Saturday, April 28, 2007

Zivé sny

Urcite kazdy z vàs ma z casu na cas sen, ktory, ani neviete preco, sa vàm zapise hlboko do pamati. Este pocas pobytu na Slovensku sa mi zvykli snivat takéto sny. Jeden bol vsak zvlàst "zivy". Aj som so si ho poznacila do mojho zosita na vsetko :)

Prisnil sa mi takyto sen. S byvalou spoluziackou sme isli vyberat svadobné saty. Hoci o svadbe ani chyru ani slychu. Ci jej, alebo mojej. Navyse, nie je moja blizka priatelka. Poznàme sa a chodili sme spolu do tej istej triedy, ale len prvé dva roky na zàkladnej skole. Isli sme si teda vybrat svadobné saty. Nebol to svadobny salon ako ho poznàte. Podobalo sa to skor na pivnicu, bez okien, bez denného svetla. Vsetko bolo velmi ponuré. Rozdelili sme. Ona isla v lavo a ja v pravo. Hladala som cierne romantické saty. Vzdy som snivala, ze sa budem vydàvat v ciernych satàch. Ja som nenasla nic vyhovujùce pre mna. Tak som sa vràtila ku spoluziacke. Ona mala na sebe tie kràsne cierne saty. Uj, ale som jej ich zàvidela! Skoro som od zàvisti pukla! Avsak, ked sa otocila ku mne chrbtom, tà zàvist ma presla. Zo zadu boli tie saty krvavo cervené! Jej sa velmi pàcili, tak si ich dala zabalit. Vràtili sme sa na denné svetlo. Zobudila som sa so zvlàstnym pocitom. Ràno som ten sen zapisala do hore spominaného zosita a bola by som nanho zabudla, nebyt toho, ze mama o dva dni prisla z roboty so spràvou. Byvalà spoluziacka pracovala s mamou v tom istom podniku. Mama mi oznàmila, ze bude mat svadbu. Porozpràvala som jej svoj sen. Povedala len, ze je to zvlastne. Tak sa tusim v màji zobrali. Narodila sa im dcéra. Potom som odisla do UK a uz som nemala moznost sa s nou stretnùt. Dom sa predal a tym sa prerusili styky s dedinou, v ktorej som vyrastala. Z casu na cas mi mama oznàmila nejake tie udalosti, ako, kto sa zo spoluziacok vydal, oznàmili mi i prirastky do rodin :) Dva mesiace pred narodenim dcéry mi zavolala sestra. Manzel spoluziacky v pràcit tragicky zahynul ! Navyse cakali druhé dieta. V juni toho roku sa jej narodil syn, ktory nikdy nespozna svojho otca :( A moj sen sa mi znova odohral zivo pred ocami. Tak bolo to znamenie, ci len zhoda nàhod? Neviem, radsej nad tym velmi nerozmyslam, lebo aj tak na nic nepridem :)

Odchodom zo Slovenska sa moje sny obmedzilili. Snàd pàr kràt sa mi nieco prisnilo. Raz o rybickàch a to sa u nàs traduje, ze to znamenà prirastok do rodiny. Ale bola som tehotnà, takze som si myslela, ze to patri mne. Ale nepatrilo, ten tyzden mi starsia sestra zavolala, ze mladsia bude mat dieta v decembri. Potom sa mi snivalo pocas tehotenstva, ze som mala dcéru. Z ultrazvuku sme sa dozvedeli, ze to bude dievca. Potom este pàr neprijemnych, ale zatial nemàm odozvu, tak to boli snàd len "blbé" sny :)No a potom dlho nic, az pred vcerom. Zasa zivy sen.

Prisiel brat na nàvstevu, boli sme v bare a pozerali, ako to je vsetko vybùrané. Potom si ma odtiahol bokom, trochu sa okùnal a potom to z neho liezlo ako z chlpatej deky. "Nemohla by si mi pozicat peniaze?" spytal sa ma. Vraj mà moznost investovat, potrebuje 9000 eùr, ale do roka mà naspat sumu MILION v korunàch, takze bez problémov mi to vràti :) Tù investiciu mi nestihol povedat, zobudila som sa. V ten den som mu poslala spràvu cez Chat na Skype, kedze uz niekolko dni som s nim nehovorila. Zazelala prijemny den a zartovne som mu napisala, ze ma "strasil" vo sne :). V skratke som mu napisala o com ten sen bol. Na to mi odpisal, vydrz minutku, vybehnem k druhému pocitacu a hned ti zavolàm, na tomto nemam slùchadlà. To je co povedat. On je flegmatik a jeho reakcia ma prekvapila. Tak mi hned zazvonil a hovori mi: "Ty clovece, to je sranda, asi takà suma mi chyba, aby som mohol kùpit byt v celkovej sume milion korun. Hovoril velmi emociàlne, takého ho este nepoznàm :) "To je sila" pokracoval, "ako ti sadli tie sumy!" Potom mi vysvetlil celù situàciu. Podotkol vsak, ze vobec nemal v ùmysle poziadat ma o pozicku, takze telepatia to nebola. Bol to len jeden z mojich snov :) Nastastie tych prijemnejsich :) Este sa k tejto teme vràtim.

6 comments:

motýľ said...

hmm, to je ozaj zvlastne, mozno na tych snoch nakoniec aj nieco je :-/

palculienka said...

motyl, neviem, ale v tom prvom pripade by som bola radsej, keby nebolo

femma said...

no tak so snami mám aj ja svoje skúsenosti, tiež sa mi niektoré do bodky vyplnili...zvláštne... vôbec tomu nerozumiem

palculienka said...

femma ved to, uz len nejako prist na to, ktoré sa splnia a ktoré nie :)

femma said...

presne, to je ten veľký problém, často o tom premýšľam

femma said...
This comment has been removed by the author.