Monday, July 02, 2007

Slàvnost...

Vcera mala nasa hviezda rozlùckovy tanec v skole. Program sa zacinal o tretej poobede. Tà nasa hviezda sa od deviatej, priblizne v desatminùtovych intervaloch, pytala: 'Uz je cas ist?! Neprideme neskoro?' Tak sme na striedacku raz ja, raz drahy odpovedali:'Niéééé, este nie!' Vecer predtym som vystupujùcim upiekla kolàc, banànovo -cokolàdovy. Drahà zjedla vsetky orezané kraje, takze som sa nemusela bàt ho zobrat. Ona je totizto velmi kritickà, alebo ze by ùprimnà?, ked sa mi nieco nepodari, alebo jej nieco nechuti, jasne mi to dà najavo :) O pol tretej sme sa nasàckovali do auta, klasicky, este som musela vybehnùt pre tombolovy listok, ktory zostal v obàlke na okne. Muz mi neskor zreferoval nasledovny dialog, ktory sa odohral pocas toho, nez som sa vràtila s tombolovym listkom naspat do auta. Hviezda sa opyta: "Tato, a mozeme povedat mami pohni s tym zadkom, nech neprideme neskoro?" Muz jej odpovedal nieco v zmysle, ze to nie je velmi slusné. Tak hviezda dobiedzala dalej:"Ale mozem jej povedat aspon pohni si, nie!" Muz jej zasa povedal, ze to nie je velmi pekné. Na co hviezda argumentuje:"Ale nieco jej musim povedat, inak pridem neskoro!" Ked som vosla do auta, bolo podozrivé ticho, az ked mi muz zrepoduktoval dialog, pochopila som :)) Stastlivo sme dosli na nàdedinie a parkovacie fleky obsadené. Esteze màme vjazdovù cestu do dvora baru, tak sme to odparkovali tam. Malà si isla nohy dolàmat, co sa nevedela dockat. Na vystùpenie si pripravili masky. Hrali prescenàrovany pribeh o troch prasiatkach. Bolo to v troch dejstvàch :) Kazdé dejstvo malo iné obsadenie. Obsadenie: asi 25 vlkov a asi 25 prasiatok. V prvom dejstve prasiatka sù vystrasené vlkmi a zohnané z tribùny. Co sa stalo v zàkulisi neviem, ale vlkom asi nasadili nàhubky, lebo pri pocitani ani jedno prasiatko nechybalo :) V druhom dejstve sa prasiatka odvàzne vzoprù vlkom a natahujù sa o akysi siràk! Vyznam toho siràku som presne nepochopila, ale ospravedlnujem to jazykovou barierou :) Prasiatka zozenù vlkov z tribùny a nàsledne im nasadia obojky, aby to nàhodou s tou vzburou nezaslo pridaleko! Tak klacim pred tribùnou a cakàm. Nohy màm strpnuté, samozrejme, ze nasa hviezda hrala v tom najsamposlednejsom dejstve :) Konecne vysla na tribùnu. V tretom dejstve sa prasiatka spolu s vlckami pekne spolu hrajù kolo-kolo mlynské. Nasa hviezda bola vlk, ale ako ona povedala, ja som dobry vlk, my sa s prasiatkami kamaràtime :) No este ze tak, inak by ma asi v tom aute od strachu, ze pride neskoro, zozrala :} Tancuje, pritom sa obzerà a hladà. Neviem ci vcerajsi den, alebo co. Zrazu nasla a bolo po tanci! Siroky ùsmev a kyva ako na prvého màja. Nasla v tom dave a mori tvàri tatinka. Tak vsetky fotky budù s rukou pred tvàrou a nad hlavou. Zakial vsetky ostatné deti sa drzia za ruky alebo ich majù v bok :) No hviezda, viac k tomu niet co dodat. Prasiatka a vlckovia kràsne mierumilovne zchàdzajù jeden za druhym z javiska. Potom sa prislo celé trojdejstvové obsadenie na tribùnu poklonit a nasa hviezda sa zasekla. Stàle kyva o dvesto tristo. Potlesk sa jej pàcil. Nahodila barbie ùsmev, na hlave maska vlka s vyplazenym jazykom :P, zakryvajùca temeno hlavy a nie tvàr, na sebe plastikové cierne vrece. Vsetci sù uz dolu z tribùny, len ona s ùsmevom hladi do dialky na tatinka, jedna ruka vbok, ktorà sa jej neustàle klze po tom plastikovom vreci a druhou kyva a kyva a kyva a kyva... Ludia sa zacinajù uchechtàvat, neprestàvajù vsak tlieskat. Nakoniec jej to pokazili oponové zàvesy, ktoré zatiahli a uvedomila si, ze treba zist dolu :) Horko tazko sa staviam na nohy, v ktorych màm celé mravenisko bojovych mravcov, kedze som bola v podrepe dobrych 25 minùt a idem si vyzdvihnùt tù moju herecku. Kolàce, co som upiekla pre "hercov" sa im nedostali, lebo dobré ucitelské duse ich dali do stànku na predaj! Skoro ma porazilo! Jà som to pre tych drobcov, aj ked financie idù tiez pre skolu. No co uz. Na budùci rok budem mùdrejsia, dàm ich im zjest pred predstavenim! Dùfam, ze sa nikto od nervozity z nich nepovracia :)

