Thursday, August 09, 2007

Malujeme...

Tak sme rozbehli malovku. Teda len takù zàcvicnù. Ale pekne po poriadku. V pondelok poobede som bola u znàmej, tej co som jej "vyriesila" tù dilemu s oknom :) Sedime v kuchyni a kecàme. Zapodievame sa tapetami, ktoré majù uz najlepsie roky za sebou. Boli velmi, nooo, ako to povedat a pritom sa nevyjadrit hrubo, unavené. Na miestach sa "cerili", boli dost tmavé-depresivne a velmi poznacené kuchynskymi vyparmi a dymom z piecky. Slovo dalo slovo a vravim, ze preco teda kuchynu nevymalujù. Ved to nie je ziadna veda, kedze som si musela cely byt v UK najprv dekorovat a az potom sa donho nastahovat. Dekoràcia nebola nutnà preto, ze by sa mi dany dizajn nepàcil, ale najma z hygienickych dovodov. Neràtam spàlnu, ktorà bola celucickà celà cerstvo natretà hràskovozelenou farbou. Tù som musela zmenit koli tomu, ze po 5 minùtach v nej som sa citila ako kravicka Milka :) Tak sme sa teda dohodli, ze pre mna pridu v utorok doobeda okolo desiatej a pojdeme do obchodu kùpit bielu farbu. Prvà ùloha bola vybielit plafon, kedze bol akejsi hnedej farby! Utorok o jedenàstej konecne prisla znàma aj s dcérou. Vypili sme kàvu a isli do mesta kùpit farbu. Prisli sme do obchodu a hned medzi dverami nàm fesny chlapik vravi, ze o pat minùt zatvàrajù! Ano, vo Francùzsku este stàle majù prezitok-poludnajsie prestàvky. Medzi dvanàstou a druhou je predajna zatvorenà! Fàjn, este ze hladàme len bielu farbu a nie nejaky odtien ruzovej, inak by nàs museli zamknùt v obchode, aby sme si mohli do druhej vybrat. Tak sa co najrychlejsie presunùt do oddelenia farieb! Ha, biela, ako lahko to znie! Tak som hned podchytila chlapika a vravim, hladàm dobrù farbu na plafon, aby prekryla aj nedostatky! Nooo, zamyslel sa a pozeral do blba. Potom nàm ukàzal na regàl z asi 15 druhmi bielej farby s komentàrom, ze vsetky sù dobré! Fàjn, to je milé, tak sme rychlo vybrali 10 litrové vedro bielej farby, nejaky ten valcek na nanàsanie a hajde k pokladni. Zaplatili a vytesené vybehli von, s pocitom, ze aké sme len sikulky. Tak rychlo nakùpit sa nàm uz dàvno nepodarilo. Zasli sme do dalsieho obchodu, ktory na prezitok poludnajsej prestàvky uz dàvno zabudol a kùpili sme dalsie farby. Nastastie mali len jeden odtien zltej-tzv. zltà broskyna a modrej, ktorù sme hodlali pouzit v predsieni. Dorazili sme domov a pekne si to rozvrhli. Najprv plafon, potom strhnùt tapety zo stien a malovat. Z tapiet nàm zosla dolu len vrchnà vrstva:) Myslim si, super, aspon nàm zostanù pozakryvané nedostatky. Avsak tapety, ked sa trosku namocili, celé zliezli dolu! Takze spongia a màcat tapety a potom ich zoskrabkàvat dolu. Nastastie isli dolu lahko. Stena pripravenà, nàbytok poodsùvany, policky pozvesované, rebrik pripraveny v pozore a moze sa zacat. Zacala som plafon. Kuaa, tak to bola drina. Robila som to malym valcekom, kedze velky bol pre mna tazky a velmi z neho prskala farba. Obcas ma vystriedala jej dcéra. Znàma ma problémy s chrbticou a navyse trpi zàvratami. Takze ona nemalovala vobec. Po dvoch hodinàch 8 m2 plafonu sa tesilo prvému nerovnomernému nàteru. Ja som vyzerala ako lienka milion bodkovà. Urcite som mala na sebe viac farby, ako ten nestastny plafon :) Potom sme namalovali jednu zvyslù stenu vedla okna tiez na bielo. Predpokladala som, ze farba je vodou zmyvatelnà. Certa starého, treba na nu riedidlo. To sme si ani v tej rychlosti v obchode nevsimli. Tak znàma rychlo odbehla do obchodu kùpit aspon jednu flasku, nech màme cim ocistit valcek a stetec, inak budù zajtra nepouzitelné. Nastastie mali :) V stredu na obed ma vyzdvihli a zacinalo sa znova. Najprv treba plafonu dopriat viac farby. Tak som si to zasa nacvicila. Trvalo mi to kratsie. Potom som zltou natrela plochy okolo vypinacov a kachliciek a jej dcéra urobila zvysok steny velkym valcekom. Vodou rieditelnà farba sa nanàsala takmer sama :) Ja som zatial natierala tou bielou pandravou chodbu pri WC a kùpelni, kedze tie steny v zivote nevideli farbu z blizka :) Este ze plafony sù oblepené polystyrénom :) Brblala som sa s tym vyse dvoch hodin. Obcas ma vystriedala jej dcéra a tak dokola. Stastlivo bola vecer chodba dokoncenà s trochou modrej na ozivenie a celà jedna stena zltà v kuchyni. Uspech. Zajtra dàme pauzu a dokoncime to v piatok. Dnes sa poobede zastavili a vsetky tri sme vyzerali ako by sme pràve vysli z ringu. Ledva sme za sebou tahali hnàty a ruky tie len tak pozvolna hompàlali vedla tela, skràtka ako opice. Tak sme sa teda isli pozriet, ako pokracujù pràce u nàs v bare, reku trochu motivacie omrknùt "profikov". Uz màme dlazbu v jednej izbe, tak sme sa boli pokochat :) Dorazili sme ku znàmej asi o stvrtej. No co, budeme sediet ako cibule?! Ziadne také. Odsunuli sme kredenc, teda najprv sme ho vypràzdnili, lebo plnym sme nim ani nepohli, hrdinky :) A zacali strhat tapety. Nastastie isli odlepovat lahko. Trochu vody a vzdàvali sa pomerne lahko :) Stena asi tak po hodinke pripravenà a moze sa malovat. Tak ja stetcom hrany a kùty a jej dcéra valcekom. Dva kràt :) Preniest kredenc naspat, poumyvat, poukladat naspat riady a kochat sa, zakial sa nàm robili plnené paradajky v rùre. Tak sme si pochvalovali. Strop je este stàle flakaty, ale je to lepsie ako to bolo, steny sù naozaj pekné. Kuchyna je ovela svetlejsia a cistejsia :) Vecerali sme o pol jedenàstej. Zajtra uz len dorobit ten zvysok kuchyne. Ani vàm snàd nemusim hovorit, ako ma boli chrbàt a ruka. Na ruke màm pluzgiere od valceka :) Cely clovek ma boli :) Na to mi drahy dnes zahlàsil:"Milàcik, len sa zacvic, lebo budeme si malovat sami!" Prehltla som, kuaaa, co si to predstavuje, ze je to ako so sportom? Cim castejsie sportujes, tym màs lespiu kondicku! S malovkou to tak nie je! To sa musi len v urcitych, nevelkych dàvkach a s velkym casovym odstupom! Cim castejsie sa takémuto druhu cinnosti vystavujete, tym horsie sa s tym vase telo zmieruje! Do certa, este ked si k tomu predstavim 2x100m2 obytnej plochy, radsej ani nepocitam kolko priecok, plafonov a najhorsie bude malovat plafon medzi rahnami! Uz sa neviem dockat!!! A to som sa zapovedala, ze farbu, stetce a valceky nechcem uz ani vidiet, ked sme pred dvomi rokmi konecne domalovali tù fasàdu! Ale, zasa sa raz naplnilo ludové porekadlo:'Nikdy nehovor nikdy!' ci este jedno vystiznejsie: 'Zariekaného chleba sa najviac najes!' A tak tlacim do hlavy chlieb a zariekam sa, ze sa uz nikdy chleba ani nedotknem! :)

