Sunday, May 06, 2007

Bozie mlyny...

Kazdy z vàs urcite pozna ludové prislovie: "Bozie mlyny melù pomaly, ale iste..." Dalsia mùdrost je: "Aj ked kazdy bude potrestany za jeho zlé skutky, my tam nebudeme, aby sme to videli, a dostalo sa nàm tak zadostucinenia. Budte si vsak vedomi toho, ze ten trest pride." Moj muz sa mi raz zdoveril, ze on mà také "stastie", ze ludia, ktori mu naozaj vàzne ublizili, tak trest ich neminie. Je pri tom, ked sa im zrùti "svet" a tym sa mu dostane akejsi "odmeny zadostucinenia". Ja, co sa tohoto tyka, som skeptickà. Vela ludi mi ublizilo a nakoniec im este bolo lepsie ako mne! Muz mi vsak prizvukoval, ze nikdy nic zlé nikomu nezelà.

Pocas nàsho pobytu v Uk manzel pracoval pre velky hotel v srdci parku New Forest. Mal nad sebou sefa, ktory riadil cely personàl. Pracoval s nimi v restauràcii. Bol to mily clovek, sice si trochu vymyslal, ale boli to také nevinné klamstvà. Napr: mal dvoch synov, tak aspon raz do tyzdna bol jeden z nich chory a musel s nim zostat doma, alebo sa v noci nevyspal a poprosil muza, ci to nedorobi zanho. Muzovi to nerobilo problémy. Ked sme sa prestahovali do toho dvojizbového bytu, ktory sme uz tradicne museli cely poupratovat, vymalovat, vydrhnut. Po dvoch mesiacoch tvrdej pràce bol sùci, na byvanie. Ja som si teda vsetky svoje "byvania" musela oddret:) V novembri, pred mojimi narodeninami, sme sa teda stastlivo nastahovali. Bolo to uzasné. V tom roku v decembri k nim prisla pomocnica do baru. Nic, len na doobedie a niekedy vecer. Samozrejme, co cert (ne)chcel, bola na love. Hladala az nakoniec nasla jedného tupca :) séf sa zamotal do jej sieti, cez to vsetko, ze bol zenaty a mal dve deti. Poznàme jeho zenu, je to velmi milà zena. Zacalo sa peklo pre vsetkych zamestnancov. Tyzden po tom ako sa dali "do kopy", ju vymenoval za svoju zàstupkynu! Vsetci boli sokovani, nakolko nemala vzdelanie, ani praktickù skùsenost na tento post, kedze zahrnal pràcu v restauràcii. Po veceroch ju ucil ako prestriet stoly, kedze ani netusila, ako treba ulozit tri vidlicky dva noziky a dve lyzicky na stol. Cez to vsetko, sa tvàrila bohorovne. Ona vsetko vie najlepsie a vela kràt si zacala aj s muzom, ktory je profesionàl, nakolko pracoval aj v 5 hviezdickovych hoteloch predtym a mà za sebou skutocne bohatù prax. Vela kràt prisiel vynervovany a vystresovany. Samozrejme, ze oni dvaja sa pravidelne vyparili po veceroch a moj muz musel doràbat vsetko s ostatnymi casnikmi. Vela kràt som vybuchla, lebo ma to dokàzalo riadne nasrdit. On mi vsak vzdy povedal:"Nedàm im dovod, aby ma mohli zhodit. Takto, ked je moja pràca vzdy bezchybnà, sù na mna kràtky." Dnes viem, ze mal pravdu, vtedy som to videla ako velkù nespravodlivost! A tak sa napatie stupnovalo, vsetci videli co sa deje, ale nikto nic nepovedal. Séf dokonca pozadoval od zamestnancov, aby klamali aj jeho zene. Ked zavolala a on bol pocas pracovnej doby vonku s nou, museli povedat, ze je velmi zanepràzdneny a on jej zavolà. Potom rychlo zavolali na jeho mobil a on jej zavolal spat! Stalo sa to aj nàm. Doma povedal, ze spi v hoteli, lebo mà tzv: NIGHT SERVICE. Samozrejme, ze pracoval moj muz a ked zavolala, musel si nieco vymysliet a rychle mu zavolat, aby zavolal zene domov. Bolo to hrozné, nakolko je to velmi milà zena! Takto to pokracovalo takmer tri roky. Hàdavali sa v pràci, jeden na druhého si za chrbtom nadàvali!

Ked som zostala tehotnà, automaticky sme to oznàmili séfovi. Nepovedal nic. Ked som bola v osmom mesiaci, tak nàm prisiel oznàmit, ze sa musime vystahovat, ze ony maju taky zàkon. Neposkytujù ubytovanie rodinàm! Vedel od 10 tyzdnov, ze som tehotnà a cakal do osmeho mesiaca, aby nàm toto oznàmil? Nedalo nàm to. Pàtrali sme. Vypàtrali sme, ze jeho milenka predala dom, ktory mala s jej vtedy priatelom, ktorému tiez rozbila manzelstvo, a nemà kde byvat. Tak mu prislo vhod nàs vyhodit. Muz poznal velmi dobre kuchàra a ten byval v areàly majitela hotelovej siete, pre ktorù moj muz pracoval. Vysvetlili sme mu, preco nàs chce séf vyhodit z bytu. Jemu viac netrebalo. Na druhy den prisiel séf ako pes, keby mal chvost, tak ho mà asi zveseny medzi nohami. Muz nebol doma. Bola som sama. Prisiel, velmi sa mi ospravedlnoval, màval mi akymsi papierom pred nosom. Vraj to nebol on, to sàm velky séf tak rozhodol! Pritom to bol on sàm, ktory velmi skodoradostne muzovi oznàmil, ze musime z bytu von este pred narodenim malej! Podàval mi fax od sèfa, ze mozeme zostat tak dlho, ako budeme potrebovat. Tak som sa mu podakovala, ponùkla kàvu, popytala na deti a potom som s ùlavou za nim zavrela dvere a myslela si svoje. Muz sa vràtil a vedeli sme, ze sme zasa raz vyhrali aj vdaka jeho dobrej reputàcii v pràci.

