Thursday, June 14, 2007

Asi som paranoidnà...

Myslim, ze uz som vàm naznacila, ze v nasom novom dome nie je nieco s kostolnym poriadkom :) No, mozno som len paranoidnà. Neviem, ved posùdte...

Minule som okolo obeda sedela pri pocitaci. Sùstredim sa na pisanie, ked som jasne pocula zasuchotat zadné dvere. Na spodu majù stetinky, ktoré izolujù a tie vydàvajù typicky suchotavo treci zvuk na dlazbe. Tak som odtrhla zrak od pocitaca a cakala som. Myslela som, ze prisiel muz k obedu. Cakàm zopàr minùt. Nedà mi to, tak som vstala a isla sa pozriet, ci to prisiel on. Nikto v dome, navyse zadné dvere zamknuté! Vravim si: 'To asi z toho "tazkého" sùstredenia my uz vyhràva.' Uz som sa vsak nevedela koncentrovat. Muz prisiel asi tak o pol hodiny :)

Mraziaci box màme z priestorovych dovodov v pivnici, do ktorej je vchod len zvonku. Ked bola u nàs mama, stalo sa nàm raz, ze sme zabudli zhasnùt svetlo v pivnici a prisli sme na to az na druhy den vecer. Teda aspon sme si to tak vysvetlili. Odvtedy si naozaj dàvam velky pozor a vzdy pred tym, nez zavriem za sebou dvere, sa presvedcim, ze som zhasla svetlo. Tak aj minule. Dva dni po tom, co som bola v pivnici nieco hladat, sme prisli domov neskoro vecer. Vsimla som si, ze v pivnici sa svieti. Spytala som sa muza, ci bol v pivnici. Povedal, ze nebol. Som naozaj presvedcenà, ze som za sebou zhasla svetlo! Tak som isla pre klùce, nadàvajùc si do blbcov a zhasla som ho.

Niekedy vojdem do kùpelne a citit tam vonu mydla, ci coho, ktoré nepouzivame. Je to takà zvlàstna vona. Nie je to neprijemnà vona, ale mne tak v kùpelni nic nevonia. Otvàram vsetky flasticky a pricuchiavam si k nim, musim vyzerat ako stopovaci pes pri tom, aby som nasla povodcu. Zatial neùspesne. Ked vyjdem z kùpelne a vràtim sa tam o nieco neskor, vona je prec. Je to stàle tà istà vona, kvety to byt nemozu, kedze to trvà uz od februàra. Nemàme ani susedov vedla nàs , od ktorych by sa vone mohli sirit :) Neviem, velmi tazko sa to vysvetluje :)

Minule, ràno po tom, co som vychystala nasu hviezdu do skolky, som sa este vypelesila do postele a sladko som zaspala. Muz ju zaviezol na autobus a isiel vybavovat veci. Zobudila som sa na to, ze niekto polozil sàlku na vrch nàsho varica, ktory mà na sebe skleneny kryt. Bol to dost ostry zvuk, kedze ma vytrhol zo spànku. Cakala som a myslela som, ze sa vràtil drahy a robi si kàvu. Cakàm... Nikde nikoho. Vstala som a pre istotu som isla pozriet, ci sù dvere do dvora zamknuté. Bola som presvedcenà, ze niekto tam tù sàlku polozil! Boli zamknuté. Takze nikto nemohol vojst. Drahy sa vràtil az ovela neskor :)

Uz som pisala, ze raz v noci, akoby by niekto v "pochodoval" do skrine. Vstala som a presvedcila sa, ci sa nàhodou malà nevybrala na toaletu. Nie, sladko odfukovala v posteli a muz tiez notil tù jeho serenàdu. Neviem, ked poviem muzovi: "Pocul si to?!" Vzdy na mna pozrie tym jeho stylom, co zasa a sucho mi povie: "Jà nic nepocujem!"