12 comments:

luna said...

hehe :D,som si spomenula ako sme my maľovali,tiež som bola ako lienka milionbodková,ale nie od svojho,ale bratovho valčeka :))).Jóój,to bol krásny čas,ako sme celá rodinka,sfetovaní od farby,večer vyložili dolámané hnáty na balkón a ľogali pivo, chechtali sa nad kixami,čo sme narobili :D...ta tota sranda mi chýba...

a ty pekne makaj,to máš namiesto posilovne,gymnastiky a aerobiku dokopy :D

germa said...

este aj ty s malovanim zacinaj! :(

S. said...

veru, tento post prebudza prijemne spomienky.... :) na stastie uz som zabudla ako ma boleli ruky ked som zoskrabovala omietku... ;)

palculienka said...

luna, necitim si hnàty, ale dnes poobede to hàdam dokoncime :)) este nàm tu do toho prsi a je tu zima ako v ruskom filme :)))

palculienka said...

germa, ved si pamatàm, tiez ste si to tohto roku odkrùtili :)) ale vo vacsom, my len "zatial" kuchynu, nàs dom nàs este len cakà!

palculienka said...

upiirka, ja som si pred dvomi rokmi odmalovala fasàdu domu z rebrika! boleli ma ruky, nohy, zadnica, krcnica, vséééétko ma neuveritelne bolelo :) teraz som zlenivela, kedze uz od oktobra nic nerobim, len spim a jem a obcas upracem a operem :) takze pohyb mi nezaskodi, lenze ho je nejako vela naraz :)))
som rada, ze som prebudila niekomu aj kràsne spomienky :)))

pluto said...

co ste sa tento tyzden vsetci dohodli s malovanim? tak palculienka ty si zena do koca i do voza :-D

palculienka said...

pluto, no dalo by sa to i tak povedat :) dokonàno je, dnes sme dokoncili, vsetko vymalované a cisté :)))

sas said...

Chachachaaaa :)) nezalozime klub? No ale ja som priamo nemalovala, len pomahala rozvlacat a navlacat veci... a upratovat.

palculienka said...

sas, no mozes prist, bude este malovania habadej :) a izby sù pràzdne, nic v nich nie je, taze màme usetrené prevlàcanie :) inak to upratovanie po malovke je horsie ako samotnà malovka :)

Lev bez hrivy said...

Noooo... a my sme malovali uz asi pred mesiacom a este stale nemame vsetky veci na povodnych miestach. Je to peklo :-)

palculienka said...

lev, a ja budem opat :( a potom budeme stahovat celù chalupu :( nastastie na vzdialenost 5km ;)