Sunday, June 10, 2007

Lahky salàtik nie len pre Motylika

Budeme potrebovat bielu rybu - cerstvù ci mrazenù. Nechajte tie rybicky v akvàriu na pokoji! My pouzivame treskovité ryby, ktoré nie sù také olejové a chutovo vyrazné. Na dve porcie vàm bude stacit 150g rybky (my podàveme na salàte asi tak 10 az 12 kùskov), salàt-hlàvkovy ocisteny, cibulka, vnatka, cesnak (moze, nemusi byt, podla chuti), paradajka, uhorka, paprika.

Na tanier si natrhàme listky salàtu, ozdobime ho paradajkou, paprikou, na jemnucko nakràjanou cibulkou, uhorkou, fantàzii sa medze nekladù :) Rybu si nakràjame na pasiky velkosti 2x3cm. Nechajte to pravitko v sufliku, priblizne ùplne postaci :) Nachystàme si mùku (nie cukor), do ktorej primiesame pomletù grécku rascu, sol, korenie. V tejto zmesi obalime nakràjané pàsiky ryby, ktoré sme naozaj len mierne posolili tesne pred obalovanim. Na panvicu si dàme zohriat trochu oleja, aby nàm tie rybky neplàvali v oleji, a rybu na nej oprazime. Asi tak 2 minùtky z kazdej strany. Tesne pred dokoncenim pridàme na drobno posekanù petrzlenovù vnat a podla chuti cesnak a celé to este na panvici premesiame, nie varechou, len panvicu prudko trhneme ako pri vyrobe palaciniek, neviem vyraz v slovencine, ale anglicky vyraz na to je -toss. Podàvame este teplù na salàte, ktory sme si prichystali a mozeme ho poliat omàckou, ktorù som uviedla pri Flambovanych priseràch alebo kùpenym sauce-om. Nakràjame si cerstvy chlebik a mozeme to zaliat dobre vychladenim bielym vinkom.

Je to jednoduché a velmi chutné. Celkovà priprava by nemala trvat viac ako desat minùt, plus 4 minùtky varenia :) Tak zelàm vela zdaru a dobrù chut :)

7 comments:

pluto said...

To rozpravkove bytosti taketo dobroty vyvaraju? hm, take rozpravkove recepty? sliny sa mi zbiehaju :-D
Tak ja sa necham od Motyla pozvat :-D

palculienka said...

pluto, vitam ta u nàs :) no obcas sa mi podari, ale màm dobrého ucitela :)a som si istà, ze motylik ta ràd pozve :)

germa said...

aj ja sa dam motylikovi pozvat, motyle sa mi velmi pacia :)

palculienka said...

germa, verim tomu, ze toto zvlàdne na vybornù a vsetci si unho pochutia :)

motýľ said...

:))) Palculienka, ty moje zlato, dakujem za recept. Samozrejme to skusim a snad to nezvrzam ( ten cukor si mi tam aktualne pripomenula :)
Musim sa pochvalit, ze som dnes varil :)) a dostal som pochvalu - vyprazeny karfiol :))

Vy ste vsetci podareni, tak vas pozyvam na tu bastu :)))

motýľ said...

:))) Palculienka, ty moje zlato, dakujem za recept. Samozrejme to skusim a snad to nezvrzam ( ten cukor si mi tam aktualne pripomenula :)
Musim sa pochvalit, ze som dnes varil :)) a dostal som pochvalu - vyprazeny karfiol :))

Vy ste vsetci podareni, tak vas pozyvam na tu bastu :)))

palculienka said...

motylik, ved vies, ze viem :)))) a verim, ze to zvlàdnes, a vypràzany karfiol, ten som tak rozvarila, ze z neho boli vegetariànske placky a fasirky, ale chutil im aj tak :))