Tuesday, June 26, 2007

(NE)Poucitelnà...

Chystàm veceru. Malà vystràja v izbe. Zrazu zostalo ticho. Tak cakàm... Nic. Ticho. Tak zakricim:"Drahà, co robis?!" Nic, ziadna odpoved. Kricim hlasnejsie. Zasa nic. Nabehnem do izby s vidinou ostrihanych vlasov, mihalnic a dostrihanych nàvliecok. Predpokladàm, ze vsade bude rozprplané lepidlo, fixami pokreslené obrovské slniecka s pupkami po stenàch. Nic. Izba pràzdna. Skùsam vchodové dvere. Zamknuté. Chytà ma panika. Vrieskam malej meno, ako zmyslov zbavenà.

Pod postelou sa ozve vzlyk. Vyzvem malù, nech vyjde von. Vystrci hlàvku spod postele ako slimàk z ulity. Vytiahne sa celà, drzi si celo a place. Pytam sa, co jej je. Odhrnie si ruku a na cele sa jej tkvie obrovskà hrca velkosti vajcia. Celà opuchnutà a uz chytà farby dùhy. Zostane mi zle od zalùdka z predstavy, ze ak to boli tak, ako to vyzerà... No nic, prehltnem a nechàpavo sa pytam, co sa stalo. Vybavujem si v hlave: nic som nepocula, ziadny rachot, pàd, ani nic podobné, co by nasvedcovalo velkosti tej obrovskej hrce rovno v strede cela. Nakoniec mi malà so slzami v ociach vysvetluje. "Skàkala som z postele na postel a vedla Mickeyho som buchla hlavou do steny!" zdoraznila vedla Mickeyho! Tak uz tradicne som ordinovala Arnicu. Vyzerà ako jednorozec, ci elefantia zena! Mà to napuchnuté také dobré tri centimetre do vysky a na priemer tak styri centimetre. Zajtra ide na gymnastiku, tak som zvedavà, ako bude robit kotrmelce :) To je tak, ked si chce niekto silou mocou tykat aj so stenou :)

Myslite, ze sa poucila?! Nie, najhorsie odtrnulo a o 10 minùt sa skàkalo na postel, pre istotu z tociacej stolicky! Ved ked uz hrca, tak nech stoji za to! Takà dlazba je urcite lepsia na robenie hrci ako otapetovanà stena! :) Jà neviem, asi jej budem dàvat doma cyklistickù prilbu, aby sme predisli takymto dekoràciàm :)

19 comments:

germa said...

ale čosi, nedávaj... deti musia rásť aj s takýmito vecami.

Lev bez hrivy said...

Na bicykel je najlepsia draha prilba s mnohymi dierami, aby dobre prefukovalo.

Doma staci aj taka lacna, s malinkymi dierami. Podstatne je, aby na nej bol medvedik alebo hviezdicky, to si ju mala nasadi hned rano a vecer budes mat problem strnut jej ju z hlavy ;-)

palculienka said...

germa, keby si vedela tu hrcu, asi by si zmenila nàzor :)) naozaj jej neuveritelne rychlo a lahko navrù hrce

palculienka said...

lev bez hrivy, vitam ta, no màm takù s Barneym pre nu, len nesedi dobre :) no v skolke by sa jej zisla tiez, stade tiez chodi oznackovanà, ked stihackové prelety nie sù dobre vyràtané, sem tam je aj zràzka a nàsledne modrina, ako som pisala minule :)

germa said...

palculienka, keby si videla nášho maličkého, keĎ po páde z hojdačky bol znetviorený v tvári na nepoznanie a stačilo pol centimetra smerom doľava a boli by sme len fialky pre neho sadili...

palculienka said...

germa, tiez som mala raz na màle, nastatsie nie je to vàzne, len estetické :) dnes sa vsetci chlamotili na gymnastike, také hrce takéhoto objemu zrejme nevidia casto :)))

germa said...

ooooooooooo, co ta zmena?

Anonymous said...

:))))
palc, presne to iste som si ja hovorila pred 2 tyzdnami, ked moja mensia skusala tvrdost svojej hlavy a tvrdost radiatora a v plnej rychlosti donho narazila......zakrvavena cela izba, mala bola v soku, druha tiez, o sebe radsej nehovorim, do toho sa nam tam motal pes a ten moj bol v praci...no ale prezili sme, ajine okrasy, na hlave mame zo 3 stichy a cakame, aku okrasu si zase vytvorime:)
drzim palec, ta prilba vobec nie je zly napad :)
.
ozaj, a co ta zmena? skoro som ta nespoznala, som myslela, ze som si pomylila stranku :)

sas said...

tiez som si myslela, ze som zle klikla :( ved si to mala take krasne...takto najprv vyzeral ninkin blog :/
Pofukaj malickej aj za mna :) je to cverglik neposedny, na gymnastike sa asi zbavi prebytku energie :)

palculienka said...

arwen, ùdel matiek, ja som bola lepsia, skoro som sa zabila, ked boli nasi na dovolenke - 4 stychy na hlave, zlomenà ruka niekolkokràt vytknuté clenky a potom este zopàr drobnosti :) mala som starsieho brata a bola som chlapcensky pupok :) takze malà to mà po kom mat :)

palculienka said...

sas, fofùkala som, len ma dorazilo, ked o desat minùt uz skàkala z tociacej stolicky! gymnastika pomàha, len teraz budù dva mesiace pràzdnin, tak neviem, hlavnà vybava na den: prilba, chrànice na lakte a kolenà :))

palculienka said...

zmenila som strànku, lebo som dostala avizo, ze sa to zle citalo, trvalo mi to vyse hodiny upravit to tak, aby ladil CBOX, pocitadlo aj obràzok :) ja som antitalent na technické veci; dùfam, ze sa vàm to pàci aj takto a ze sa to lepsie cita :))

Anonymous said...

palculienka, počuj, toto je úplne úžasne, lebo naša najmenšia dnes na mňa čakala s oškretým nosom a hrčou na čele ako tvoja mrňúska a tak to istí aj u nás arnika :))

Unknown said...

no vidím, že farmaceutický priemysel zrejme neskrachuje - Arnica ide na odbyt:-)))
nápad s prilbou tiež nie je zlý,ale podľa toho, čo píšeš, by musela v nej pomaly aj spávať - takže len veľa trpezlivosti a hlavne veľa šťastia!!! nech je tých pádov čoraz menej!

pekná zmena a hlavne konečne vidím, ako vyzerá Palculienka:-)))

palculienka said...

morningdew, tak sa aj vàm zadarilo :)) ja pre istotu kùpim dalsie balenie, to prvé uz dochàdza :))

palculienka said...

femma, no minule som ju uprostred noci nasla ulozenù na zemi :) takze by bolo vhodné aj v noci :) no a arnica, tak farmaceuticky priemysel teda nezbohatne, tu je homeopatia neskutocne lacnà :)
a dakujem :)

palculienka said...

morningdew, pofùkaj malej aj za mna, nech cim skor prestane boliet :)

Anonymous said...

opice spia, nos sme veru fúkali...som jej to natrela calendulovou mastou a tak ju to trosku vraj stipalo, ale sme citali o dinosauroch, tak nebol cas mysliet, na boliestky...a som dokupila arniku krem, gulicky este mame...tak nech sa nam nase oznackovane tak skoro zase neoznackuju. pa :)

palculienka said...

morningdew, :)