Saturday, April 14, 2007

Novy domov

V maji 2005 sme sa stahovali do nasho noveho "pracovneho" domova. Po siestich rokoch v UK sme sa prestahovali do rodnej krajiny manzela. Ocitli sme sa na francuzskom vidieku. Dom je stary a navyse je na prizemi nase pracovisko. Prevadzkujeme dedinsku krcmicku. Teraz by som sa chcela vratit k nehnutelnosti, v akom stave nam ju zanechali predchadzajuci najomnici. Mlada rodina s 10 rocnym synom a dva roky nefungujucou toaletou, nechcite si predstavit ten zapach, siedmimi mackami, polovnickym psom, dvomi divymi kacicami v klietke v obyvacke, dve cincili, skrecok, dve korely a isty cas aj diva liska. To vsetko bolo ubytovane na prvom poschodi. Pre macky ziadna toaleta,chodili sa odlahcit pod schody, na co sme prisli az neskor, ked sme stade vynasali dve vedra vykalov. Dva tyzdne po nastahovani sa nam okotili blchy! Bolo ze to radosti! Boli ich miliony! Sedela som na dvore a rumazgala ako skolacka. Nevedela som, co od zufalstva robit prv. Ratovat veci, kupovat postreky alebo sa zbalit a odist. No nic, invaziu blch sme prezili, oni nie, a mohlo sa zacat s upratovanim. Najprv bolo treba dat do poriadku bar, aby sa mohlo zacat co najskor prevadzkovat. Mali sme dva tyzdne. Postavit nove WC, umyt dlazku vodnou dizou, vymalovat. To by sa este dalo. Potom prisla na rad kuchyna! Za olej vo friteze by sa nemusel hanbit ani dieslovy motor po 25000 kilometroch. Mastnota na obklade, friteze a sporaku sa dala okrajovat. Prisiel dealer s profesionalnymi cistiacimi prostriedkami na mastnotu. Nastriekal na fritezovy kosik, vravi, dam si kavu a malo by to pustit! Kavu dopil, isiel pozriet do kuchyne, vysiel, objednal si druhu kavu, dopil, znovu isiel pozriet do kuchyne.. Vysiel von a vravi:"Viete co, ja vam tu ten prostriedok necham, ono to tym ani nepohlo a to je to najsilnejsie co mam." Tak hura do toho! Dvaja sme tu kuchynu cistili dva tyzdne. Zakladne pomocky na cistenie kuchyne boli:gumenne rukavice, maliarske spachtle, samorezne skrutky na cistenie fritezoveho kosika, ihlica na prepchavanie odpadu, potom tie bezne, spongie, drotenky, smirgel a litre sava a inych zieravin! Po dvoch nekonecnych tyzdnoch kuchyna bola cista,bolo treba upravit fasadu domu. Profesionalny maliar si pytal nehorazne peniaze za omalovanie dvoch stien . Tak samozrejme ja mam plan Beee. Kupime farbu a natrie sa, ved su to len dve steny! To by sme nezvladli, no na to by som sa pozrela! Kupila sa farba, vraj staci jeden nater, a zacalo sa. Ziadne lesenie! Rrebriky a pekne hore, dole, hore, dole.... Nikto mi nepovedal, ako sa na prd maluje fasada so vsetkymi tymi pormi. Aby ich cert uchitil! Ale ked sme sa uz dali na boj, tak treba dobojovat. Pomahal mi dobry kamarat, za co som mu do dnes vdacna, ak nie jeho pomoci, tak tam este dnes visim kdesi na rebriku a malujem! Samozrejme jeden nater nestacil, zopakovali sme si to dva krat. Cela dedina chodila pozerat na tych "tupcov", co maluju fasadu na rebrikoch! No stastlivo, prsalo nam len jedno poobedie, sme to na piaty den dokoncili. Manzel zatial pracoval v bare, kedze moje jazykove (ne)znalosti mi nedovolovali venovat sa zakaznikom, a pomahal nam po zaverecnej, ked som od vycerpania padala na nos. Aj tak chuti francuzsky vidiek :) A to este zdaleka nie je vsetko. Nabuduce ako sme dezinfikovali a deratizovali v byte!

6 comments:

iviatko said...

bambulka, teraz to citam, pred spankom...aj sa usmievam, ale vam asi do smiechu nebolo...budem rada, ak mi posles nejake fotky ;)

palculienka said...

no musim ich nascanovat,nemam to v digitalnom formate, ale nesmiali sme sa :) to ti mozem potvrdit

motýľ said...

:))) ty si tusim baba do koca i do voza

palculienka said...

:))))) motyl to beriem ako kompliment, ja ten koc rada, ale z casu na cas je dobry aj voz, inak by si clovek prestal vazit ten koc :)

sas said...

tu nehnutelnost ste od nich kupili? nechapem, ako za takych okolnosti mohli oni prevadzkovat podnik, ked hygiena nulova? kontroly hygienikov ziadne? a navstevnost ? cudne... hm, no musela si sa tam namakat jak otrok.ale hlavne, ze uz je za tym :)

palculienka said...

presne tak sasanka ako otroci, oni nevlastnili ale prenajimali tu nehnutelnost a zrejme preto im bolo srdecne fuk v akom stave to po sebe zanechali, podnik bol tesne pred krachom, no a hygienik asi utiekol skor, kym sa stihol niecim nakazit :))) je to za nami aj ked nie celkom, chystam sa napisat dalsi clanok :))