Thursday, June 28, 2007

Vestenie...

Neviem ako vàs, ale mna odjakziva làkalo vestenie. Tarot, vestenie z ruky, ci iné sposoby vestenia. Ked sa nasi rozviedli, isty cas sme s mamou byvali na ubytovni, ktorà patrila jej zamestnàvatelovi. Okrem inych, boli na nej ubytovani aj nevidomi zamestnanci. Ked mala mama a starsia sestra problemy, chodili sa radit ku jednej nevidomej vestici. Ja som nemohla, kedze som nebola plnoletà! Casto na nu spominali, nakolko sa dost z jej predpovedi naplnilo :) Pred odchodom do zahranicia som sa rozhodla, ze si nechàm vylozit tarotové karty. Kontakt na "vesticu" mi dal kamaràt. Nikdy som nemala odvahu ist len tak na blink. Starsia, nevyraznà pani a vykladala tarotové karty. Isli sme so sestrou. Nemala som velkù doveru, ale vravim si, za skùsku nic nedàm. Uz si napamatàm kto zamiesal karty a ako boli rozlozené po stole. Je to uz viac ako osem rokov.

Z kariet mi vycitala zhruba toto, aj ked presne si to nepamatàm. Hlavné body boli: najdem si partnera o hodne starsieho odo mna a budeme mat kràsny vztah, ale nevydàm sa zanho, nebudem zit v zahranici a budem mat problém splodit dieta. Potom bolo este vela drobnosti, ktoré mi nezostali ulozené v pamati. Ten prvy bod, je starsi odo mna a o dost :), nie som vydatà zanho, s tym splodenim dietata boli problémy no a to posledné, ze nebudem zit v zahranici, tak to celkom nevyslo, ale ktovie, nakoniec mozno zaktovym natrvalo na Slovensku :) Sestre sa tiez tak 80% z jej vykladu naplnilo, poviete si nàhoda :) Dobre, nehàdam sa :)

Manzel mà vsak este hlbsiu skùsenost ako ja. V jednom case mal dva podniky. Chcel jeden predat a druhy si nechat. Nevedel sa rozhodnùt, co spravit. Niekto ho nahovoril, aby zasiel ku vestici. Tak len tak z recesie teda isiel. Dostal sa do rùk zeny, ktorà ho vyviedla z miery. Bez toho, aby jej co len slovo povedal, alebo sa predstavil, mu zacala opisovat jeho rozpolozenie. Hned mu povedala, ze mà dva podniky a ze chce jeden predat. Tak sa ho spytala, ktory. Ten s velkymi oknami alebo ten druhy? Muz nechàpal, nakolko opisala obidva podniky velmi vystizne. Tak pani pokracovala. Podnik s velkymi oknami predà pomerne lahko. Mlady manzelsky pàr ho od neho kùpi. Ten druhy predà tiez, nenechà si ho. Muz sa v duchu pousmial, kedze nemal v plàne predàvat obidva podniky. Pani vsak pokracovala. Vraj bude mat deti. Na co muz zostal ùplne skepticky, kedze vedel, ze deti mat nemoze. Neprerusoval ju, nechal, nech pokracuje. Vestica pokracovala. Ked predà druhy podnik, bude mat nelahké obdobie. Ale po nejakom case kùpi opat bar. Najprv vsak kùpi nehnutelnost a az potom odkùpi licenciu na prevàdzku. Tak tomu sa muz uz ùplne uchechtàval. On totiz nikdy nekupoval nehnutelnost. Vzdy platil nàjom. Vestica ukoncila vestenie tym, ze muz sa dostane po tazkom obdobi opat na kona a bude sa mu darit.

Tak: bar s oknami vyhodne predal mladému manzelskému pàru :) druhy podnik musel tiez predat, nakolko ho zruinovala jeho, dnes uz ex, manzelka :) Po predani podniku mal finacné tazkosti a riesil to odchodom do UK, kde zil 10 rokov. Mà dieta, ci bude aj dalsie, to uvidime :) No a ked sme kupovali nàs spolocny podnik, tak sme najprv odkùpili nehnutelnost a po mesiaci a pol sme kupovali licenciu. Takze, aj to sa splnilo. Krachujùci podnik sme otocili o 180 stupnov a dari sa nàm :) Viac mi z vestenia neprezradil, takze neviem, ci mu povedala este nieco, alebo to ukoncila takto :) Od danej vestby ubehlo 10 rokov... Este stàle nàhoda :))

Pre skeptikov len dodàm, ze to boli pocestni vestci, takze dotycnà vestica ho nepoznala. Cestovali po krajine ako "kolotocàri". Dodnes na tù vesticu spomina a keby mal moznost, urcite by k nej zasiel znova. Tvrdil mi, ze ho len chytila za ruky a zacala rozpràvat. Ziadne otàzky, krystàlova gula, ci karty.

Ako v kazdom remesle, aj u vestcov sa nàjdu podvodnici. Kvoli tomu ku vestcom s tarifom nechodim, ani nevyvolàvam cisla zo zlatych strànok :) Viem, ze tarot, ako taky nemusi byt presny. Zàlezi od osoby, ktorà ho vykladà a jenotlivé vyklady sa mozu odlisovat. Ako vsak vysvetlit, ked vàs niekto len drzi za ruky a vàs zivot sa im odohrà v hlave? Je to vsetko len nàhoda, alebo naozaj mà niekto schopnost vidiet budùcnost? Ako som uz pisala, drahy mà urcité "citenia ci videnia", ale nedokàze ich ovlàdat. Zrejme sù veci medzi nebom a zemou, ktoré zostanu pre nezasvatenych nepochopitelnymi. :)

9 comments:

germa said...

nverim a sukromne ti napisem aj preco.

palculienka said...

germa, :)

Pustovníčka said...

Tarotove karty su nebezpecna vec, ked im clovek slepo veri a nespravne vyklada. Ja obcas vykladam karty, ale
v poslednej dobe ich mam hodene v kute.Casto ma desia informacie, ktore
v nich vidim ...........Jediny raz som bola u vestice a uz viac nepojdem...

palculienka said...

pustovnicka, slepà viera mi nehrozi, bola to zvedavost, ale ako sa hovori u nasich severnych susedov: "the curiosity killed the cat", radsej to asi nebudem skùsat znova :)

Anonymous said...

tiež som bola u veštici a brala som jej výklad z tarotových kariet ako veľký fór až do momentu, keď sa v priebehu troch rokov splnilo všetko, čo povedala, odvtedy som nikam nešla...bolo nás 5 báb, všetkým predpovedala, že sa do roka vydajú, iba mne nie a presne tak to bolo a kopu iného...

palculienka said...

morningdew, tiez to bola u mna zvedavost a u muza recesia :) ak by som poznala spolahlivù, tak mozno by som sa dala nahovorit, mozno nie, neviem :)

sas said...

Ja som este nikdy nebola u dakej vestice, ani kartarky a neverim tomu. Lebo mi pride uplne ujete, aby sa z karty nieco dalo dedukovat, ked je to stale ta ista karta a aky ma vyznam, ze sa kariet dotknem? To su take zvasty, myslim, ze tie zenske len take vseobecne kecy vravia a citlivy clovek si k nim uz dotvori podrobnosti, ktore mu davaju zmysel. Ja myslim, ze to capaciny.Sorry, ale tak co uz so mnou?

palculienka said...

sas, :)ty realista :)))ale màs pravdu, je lepsie spoliehat sa na seba, ako na tarot :)

Anonymous said...

chcem vediet ze ci nam lasku bo este som stastie nemala