Thursday, May 24, 2007

Lekari

Uz dlhsie ma bolievaju nohy. Zacalo to este v bare. Automaticky som si vyvodila zàver, krcové zily. Tak som kupila podkolienky a ficalo sa dalej. Po poziari si hovorim, fàjn, oddychnem si , nozky prestanu boliet. Starù belu. Bolia viac ako predtym. Tak som zasla ku vseobecnemu, dala mi lieky na cirkulaciu a pancuchy (nastastie, sa dajù vybrat farby, takze nie také tie babkovské). Nosila som poctivo celu zimu. Aj tabletky brala, menej poctivo, ale brala. Najprv trochu polavilo a potom sa vràtili bolesti, este horsie ako predtym. Znova k lekàrke a poslala ma ku flebologovi. Dnes bol den D.

Tak ako obycajne, ked potrebujete urobit nieco dolezité, som ràno zaspala. Rychle nachystat malù do skolky, zaviest na autobus. Hop, najprv sa obliect. Ja ràna tazko rozchàdzam. Mne trvà zaspatost do obeda. Autobus sme stihli. Oki. Dat oprat, vypit kàvu, vybavit postu a ficat. Po ceste sa zastavit na benzinke. Shit! Zavretà. Dùfam, ze dojdem do mesta! Dosla som, dokonca som nasla aj volny flek na parkovanie :) Teraz uz len najst ordinàciu dotycného lekàra. Motàm sa, motàm a nakoniec, uz klasicky, sa vydàm opacnym smerom. Prisla som na to po desiatich minùtach chodze. Otocka naspat. Nasla som. Vojdem dnu, dàm list od lekàrky recepcnej a usadi ma v cakàrni. Som 40 minùt pred terminom! No dobre, casopis, obràzkové destké knizky tu nemajù, kedze deti asi netrpia cievnymi problémami tohto druhu. Som zachrànenà, majù tu obràzkové casopisy, kedze tie pismenkà vo Francùzstine sa mi nejako zle ukladajù do kopy. Este ulozit ako ulozit, ale precitat, no nechajme to tak. Tak si listujem v obràzkovom casopise, kazdù strànku podrzim dostatocne dlho otvorenù, aby to vyzeralo, ze citam :) Evidentne som akosi mimo. Starké cez sedemdesiat si ma obzerajù, ci som si nàhodou nezmylila ordinàciu. Povzbudivo sa usmejem a v hlave zajacie ùmysly. Ani nie o pat minùt ma zavolà lekàr. Nechcem verit vlastnym usiam. Ja idem skor, éj ale som potesenà. Nemusim tu sediet dalsiu pol hodinu a tvàrit sa, ze citam. Tak vysetril s ultrazvukom tie moje obolené nohy. Zàver, no zily tie bolesti nesposobujù, prezrel to este raz, ked som mu opisala bolesti. Nic, nàlez negativny. Tak diskutujeme dalej, co by to tak mohlo byt. Nakoniec ma posle na krv. Asi videl, ze som zbledla, tak ma hned uistil, nie hned, pojdete na hematologické. Uff, padol mi kamen zo srdca. Nemàm rada soky tohto druhu. Stvrt na dvanàst a ja som o 76 eùr lahsia a ani o mak mùdrejsia. Nohy bolia, ako by im ktosi platil za to. Nepretrzite. Tak som este stihla zàjst na krv, kedze v tom zhone som nemala cas ranajkovat, bola som na lacno a robia do obeda. Milà pani, zasmiali sme sa. Zkomolila moje meno. Uz som zvyknutà, ja tym ich francùzskym tiez dàvam zabrat :)) Po dlhom case odber, ktory takmer nebolel. Vysledky budù o tyzden. Fajn, bez problémov. Na benzinku a do poistovne zaniest faktùru od lekàra, aby mi ju preplatili :) Vsetci usmievavi, mili. Asi to bude tym, ze moj ksicht vyzerà obludne. Nejakà alergia neznàmeho povodu. Oci màm ako angoràk, lica cervené ako klaun. Asi budem robit malej na narodeniny klauna. Usetrime na make upe :) Zasa tà moja praktickost.

Tak sa idem konecne naranajkovat a v ràmci mojej hyperaktivity idem ozehlit pràdlo a umyt dlàzku, ked som uz takà nabehnutà :)) Morningdew, zrejme to ten tvoj post dnes s tou hudbou ma tak rozbehol :)

11 comments:

Anonymous said...

Palculienka, som rada...ale tie tvoje nohy mi pripomínaju moje pred časom. Mne pomohla trojkombinácia zinok, calcium a magnezium. A očičká angorácke, som mala tri mesiace a svrbeli jak šlak...tak želám dobré krvné správy a klaunovi sa po narodkách pekne poďakuj. :)

palculienka said...

morningdew, rozbor krvi je na iony a mineràly a este hormony stitnej zlazy, tak uvidime, moze byt, lepsie ako krcové zily a tie oci asi vyskriabem ;) :))) ale to by bol potom klaun à la Batman :))

germa said...

baby, keby ste vedeli ako nohy bolia mna a ja som si naivne myslela, ze je to vekom :)
som zvedava, co ti povedia. Ja kvoli tomu v noci ani nespim :(

palculienka said...

germa, ja tiez sa budim v noci na bolesti, nieco naznacil, ze Raynaudov syndrom, problém s dokrvovanim, ktory postihuje prsty na koncatinàch, ale uvidime co pride z labàka :)

femma said...

...nikdy som nevedela pochopiť mamu, keď sa sťažovala, že ju bolia nohy...teraz už viem...len tiež neviem, čo s tým...
nech to dobre dopadne!:-)

femma said...

...nikdy som nevedela pochopiť mamu, keď sa sťažovala, že ju bolia nohy...teraz už viem...len tiež neviem, čo s tým...
nech to dobre dopadne!:-)

palculienka said...

femma, dlho som to ignorovala, som relativne mladà na takéto problémy, kedze dedicne to nemàm ziskané ale uz je to v stàdiu, ked sa nedà ignorovat ani vyhovàrat na pràcu, kedze momentàlne nerobim, netrpim obezitou v dosledku ktorej by ma bolievali nohy. dalsi predpoklad lekàra bola chrbtica, moze to ist aj od chrbtice, takze ak krv bude ok, na rad pride moja docukanà chrbtica, s tou tiez uz chodim tri roky :)) ved to poznàte

femma said...

je mi to ľúto - držím palce!

palculienka said...

femma, dakujem, drzim sa hesla, "co ta nezabije, to ta posilni" :)))

Marcus said...

Raz mi kolega povedal: ,, Keď sa po štyridsiatke zobudíš a nič ťa nebolí určite už nežiješ. Tak je vlatne dobre , že máme tieto indikátory aspoň vieme, že žijeme xixi
Aj tak ti želám aby ťa to bolelo každý deň menej.

palculienka said...

marcus, vitam ta, a dakujem za povzbudivé slovà :))))