Thursday, August 16, 2007

Zena alebo muz?

To je otàzka, ktorù som si polozila viac kràt. Co je lepsie v zivote? Byt muzom, ci zenou? Tazko nàjst odpoved, kedze poznàm aspekt len jedného pohlavia a aj to nie ùplne :) Vela veci este stàle objavujem a snazim sa pochopit nejaké tie "nàdielky" zenskosti :)

Jedna z 'nàdielok' zenskosti je nàs mesacny cyklus. Raz, ked som sa stazovala na nàdielku zenskosti, mi jeden pacient povedal: "Radsej by som mal raz do mesiaca menzes, ako sa kazdy den holit!" Zamyslela som sa a vravim mu: "No stavim sa, ze po prvej skùsenosti by ste menili nazad!" Nestihla som vysvetlit preco, lebo prax sa koncila a museli sme ist.

Tak hned vysvetlim, pre vsetkych, ktori si myslia, ze zenskost mà len pozitivne strànky :) Normàlny cyklus trvà od 28 do 30 dni. Stastnà to zena, ktorà si moze nadstavit kalendàr bodla jej cyklu :) Ten moj cyklus ide podla nejakych starych kukuckovych hodin, ktoré obcas aj zastavia, no a ked zistia, ze prilis zameskali, tak sa rozbehnù cvalom, aby dobehli zameskané. Takze kadeco od 28 dni az po 45 dni. Nic pravidelné, jeden mesiac tak, potom onak a treti, tiez ako sa mu zachce :) To by mi neprekàzalo, aspon si uzijem viac "slobody" a usetrim na hygienickych potrebàch :D Keby vsak moj problém bol len v casovani, bola by som to ja stastnà zena :) Zàlezi od toho aky dlhy je moj cyklus, zhruba tak tyzden pred, ma zacnù boliet moje zenské "ozdoby" (ak sa to tak dà nazvat v mojom pripade). Bolest to riadna. Ked ich oràmikujem potrebnou bieliznou, aby som obmedzila silu gravitàcie Zeme, tak màm vzdy pocit, ze idù vybuchnùt! A takto to ide tyzden, ak je cyklus mimoriadne dlhy, tak aj dva! Potesi :( Vzàpati ma chytajù chute, ze ani tehotnà zena by sa za ne nemusela hanbit :) Najlepsie mi chuti ràno o druhej a co sa tyka jedla, najlepsie vsetko naraz- sladké, slané, kyslé, horké v jednom. Uz sa mi podarilo skonbinovat lekvàr s tatàrskou. :( Ani by ste neverili, ako mi to chutilo! Minule som posielala drahého ràno o druhej do pivnice, aby isiel vytiahnut maso z mraziaka! Odmietol :) Ked sa uz blizime blizsie, tak spànok v noci je naozaj prerusovany a nepohodlny. Potim sa ako somàr v kufri. Pot mi stoji na chrbte a stekà cicerkom po krku. Menim pyzamo dva kràt za noc! A to moze byt aj -5 stupnov v izbe, nezmenim to. Potit sa budem aj tak! Takze ràno vstàvam ako vykùpanà. Takto to je celych 5 dni tesne pred mojou "nàvstevou". Poviete si, konecne dorazila nàvsteva, relax! Ha, no nie tak zhurta. Najprv si pride v najmenej vhodny cas! Ked màm suknu a tangà a som niekde v meste a toalety sù vzdialené tak tri svetelné roky, este ze to nie je pravidlom! Takze, prvy den krce v bruchu, bolest chrbta a nauzea. Màm vyhràno :) Aby sa mi nemàlilo, tak si prvé dva dni odhnackujem a obcas obzriem aj toaletnù misu z blizka :( O nàladàch vàm snàd ani nemusim hovorit. Na treti den, tak ako prislo, tak odislo. Spim ako nemluvna, hladina hormonov na normàle a akoby sibnutim carovného prùtika, nic ma neboli :) Ak màm stastie, tak to bude trvat 4 tyzdne, ak nie, smola, o tri tyzdne nanovo!

