Friday, April 27, 2007

Co toto?

Vcera vecer sme hrali s dcérou hru. Teda, ona ju navrhla. Mami, budeme hovorit Slojaka? Nevie povedat Slovensko, je to Slojaka :) Potesil ma jej zaujem. Presli sme izbami. Sùstavne sa pytala: "co toto?" Tak som jej trpezlivo odpovedala. Toto je kvetinka, toto je knizka, okno, dvere, postel atd. Potom spokojne zahlàsila "Dobhre" to jej francuzske erko, "ale teraz kakat!" Tak sme teda isli na toaletu. Naliehala na rozpràvani po Slojaka! Vravim si dobre, preco nie. "Co toto?" Odpovedam jej: "obkladacka," radsej to neopakovala:) Potom zasa: "Co toto?" Odpovedam kos a vyzyvam ju, aby to po mne zopakovala. Zopakovala. Kùos. Blizsia je jej fraza 'do kosa'. Potom sa jej zaleskli oci a uz sa hrabala do skrinky pre vec, aby sa ma spytala co to je. Na moje prekvapenie vytiahla krabicku s alldays-kami :). Jej zàujem ràstol, kedze som jej ju nechala vytiahnut. Vzrusene sa pyta:"Co toto?" A prstekami sa hrabe do krabicky, aby som ju nàhodou neodbila odpovedou krabicka. Ju zaujimal jej obsah a patricne to dala na javo. Odpovedala som jej pravdivo "to sù allday-sky," co iné jej na to povedat? "Ahàà, toto nie pre mna!" vytazoslàvne, stylom, ja viem na co to je, mi vysvetli. Ja jej na to: "Nie, to je pre maminku, mas pravdu" Potom vstane zo zàchoda, a ukazuje si na zadok. " Toto tuto!" Odpovedàm àno, ved je toho plnà televizia, tak preco by nevedela kam sa to dàva."Toto nie pre dadinke!" Dadinke je vyraz prebrany od babky. Aby jej malà zo zaciatku rozumela, pouzivala anglicke vyrazy v slovenskom sklonovani. :) Tak, uz je to tu. Moja dcéra, podla dolezite chàpaveho vyrazu na jej tvàri, si urcite mysli: 'jéjda, mama musi nosit plienky!' Ktovie ako dlho jej to uz vrtalo tou malou hlavkou? Verim, ze to nebola len nàhoda, ze vybrala pràve tù "zàhadnu" krabicku. Dalej sme to uz nerozoberali, vràtila krabicku dolezito na svoje miesto, splàchli sme WC, umyli ruky a dcéra uz nemala potrebu komunikovat v slojaka:) Zasa ma raz vyviedla bez rebrika na povalu, ako sa tomu u nas hovori :) Uz sa neviem dockat dalsich kurioznych otazok na telo! :))

4 comments:

femma said...

...pripomenulo mi to mojich, keď boli malí... milé spomienky :-)))

palculienka said...

tiez som mamine skumala na zachode a rozmyslala, na co tak asi je? :))

iviatko said...

tak presne aj Nico tvrdi, ze alldaysky su maminkine plienky :D

palculienka said...

ivka tak aspon nie som sama s plienkami :)