Dvere na toaletu ma tiez vedia dostat! Poznàte to, ked nedovriete dobre dvere a "cvakne" vàm jazycek, ktory nezapadol?! Vela kràt som sa postavila vecer od pocitaca s tym, ze prievan ich pootvoril a idem tie dvere zavriet, aby nàm netahalo, hlavne v zime. Dvere zatvorené a jazycek aj tak cvakol! Mne tak ten jazycek cvakà stàle, hoci dvere teraz v lete uz nechàvam pootvorené, aby som predisla spominanému cvaknutiu! :)

Este jedna, na dnes uz poslednà "zàhada". Zacalo to asi v januàry. Presne, o 9:40, kazdé ràno pocujem nieco pipat. Znie to ako budik. Trvà to tak 5 minut a potom sa pomalicky zacne vytràcat. Je to velmi nevyrazny zvuk. Musi byt ùplné ticho v dome, aby ste to poculi. To pipanie dokonca pocul aj moj muz a jeho kamaràt, ktory bol u nàs v tom case na kàve! No aspon, ze nie som paranoidnà len ja! Najhorsie je, ze sa to pipanie "pohybuje" po dome. Raz to pocut jasne pri krbe, potom v nasej izbe a minule sme ho "vypàtrali" v chodbe. Muz otvoril kryt na pojd, ale vyrùtila sa na nàs len hrubà vrstva sklenej vaty :) Najprv som si myslela, ze to pipa kùrenie! Nie, kotol taky zvuk nevydàva, bolo mi potvrdene od instalatora kùrenia neskor. Potom som v pivnici nasla medzi vecami z domu, ktoré neboli ùplne ohoreté, len zacmudené, nàs stary elektronicky budik. Zvonenie bolo vypnuté. Ocistila som ho a ide bez problémov a nepipa, len ked zapnem zvonenie :) Takze ani ten "nepipal"! Logicky, pipanie by sa nepremiestnovalo. Vychàdzalo by z toho istého miesta :) Takze neviem, mozno objavime povodcu toho pipania. Pri najhorsom to bude mys s kardiostimulàtorom :)

Neviem, co si o tom mysliet. Ignorovat je to dost tazké, kedze ja to jasne pocujem a citim (tù vonu). Mozno som v minulom zivote bola pes a zostal mi psi cuch a sluch :) Muz mi slùbil, ze veci, co tu zostali po byvalych majiteloch odnesie do charity, kedze pre ich deti to boli "neuzitocné" veci. Co sa dalo spenazit, bolo odvezené hned :) Mozno potom zostane pokoj. A mozno by som mala zàjst za psychiatrom ja a bol by pokoj uz na dobro :)

15 comments:

germa said...

mohla by si zacat pisat horory :)

palculienka said...

germa, stacil mi moj hororovy sen pred dvomi mesiacmi :)uz dàvno som nevstàvala s takym zlym pocitom :( ako dieta som mala strasne bujnù fantàziu a kazdù noc hororové sny o strasnych obludàch, ktoré pripominali dinosaury, avsak bolo to dobrych 15 rokov pred Jurskym parkom :) bàla som sa vecer tmy:( v rodine sme mali sice spisovatela, ale nemyslim, ze som zdedila tie spràvne gény potrebné na pisanie, pisal o prirode, horory nie sù moj najoblùbenejsi zàner, som strachopud :) po Celustiach som pozerala pod postel, ci tam nàhodou na mna nestriehne zralok!:))) a to som uz mala nejakych 12 rokov! len som strasne zvedavà, co nàm to tu pipa, ale ja tomu pridem na koren!

femma said...

ja si myslím, že každý dom má svoju reč - zvuky, ktoré sa tu ozývajú...všetko tam ešte pracuje - materiál, nábytok...a aj prúdenie vzduchu...
ja som sa o tom presvedčila, keď sa moji rodičia nasťahovali do nového domu, dlho trvalo, kým som si na ne zvykla
ale verím aj na veci medzi zemou a nebom...
v každom prípade je to zaujímavé, daj vedieť, keď vypátraš:-)

femma said...
This comment has been removed by the author.
femma said...
This comment has been removed by the author.
sas said...

to bolo pekne, ze mys s kardiostimulatorom :)))
pochybujem, ze ty nie si v poriadku, ved pipanie poculi aj ini. som sa chcela spytat, ze ked si pocula zvuk salky na tom skle, ci tam ta salka aj bola..alebo bol iba zvuk?
Mozno inspiracia na hororove poviedky
pre strachopudov :)))

femma said...

prepáč tie moje vymazané komenty - akosi som zmätkovala:-))

Pustovníčka said...