Ked som zostala tehotnà, tak som sa tesila, ze sa to upravi. Kazdy mi tvrdil, ze je to vacsinou tak. Sestra màvala problémy, pravidelne sme volàvali pohotovost, kedze tabletky nezaberali. Nie som az taky extrémny pripad. Po porode sa problémy vyparili. Mne bolo chvilu lahsie, najlahsie mi bolo prvych sedem mesiacov, ked som kojila, nàvsteva sa totiz nedostavila vobec :) No a teraz sa to postupne graduje. Cim dalej, tym horsie :( Fyziologické vysetrenia nepotvrdili ziadnu poruchu, hormonàlne to vraj tiez nie je. Hormonàlna antikoncepcia to vsetko este vygradovala a to som skùsala viac druhov! Uz mi len zostàva dùfat, ze sa hàdam podari vybavit este raz toho bociana a potom sa to upravi. Nemyslite si, ze budem rodit ako jablon, dokedy sa to neupravi! Toto vsetko ma priviedlo k ùvahe, aké divoké to asi bude pocas menopuazy. :(

Tak co, pàni, este by niektori z vàs menili denné holenie za menzes? Predsa ste len na tom lepsie. Ak sa vàm nechce holit, nechàte si naràst bradu ;) Ale co ja, ak nechcem nàvstevu? Mne nestaci len zavriet dvere! ;)

12 comments:

luna said...

Môžem ťa aspoň trocha potešiť,že nie si v tom trápení sama :).Aj mne hovorili,že po pôrode sa to upraví,a prd,frt to isté(si to presne opísala v poste :D).Akurát som navyše dostala bonus.Raz za 3-4mesiace dostanem počas PMS vaječníkový záchvat :P...

motýľ said...

minule o tom bola rec troska v diskusii tam u mna :). niet vam co zavidiet, uvedomujem si to. to co ty opisujes, to je naozaj neprijemne az velmi.holenie je malina :)
Ale na chute sa nestazuj :) ved mozno tak vznikaju originalne recepty.Mrkni na germu, ta griluje banany so slaninou.tiez to mozno vymyslela takto popri "navsteve" :)))

sas said...

veru keby si to raz skusili...

palculienka said...

luna, tak to ti nezàvidim :( ja màm dost teraz a to o vajecnikoch ani neviem, ze ich màm ;)

palculienka said...

motylik, no neviem ci by si si dal so mnou jahodovy dzem a tatàrsku naraz na jednom plàtku chleba :)
no germa je gurmàn, to je fakt (prepàc germa, ze o tebe bez teba) takze jej chute sù ovela sofistikovanejsie ako tie moje chute gurmàna-primitiva :))) takze moje "nàvstevové" chute by neuspeli:(

palculienka said...

sas, presne, len jeden jediny raz, viac by nebolo treba :)

motýľ said...

palculienka, este mi napadlo zahrat sa na detektiva lekara - vravela si, ze pri navsteve mas i hnacku :))) ci si to ty sama nevyrabas tymi kombinaciami :)))dzem+tatarska; ozdoby ta bolia? mozno vtedy treba trocha vacsiu pushupku alebo ziadnu?:)
ale naprosto vam to uznavam,mate pravo na vsetky ohlady a chapavost od nas pocas tych vasich dni. slubujem za seba, ze budem snazivejsi :)))

palculienka said...

motylik, ty si zlaty :) no hnacky, tak na vysvetlenie, nerozoberala som to podrobne: tyzden pred som zapecenà a divné chute màm tiez asi tyzden, takze tie hnacky nebudù kombinacného povodu, bude to asi krcami v podbrusku, ktoré zmobilizujù hrubé a tenké crevo :)
no a pushupka, tak doma tyzden pred nosim len tielko s tzv. vystuzou (bolia rovnako, sù citlivé na jemny dotyk, v noci nemozem spat na bruchu, kvoli bolesti), ale ked idem von, tak musim "psikov hodit na obojok" a tam potom hrozi riziko explozie :) ale mozno by stàlo za pokus kùpit sportovù podprsenku, ktoré nemajù kostice a sù pohodlnejsie :)
fakt, ze som ti aspon z casti priblizila nase "nàvstevné" dni, a ze na zàklade toho budes snazivejsi, ma tesi ;)

germa said...

moja, máš vynikajúcu prípravu na prechod:)

palculienka said...

germa, si ma potesila, ak to bolo myslené tak, ze ked si takto nacvicujem kazdy mesiac, prechod ani nezaregistrujem :)
(viem, ze to tak nefunguje, ale nekaz mi radost z predstavy, ze to tak bude) :D

Anonymous said...

palculienka, tiež som také mala, po tehotenstvách bolo lepšie a akosi mám pocit, že vekom to začína byť opäť o tom istom...až ma to desí...hlavne keď zúrim a ani neviem prečo! aj myši sa ma vtedy boja :D

palculienka said...

morningdew, vitaj naspat :) no o tom zùreni by som mohla pisat romàny :)