Malà sa narodila, avsak ich tlak neskoncil. Muz pracoval dlho do noci, lebo oni sa zabàvali. Ked uz toho zacinalo byt dost, muz odmietol nocne sluzby. Tak nadisiel cas, ze madam musela zostat v noci sama. Raz okolo polnoci nàm zazvonil telefon. Muz dvihol a volala ona. Vraj sa jej niekto dobija do izby a ona sa velmi boji. Muz vysiel teda hore k jej izbe. Nikde nikoho, vsade klud. tak jej zaklopal na dvere. Ona otvorila a bola omotanà len v osuske. Muz nevosiel dnu, povedal jej , ze nikto nie je na chodbe, na co zacala hrat ako sa strasne boji a nech zostane spat s nou v izbe. Muzovi takmer padli cocky na koberec od prekvapenia a hovori jej:" Ja màm dolu zenu s dcérkou a ty si myslis, ze by som ich nechal spat samé a zostal tu s tebou, aby si sa nebàla?!! To si naozaj veris, ze si az takà neodolatelnà?! Nechci aby som ta vysmial!" Otocil sa a odisiel. Odvtedy som tù zenskù nemohla vystàt!! Mrcha jedna! Malà nemala este ani rok a "premiestnili ju". Dali jej na vyber, bud pojde do druhého hotela alebo odide. Odisla, na ùlavu vsetkym:) Este stihla vsak mojmu muzovi povedat:"Tvoja zena ma nemà velmi v làske, vsak?!" Asi dùfala, ze muz bude slusny a povie jej, ako velmi ju màm rada; on vsak len zahlàsil:" A mà ta mat preco rada?!" Na reakciu od nej uz necakal.

Po tom co odisla, zostal klud. Pràca sa vràtila do starych kolaji, avsak vztah medzi muzom a séfom zostal nastrbeny. Tesne pred tym, nez sme sa stahovali, sme sa dozvedeli, co sa udialo. Velmi tùzila po dietati. Aj sa jej to podarilo, ale az po tom, co odisla od nàs. Cakala so séfom dieta. Avsak dieta bolo postihnuté a rozhodla sa to riesit potratom! Jemu nedovolila ist ani na pohreb. Dà sa totiz vyziadat dieta (plod) po potrate. Po siestom mesiaci màte automaticky pràvo na svoje dieta, ak je to skor, treba prejst ziadostou, ale nie je to nic nemozné. Zaloval sa muzovi, ako sa k nemu zachovala. Ona stratila vsetko. Rodicovsky dom, ktory musela predat, pràcu, vytùzené dieta. Zivot jej zostal v troskàch. Vtedy mi muz povedal, vidis, zasa sa raz "Pàn Boh" odplatil za "dobrotu" a ja som tu, aby som to videl. Poviem vàm, na moràlku je to naozaj pozdvihujùce, ked vidite trest za vinu. Naozaj nàm zo zivota za tie tri roky urobili peklo. Ja som trpela depresiou. Aj ked sa volala postnatàlna depresia, ale vsetok ten stres pred a po narodeni dcéry, mi na pohode nepridal. Muz prisiel riadne vytoceny z pràce, vyzaloval sa mne a ja som filtrovala. Potom sa filter upchal a jedného dna to vybuchlo a vyrùtilo sa to von ako horùca làva a zanechalo po sebe vela skody. Spamatàvali sme sa dlho. Odniesla si to vsak najviac moja dcéra, co ma velmi mrzi.

2 comments:

sas said...

Palculienka, ty a tvoj muz musite byt asi velmi silní ludia. To, co ste si vy dvaja vytrpeli, by stacilo aj na viac zivotov ako dva. Obdivujem trpezlivost toho tvojho, ako nedal tomu "sefovi" ziadnu zamienku, iny by mu uz dal po papuli. :))aj tej babizni.Ale ja som este nezazila, ze by som videla potrestaného toho, kto ublizoval... :((
Uz som ti vraavela, ze rada citam tvoje clanky? :)) velmi, velmi rada:))

palculienka said...

sasanka, co ta nezabije, to ta posilni :) muz je clovek so zàsadami a vie sa ovlàdat, chodil do pràce vyskereny a vnùtry mal bùrku, vies ako ich to vytàcalo, ze ho nedokàzali zlomit?! ja bych to tam bila tiez, hlava nehlava:))
ja som tiez prvy kràt v zivote zazila takùto "spravodlivost" alebo tie "bozie mlyny" takto priamo a mozem ti povedat, ze ten pocit je ùzasne oslobudzujùci :))) Jediné, co som zaregistrovala bolo, ze muz naozaj ani raz nepovedal bodaj by.... Vzdy ked som sa stazovala, ze ako im vsetko prechàdza, mi len kludne povedal: Neboj, raz ich tà vlastnà zloba dobehne! A mal pravdu.... Vies vravi sa, nikdy nezelaj niekomu nieco zlé, lebo sa to obràti na teba. Asi bude na tom nieco pravdy:) A vélmi pekne dakujem za kompliment. Tiez som sa u teba dobre pobavila,poucila, oddychla- este mi zostàva pàr starsich postov.