Hm, zaujimave ...

palculienka said...

femma, tie bezné pukania nàbytku a domu, to sa este dà vysvetlit zmenou teploty vzduchu a drevo stàle pracuje, ale tie ostatné zvuky, vone a svetlo v pivnici naozaj neviem vysvetlit, zatial, uvidime, ked zanesieme tie veci, ci to prejde :) a to pipanie, tomu musim prist na klb :) a urcite dàm vediet :)

palculienka said...

sasanka, len moja salka bola na tom sklenenom kryte, ktorù tam màm vzdy pripravenù na kàvu, neviem to vysvetlit, pocujem aj bùchat okenicu, hoci sù vsetky zavreté a vonku nefùka vietor, ale drahy to nepocuje, ked mu to poviem :)) a zvycajne som tu sama, ked sa "deje" nieco v dome :)

palculienka said...

pustovnicka, asi hej, nie je to pravidelné, len obcas sa nieco prihodi, zavonia, ale nerada chodim do kùpelne a na zàchod vo vecernych hodinàch, màm z toho taky zvlàstny pocit :)

S. said...

nooo konecne mam net, tak ta zasa s potesenim idem pravidelne citat...

najprv som chcela pochvalit recepty, lebo ma akosi chytilo varenie... cele mi to pride strasne kreativne a magicke.... no a teraz ma prave inspirujes svojimi receptami a za to dakujem :)

a este som chcela k tomu strachu: ked som bola male dieta, pamatam si ako som videla trochu strasidelnejsi film a celu noc mala zle sny. o lebkach, mrtvolach, demonoch... proste obludach vsehodruhu. mozno som mala zachvat geniality, ale skratka som v tom sne s tymi strasidlami akosi uzavrela priatelstvo, dala som sa s nimi do reci, stali sa mojimi kamaratmi. od vtedy som sa nikdy nebala ani po tme, ani zvierat, ani hmyzu. ani som uz nemala strasidelny sen nikdy viac. ziadne iracionalne strasidla... tak mozno ti to nejako pomoze :)
aj moj otec mi to tak vysvetlil: ked sa niecoho iracionalne bojis, treba sa k tomu priblizit, pozriet sa z blizka, dotknut sa toho. a aj keby som verila na duchov- ovela viac ma desi to, coho su schopni zivi...

palculienka said...

upiiirka, dakujem a som rada, ze ta inspirujem v kuchyni :) no aj moja babka vzdy hovorila: zivych sa treba bàt, nie mrtvych! asi na tom nieco bude, tie moje hrozné sny z detstva zacali po nejakom hroznom zvuku, ktory sme poculi vonku na prechàdzke zo skolky a ucitelka nàm to vysvetlila tak, ze to bolo nejaké zviera, takze ja som si k tomu zvuku potom dotvorila tie hrozné obludy, co ma chodili "navstevovat" vo snoch, vtedy este horory nedàvali na dennom poriadku, bolo to za hlbokého socializmu a video sme nemali :)) az budem nieco zasa citit, pocut na budùce, skùsim sa prihovorit, mozno to pomoze :) za pokus to kazdopàdne stoji, aj ked v UK sa mi to nevyplatilo :)

motýľ said...

palculienka, pozri sa na to pozitivne. ked mas z nicoho nic dobru vonu v kupelni,WC, fajn, aspon nemusis kupovat osviezovace.. :)))
horsie to je s tym pipanim a strkotajucimi salkami :((( nenechavat salku na tom skle? a naklast pasce na mysi :)))

palculienka said...

motyl, ved to, tà vona mi az tak neprekàza, tie ostatné zvuky ma prinajmensom prekvapia :) a chytit mys s kardiostimulàtorom asi nebude velmi jednoduché.... :) ha, zapnem na nu mikrovlnku ! som to ja ale génius :)