, tak sme boli pohladat nejakého pracovnika, nech nàm ich nàjde. Po desiatich minùtach sa nàm podarilo nàjst pracovnika a po dalsej pol hodine aj piskotky. Tak som si ich obzerala v rukàch, také kràsne ruzové... Vzdy som zàvidela baletkàm. Asi ako vacsina dievcat, aj ja som si isty cas zelala byt baletkou. Odjakziva sa mi pàcil balet. Tie ladné pohyby, tutu, balerinky.... Hmmm... Lenze, malà dedina, daleko do mesta, nebol nikto, kto by ma vodil na hodiny tanca. Pamatàm si, ze raz kùpila kamaràtke mama piskotky namiesto papùc. Tak som jej ich zàvidela. Boli také sladké. No piskotky... Tak som si dnes splnila moj dàvny sen. Kùpila som piskotky, aj ked nie pre seba.. Màm vsak z nich dvojnàsobnù radost. Som rada, ze moja dcéra nemusi o nich len snivat :) Dohodli sme sa s jednou znàmou, ze raz pojdeme do Pariza na balet! Drahy nemà vobec zmysel pre takyto druh umenia :) Mozno vdaka malej ho objavi a budem z toho aj ja profitovat:)

Malà sa nahodila do 'ùboru' a vyrùtila sa z kabinky tretou kozmickou. Takmer pritom zhodila radu vystavenych bicyklov a takmer prevalcovala vlastného otca a zacala tancovat cez cely obchod. Uz vyse mesiaca pozerà DVD kolekciu Barbie -Labutie jazero a Luskàcik, tak sa snazila napodobnovat ich tanec. Pripominalo to skor tanec Sv. Vita, ci tanec zapàleného slepého creva, hlavne tie skoky :) Ale nekazili sme jej radost. Ked uz bolo vsetko odmerané a obtancovala pol obchodu, tak sme vyzliekli dres, vyzuli sladké, ruzové piskotky a isli platit. Na to malà zastavi zamestnanca, ktory nàm pomàhal nàjst piskotky a pyta sa ho: 'Kde màte také tie tancovacie topànky, také aké mà barbie?!' Zamestnanec na nu udivene pozerà, o com toci. Tak ja som muzovi vysvetlila, co malà hladà v anglictine a on zamestnancovi vo francùzstine. Este som podotkla, ze také topànky sa robia bud na mieru, alebo sa kupujù v specializovanych predajnach :) No, treba ich objednat, nedrzia ich bezne v obchode :) Malà sa na to postavi na spicky a hovori:'Daddy, pozri, ja uz viem stàt na spickàch, musis mi také topànky objednat!' Videla som, ze drahy sa nad tym vàzne zamysla, tak som jej rychlo vysvetlila, ze také topànky si musi 'zaslùzit' :) Najprv sa naucit tancovat v piskotkach a potom moze zacat tancovat v balerinach, inak by ju velmi boleli nozky (neviem ako inak sa odborne baletàcke topànky volajù). Tak zasa sme isli s muzikou: ' Dadyyy, àle ja chcem také bamalelaliny!' Isli sme sa s drahym potrhat od smiechu. Este sme stihli dovybavovat aj tù hudobnù cast, dozvedeli sme sa, ze ked bude chodit aj do hudobnej, tak to je v cene, takze sme usetrili. Majù tu zaujimavy platobny systém. Vyska poplatku zàvisi od vàsho rocného prijmu. Takto je umoznené studovat hudbu aj niekomu, kto je na tom financne horsie. Bola som prekvapenà nizkou cenou za tanecnù, ktorà je pre vsetkych rovnakà. Hudobnà je rozdelenà do 4 platobnych kategorii, pri com, ak màte dve deti v tej istej hudobnej skole, tak za druhé dieta platite nizsi tarif. Sù tu zohladnené socialne slabsie vrstvy, ako aj viacdetné rodiny.

Tak uz len dùfat, ze ju to bude bavit :) Aj ked nemàm obavy. Minuly rok chodila na gymnastiku a kazdy jeden kràt sa tesila. Nebolo dna, ze by povedala, ze sa jej nechce. No, tak dùfam, ze z nej raz bude BAMALELALINA aspon takà dobrà, ako tà Barbie v Labutom jazere....

PS: No, a az budete nabudùce lùstit krizovku a bude tam Baletka na dvanàst, tak to je urcite Bamalelalina :)))

6 comments:

sas said...

Tak zelam malej baletke,aby sa jej darilo a aby si balet oblubila.a vam vela radosti z jej uspechov.
to, co si pisala o svojej tuzbe po takych piskotach a potom nasledne tu uvahu, tak to ma dostalo ;(

Anonymous said...

Palculienka, tak nech vam to vydrzi viac ako nam...nasa mensia Opica sa prvy den na baletnu hodinu vrhla ako hladny na jedlo a na druhu uz nesla, lebo velka Opica povedala, ze JU take nebavi. A bolo po srande. :)

palculienka said...

sas, verim, ze sa jej bude darit :)
no do dnes tùzim po piskotkàch, tak si mozno jedny kùpim a budem ich nosit ako papuce :))

palculienka said...

morningdew, nastastie nemàme starsiu "opicu" co by ju znechutila ;) verim, ze jej to vydrzi tak ako s gymnastikou, keby to nebolo v ten isty den, tak pokracuje gymnastiku aj tento rok :)

luna said...

jejéj,u vás sa baletí:)

Hviezda ti už predvádza svoje nové tanečné kreácie?:)

palculienka said...

luna, àno a najradsej na verejnych priestranstvàch :)))