Necakali sme do konca. Trvalo to az do siestej. Tombolovy listok som nechala znàmim s tym, ze ak vyhràme (pri mojom stasti som si pomyslela: z kolàca dieru z opice rit, ako zvykla babka hovorit) tak nàm cenu donesù. Prisli o pol siedmej, vychechtani. Vyhrali sme ruksak! Hodi sa na cestovanie, vsetky mi zhoreli :) Malà si ho vecer zavesila na chrbàt, spodok jej sùchal podkolenie a ona ho chce do skolky! No pobavili sme sa a pol jedenàstej sa ten nàs zàzrak konecne ukludnil a zalomila to, dokonca vo svojej posteli :)

Dnes sa zo skolky vràtila s asi dvoma kilami papierov. No vlastne vykresov a pràc. Hovorim si, ze by sa jej ten ruksak nakoniec aj hodil :) Prezerala som si jej pràce a rozmyslala. Vybavili sa mi spomienky, ked som hrdo doniesla moje umelecké diela zo skoly. Akà som bola na ne hrdà. Ani nie po dvoch tyzdnoch sa vzdy niekam vyparili. Samozrejme, ze do kosa :) Predstavte si, pri 4 detoch, by sme boli po dvoch rokoch oblozeny papiermi :) Rozhodla som sa, ze spravim vyber a kedze màm priestorové moznosti, odlozim ich pre nasu hviezdu. Urcite sa v nich radi pohrabeme o 20 rokov a budeme sa spolu bavit na jej ciarkach, kopcekoch, vlnkàch, postavickàch a pupkatych slnieckàch :) Viem si to uz dnes zivo predstavit :}

14 comments:

Anonymous said...

Milujem detské predstavenia, ich dôležité tváričky a rozžiarené očká, keď nájdu mamu a oca...a tie tony pokresleného papiera, ktoré rozprávajú o ich radostiach a bôľoch...

germa said...

som sa preniesla o pár rokov dozadu, keď takto vystupovala naša jediná, aj chalani - krásne chvíle:)

femma said...

aj my opatrujeme zošity s prvými písmenkami a výkresy - dobre sa pri nich spomína:-)
vyvolala si vo mne mnohé milé spomienky - ďakujem:-)))

Lev bez hrivy said...

No a teraz si predstav, ze mna v najblizsich tyzdnoch caka likvidacia podstatnej casti dlho schranovanych spomienkovych papierov... to bude neviditelnych levich slz... :-(

palculienka said...

morningdew, presne, este k tej rozziarenej tvàricke si daj modry monokel ako svet, hrca stiekla pod oko :) tento rok bol naozaj vynimocny, to nase bàbo velmi dospelo :)

palculienka said...

germa, ja si nepamatàm podobné vystùpenia z detstva, musim sa spytat, ci sme niekedy nieco také robili :)

palculienka said...

femma, niet za co :)

palculienka said...

lev, tak to ti nezàvidim, jeden taky poklad tajne odloz :))

lota said...

zvlastne, prave vcera som hladela na tie vykresy - dve kopky detskeho umenia - a predstavovala som si, ako si to vsetko budeme prezerat s usmevom o par rokov. Odlozila som ich, vsetky do jedneho. Nemam srdce to vyhadzovat, zdaju sa mi vsetky jedinecne.-))))

lota said...

aha, este som zabudla - pre mna su ich vytvory asi viac ako fotografie, su to stopy ich malych ruk...preto s ami zdaju vzacne.-)

palculienka said...

lota, presne tak, tiez asi nedokàzem vybrat len niektoré :) budem to musiet odlozit vsetko :)) vsetky sù jedinecne neopakovatelné

sas said...

palculienka, aky zijete rusny zivot s vasou malou hviezdickou :)
krasne .. to predstavenie i tie vykresy :) tusim ti zacnem zavidiet:)

palculienka said...

sas, rusny ako rusny :)) niekedy by bolo milé len tak hliviet a nic nepodnikat :)), ale len chvilocku, potom by nàm to chybalo

Anonymous said...

hi eva just loking at your web site really good we are all fine hope you are too love jake jana jacob x x x