Sunday, June 17, 2007

Den otcov

Dnes sa u nàs "slàvil" oficiàlny den otcov. Mali sme taky neobycajne obycajny den :)

Vcera sme sa vybrali s dcérou a so znàmymi za kultùrou. Boli sme pozvani na tanecny festival. Dobrodruzstvo sa zacinalo vecer o deviatej. Pozvala nàs znàma, ktorà tancuje v jednom sùbore. Boli to moderné tance. Chcela som sa ist pozriet, lebo uvazujem, ze od septembra zapisem malù na tanec. Neviem sa rozhodnùt, ci ju dat do profesionàlneho klubu, alebo to nechat na ùrovni zàujmového krùzku. Tak vcera sme boli pozriet na akej ùrovni je dany klub. Bolo to velmi zujimavé, ale podla mojho nàzoru je to naozaj na ùrovni zàujmového krùzku. Ak by bola umeleckà skola prilis drahà, tak uvazujem, ze malù prihlàsim sem, aby sme aspon zistili, ci mà talent a ci investovat do profesionàlnej ùrovne. Nie je to len otàzka financii, ale pri nasom pracovnom vytazeni, hlavne otàzka casu, kedze ju bude treba vozit na "tréningy" a neskor na vystùpenia. Preto zvazujem vsetky moznosti. Program sa skoncil o pol noci. Malà vydrzala zaujato pozerat az do konca, kedze po obede si pospala. Vràtili sme sa domov nieco po pol noci.

A tak som to dnes ràno mala tazké, kedze som do druhej sedela pri pocitaci a ja nie som ranné vtàca. :) Oci ma rezali a bola som ako "grumpy"zo siedmych trpazlikov. Navyse ten nepodareny den otcov :) Nastastie malà mala pripraveny dar pre otca este z vyletu do hrnciarstva. Povykrajovala otcovi srdiecko, hviezdu, kolecko a hrocha. Preco pràve hrocha, to neviem. Mozno preto, ze sa dokàze vo vani "hrosit" aj dve hodiny :) Na obed sme mali pozvanych znamych, ktori boli vcera s nami. Dohodli sme sa s drahym, ze pripravym slivkovù omàcku od Germy a on pripravi maso. Odisli s malou kùpit chlieb a nejaké drobnosti. Vyparili sa tak na hodinku. Pripravila som si suroviny, nahàdzala to do hrnca Var, dochutila a experimentovala. Medzi tym som zasla na net. Zasnivala som sa u MorningDew a omàcka sa mi prichytila na spodku hrnca! Nastastie som sa zobudila vcas a nesmrdelo to po spàlenine, takze bola este pouzitelnà. :) Vràtili sa moje dve hviezdy z pokazeného filmu a bolo po snivani. To nase malé ràdio ide nonstop! Pripravila som salàt a maso na pecenie. Tak sme mali minùtku pre seba. Hovorim drahému: "Daj mi pusu, ked uz màs ten sviatok!" Zasmial sa a dali sme si pusu. Malà sa hrala v izbe. Kedze nic nezaregistrovala, dali sme si este jednu, aby tej prvej nebolo samej smutno :) Z poza chrbta sa nàm ozvalo: "Aààààh, to je nechutnéé! Vy ste sa pobozkali na ùsta! Berk!" Vybuchli sme obidvaja smiechom. Tak, uz je to tu, pre nasu hviezdu sme nechutni! Ved pockaj zlatko, tu je to specatené cierne na bielom, ja ti to raz pripomeniem! :))) Na to prisla k nàm a dozadovala sa bozteka. Maly ziarlivec :)

Nàvsteva dorazila o pol jednej. Ako zvycajne, vela sa rozpràvalo a bola velmi prijemnà atmosféra. Stolovanie mohlo zacat. Muz naserviroval salàt a pripravil maso. Omàcka zo sliviek im neuveritelne chutila. Germa, dala som aj horkù cokolàdu a drahy ju zjemnil slahackou :) Drahy spravil este jednu s dzemom z vlcich makov. Nevedeli si vynachvàlit :) Tak sme jedli a debatovali do siestej. Taky pohodovy Den Otcov, az na to moje rànko.

Ocinko "hrosi" uz dve hodiny vo vani a ja sa idem "vyhrosit" do postielky. Oci ma rezù, akoby som v nich mala navozeny fùrik piesku :) Este mu vsak idem povedat, ze je ùzasny otec a ze som rada, ze ho màm a dàm mu este jednu pusu, bez "divackych komentàrov", kedze malà to zalomila uz o osmej :))

11 comments:

sas said...

wow, tak to bola parada :))) takto straveny den. len sa cudujem omacke s cokoladou ku grilovanemu masu? ale ja som este vselico nevidela, tak ma neber vazne :)) pekny vyraz, ze hrosit :))

sas said...

palculienka, presmejdila som germin blog,ale rp.na slivkovu omacku som nenasla..ona ti ho poslala mailom, vsak? som jej tam nechala odkaz s prosbou, ale kto vie, ci ho tam najde? tak snad to uvidi tu a posle mi ho, alebo pls., posli mi ho ty, vdaka :))) inanig@gmail.com

palculienka said...

sas, hej ona uviedla Vitana vari za vàs a poslala mi to na mail, ale ked precitata toto, mozno tam dohodi presny postup na slivkovù omàcku a ak nie, urcite ti to posle mailom :) ja by som tiez nepoznala, keby som nemala pri sebe kuchàra :) tiez som vela kràt s vygùlenymi ocami sledovala, co sa ako je :) mala si ma vidiet prvy kràt jest ustrice a zabie stehnà, dokonca ani moj muz sa nevedel zdrzat smiechu, nastastie to nebolo v restike :))))

germa said...

tak o mne bez mna, no toto! :)
Som rada, ze sa omacka vydarila a chutila.

palculienka said...

germa, ved vies, robim reklamu tvojim kulinàrskym schopnostiam

sas said...

palculienka, tak to by som nemala odvahu ochutnat. pocula som, viem, ze su to uzasne fr. maskrty, francuzski zabozruti si vraj pochvaluju, ale mne to pripada blivajz na kvadrat :)))
zato tie germine rozne mnamky ma tam navnadili...idem pozret mail, ci mi prisiel mail od germy :)))

palculienka said...

sas, mama sa tiez zariekala :) a zjedla aj zabky, aj slimàky aj pstrosa aj kenguru aj bizona :) zàlezi od toho, ako je to pripravene a olizovala sa aj za usami :))) mne osobne zabky chutia aj slimàciky màm rada, ale musia byt pripravené tak, ako ich màm rada, v restauràcii takéto dobroty nepapàm, len od drahého :)

Anonymous said...

och, teraz neviem, či sa mám smiať, alebo plakať nad tou omáčkou...alebo čo vlastne :)
hrošiť sa je ľudské :)
pekne si to užívate a veru som sa pousmiala nad konštatovaním princezničky :)

palculienka said...

morningdew, smej sa, je to zdravsie a tà omàcka bola jedlà, zobudila som sa vcas :))

motýľ said...

teda pekny den otcov :)) tiez by som sa siel rad hrosit a tusim idem do vane hrosit :)) tiez sa mi to paci :)) hrosit, hrosit sa.. kde je hrosica? hrosi sa.. :)))

palculienka said...

motylik :))uzi si hrosenie